Καρότο και μαστίγιο» θεσπίζεται για τα περίπου 2,5 εκατ. Ι.Χ. και φορτηγά έως 3,5 τόνους που δεν έχουν περάσει για τεχνικό έλεγχο από τα ΚΤΕΟ, με στόχο την είσπραξη 15,4 εκατ. ευρώ φέτος και 56,3 εκατ. το 2016.

Το φαινόμενο υπήρχε από την επιβολή του μέτρου πριν από μια δεκαετία, αλλά γενικεύτηκε τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης, παρά το γεγονός ότι πολλαπλασιάζει τους κινδύνους για σοβαρά τροχαία.
Με βάση τον νόμο 3446/2006 όλα τα οχήματα οφείλουν να περνούν ανά διετία από τα δημόσια ή ιδιωτικά ΚΤΕΟ, καταβάλλοντας 50-80 ευρώ για έλεγχο.
Με ειδική διάταξη που περιλαμβάνεται στο νέο μνημόνιο προβλέπεται εξάμηνη περίοδος χάριτος σε όσους δεν έχουν εφαρμόσει το μέτρο τους τελευταίους μήνες, με κίνητρο να έχουν έκπτωση στο παράβολο κατά 25%.
Για ιδιοκτήτες που έχουν αμελήσει πάνω από έξι μήνες να πάνε για έλεγχο το όχημά τους προβλέπεται πρόστιμο 150 ευρώ και στην ουσία καταργείται γι' αυτούς η σημερινή «καμπάνα» του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) των 400 ευρώ. Προβλέπονται επίσης διασταυρώσεις ώστε να εντοπιστούν τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ. Οι λεπτομέρειες θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση.
 
Top