Δεν είναι ικανοποιημένοι οι Γερμανοί από την υπογραφή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και εμφανίζονται τώρα να ζητούν επιπλέον εγγυήσεις, για να προχωρήσει το ξεπούλημα των φιλέτων του ελληνικού δημοσίου.

Η κυβέρνηση μπορεί να ενέκρινε, κατ’ επιταγή του νέου, τρίτου μνημονίου, την παραχώρηση στη γερμανική Fraport των αεροδρομίων της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου, λογάριαζε, όμως, χωρίς τους Γερμανούς.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή», η σύμβαση παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων είναι στον «αέρα» καθώς ο ανάδοχος θέτει προσκόμματα και ζητά νέα διαπραγμάτευση, επιπλέον εγγυήσεις και πιθανώς ακόμη ευνοϊκότερους όρους για τα γερμανικά συμφέροντα.

Η υπογραφή της σύμβασης μετατίθεται για άγνωστο χρόνο, καθώς εκπρόσωπος της κοινοπραξίας χαρακτήρισε «βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ της Fraport και του ΤΑΙΠΕΔ» την έγκριση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής για την ιδιωτικοποίηση, διευκρινίζοντας πως ο γερμανικός όμιλος δεν είναι σε θέση να κάνει λόγο για το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων όπως και ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τις συγκεκριμένες διαπραγματεύσεις.

Τα θέματα τα οποία φέρεται να εγείρει η γερμανική πλευρά είναι η παροχή αδιαμφισβήτητων εγγυήσεων για την παραχώρηση, καθώς και η δυσκολία στην εξασφάλιση χρηματοδότησης εξαιτίας του ρίσκου της χώρας.

Έτσι, η κυβέρνηση ίσως βρεθεί αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο να μην εισπράξει ούτε το ευτελές τίμημα για τα 14 φιλέτα του ελληνικού δημοσίου, του 1,234 δισεκατομμυρίου εντός του 2015, όπως προβλέπεται στο μνημόνιο που ψήφισε, αλλά να αναγκαστεί να κάνει και νέες παραχωρήσεις στους Γερμανούς!

Αυτό το μεγάλο «δώρο» στη Μέρκελ και τον Σόιμπλε, σε ανταπόδοση για την αποφυγή ενός Grexit χαρακτηρίζεται εθνικό, οικονομικό και κοινωνικό έγκλημα από οικονομικούς παρατηρητές, τους οποίους επικαλείται το iskra.gr. Οι ίδιοι υπογραμμίζουν ότι, μετά το ξεπούλημα, οι τοπικές κοινωνίες της περιφέρειας θα αποξενωθούν πλήρως από κάθε παρέμβαση στα περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ τα γερμανικά συμφέροντα με επίκεντρο τα αεροδρόμια θα μπορούν να παρέμβουν για να θέσουν υπό έλεγχο την τουριστική δραστηριότητα της περιοχής. Παράλληλα καιροφυλακτεί ο κίνδυνος της γερμανικής κερδοσκοπίας επί των αεροδρομίων και της αύξησης του κόστους τους, κάτι που επέβαλε η γερμανική Hochtief στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με αρνητικότατες συνέπειες για τους χρήστες και το ρόλο του αεροδρομίου στην περιοχή.

(ΠΗΓΗ: http://www.newsbomb.gr/)




 
Top