Πρωτοφανείς καταστάσεις ζουν οι άνθρωποι της ακτοπλοΐας εξαιτίας της μεγάλης οικονομικής κρίσης που πλήττει ...
τα νοικοκυριά και της έλλειψης ρευστότητας λόγω της επιβολής των capital controls.
Την τραγικότητα της κατάστασης καταδεικνύει το γεγονός ότι πάρα πολλοί είναι πλέον εκείνοι που πηγαίνουν στα πρακτορεία και ζητούν να ακυρώσουν τα εισιτήρια που έχουν προπληρώσει για να εξασφαλίσουν ρευστό!
«Δεν ζητούν να μείνουν με ανοικτή ημερομηνία τα εισιτήρια που έχουν ήδη κλείσει. Ζητούν την ακύρωσή τους ώστε να πάρουν το 50% του τιμήματος που έχουν καταβάλει. Διότι στην περίπτωση ακύρωσης δεν παίρνει ο επιβάτης όλο το ποσό. Και προτιμούν να χάσουν τα μισά λεφτά από αυτά που έχουν δώσει προκειμένου να πάρουν «ζεστό» χρήμα στα χέρια τους. Είναι τραγική η κατάσταση» επισημαίνει στο protothema.gr ανώτατο στέλεχος του ακτοπλοϊκού κλάδου.
Μειώθηκαν οι κρατήσεις κατά 75% στην Κρήτη
Το πλέον ανησυχητικό είναι ότι έχουν μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό οι κρατήσεις εισιτηρίων.
Το μεγαλύτερο πλήγμα το έχει δεχθεί σύμφωνα με στελέχη της ακτοπλοΐας η Κρήτη όπου οι κρατήσεις έχουν μειωθεί κατά 75%.
« Όπου οι γραμμές στηρίζονταν περισσότερο σε Έλληνες τουρίστες και ταξιδευτές εκεί παρατηρείται μειωμένο το ενδιαφέρον για κρατήσεις», τονίζουν ναυτικοί πράκτορες: «Αυτό συμβαίνει και στην Κρήτη».
Μεγάλο πλήγμα έχουν δεχθεί και οι γραμμές του Σαρωνικού, όπου κυρίως μετακινούνται Έλληνες. Υπάρχουν πλοία που φεύγουν με 10 και 20 άτομα ανά δρομολόγιο, στην «καρδιά» του καλοκαιριού.
Ο μέσος όρος της μείωσης των κρατήσεων ανέρχεται στο 50% και προϊδεάζει για το τι θα συμβεί τους επόμενους μήνες του καλοκαιριού. Προβλήματα έχουν και οι δυτικές Κυκλάδες, Κύθνος, Σέριφος, Σίφνος και Μήλος όπου η μείωση των κρατήσεων φθάνει το 40%. Στην Παροναξία η μείωση των κρατήσεων αγγίζει το 30%.
Οι δραματικές αυτές εξελίξεις οδηγούν τις εταιρείες σε σκέψεις για μειώσεις δρομολογίων ειδικά στις γραμμές όπου τα μέλη του πληρώματος είναι περισσότερα από τους επιβάτες. Ανάλογα με τις κρατήσεις θα πράττουν, δημιουργώντας όμως με αυτόν τον τρόπο έμφραγμα στις θαλάσσιες συγκοινωνίες της χώρας και απομονώνοντας τους νησιώτες.
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις με χρέη που ξεπερνούν το ένα δισεκατομμύριο ευρώ βλέπουν την καταστροφή κατάματα αφού περιμένουν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο για να κάνουν τζίρο.
Αποδεικνύεται στην πράξη ότι ο εσωτερικός τουρισμός είναι ο αιμοδότης της ακτοπλοΐας αφού οι ξένοι τουρίστες προτιμούν τις πτήσεις τσάρτερ για να πηγαίνουν απευθείας από τη χώρα τους στο νησί που επιλέγουν.