Μεγάλες αλλαγές στη λειτουργία ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων καθώς και στις προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών φέρνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο θα ψηφιστεί στη Βουλή την Τρίτη, ύστερα από αιτήματα των κομμάτων της αντιπολίτευσης να δοθεί περισσότερος χρόνος
Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, παρουσιάζοντας από το βήμα της Βουλής το νομοσχέδιο, τόνισε ότι «η κυβέρνηση ανέλαβε στο μέσο της χρονιάς και κλήθηκε να αντιμετωπίσει προβλήματα. Αυτό υπαγόρευσε την καθυστέρηση όσον αφορά στην επεξεργασία σημείων που θέλαμε να αλλάξουμε. Να ομολογήσω ότι θα θέλαμε να υπάρχει μεγαλύτερη άνεση στη διαβούλευση και στην ανταλλαγή απόψεων».
Σημείωσε ότι «μένουμε πιστοί στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις, για τις οποίες ψηφιστήκαμε από τον ελληνικό λαό, όπως για την επανασύσταση των ειδικοτήτων εκπαίδευσης, για την επαναφορά των καθηγητών που ήταν σε διαθεσιμότητα και είχαν απολυθεί και άλλα ζητήματα». Οι βασικές διατάξεις του τέθηκαν ήδη υπόψη των Ομοσπονδιών εκπαιδευτικών για να εκφράσουν τις απόψεις τους, ώστε οι νέες ρυθμίσεις να εφαρμοσθούν σε κλίμα συναίνεσης.
Μεταξύ άλλων στο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται ότι στα ιδιωτικά σχολεία δεν θα επιτρέπεται να κάνουν φροντιστήρια στο εσωτερικό τους, ενώ τα φροντιστήρια θα λειτουργούν όπως τα σχολεία, με αναγκαστικές διακοπές το Πάσχα και τα Χριστούγεννα και συγκεκριμένες ώρες απασχόλησης των εκπαιδευτικών τους.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι επίσης η ρύθμιση για τους αναπληρωτές καθηγητές:
- Στα κριτήρια πρόσληψής τους θα συνυπολογίζεται και η προϋπηρεσία τους στο διάστημα 2010-2014, η οποία στο παρελθόν είχε σταματήσει να προσμετράται.
- Τα μόρια από τη θητεία σε δυσπρόσιτα σχολεία τα τελευταία τέσσερα χρόνια δεν θα προσμετρώνται στο διπλάσιο
Οι περισσότερες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου αφορούν αλλαγές στα πανεπιστήμια.
Οι σημαντικότερες για τα ιδιωτικά σχολεία και τα φροντιστήρια είναι οι εξής:
- Απαγορεύεται η λειτουργία εσωτερικών φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών στα ιδιωτικά σχολείαπρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- Τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα κέντρα ξένων γλωσσών οφείλουν να καταθέτουν στις οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης το αναλυτικό εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων από όπου να προκύπτει ο αριθμός των τμημάτων και των μαθητών του κάθε τμήματος, οι ώρες διδασκαλίας του κάθε μαθήματος και ο διδάσκων της κάθε διδακτικής ώρας.
- Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών καταθέτουν στις διευθύνσεις εκπαίδευσης αντίγραφα των συμβάσεων εργασίας που έχουν συνάψει με τους διδάσκοντες. O έλεγχος των τυπικών προσόντων των διδασκόντων γίνεται από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης.
Ειδική διάταξη θεσπίζεται για τους μαθητές που βραβεύονται σε Ολυμπιάδες και σε ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς:
- Οποιοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο διακρίθηκαν στη Βαλκανική ή τη Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών, Πληροφορικής, Φυσικής, Χημείας ή Βιολογίας και τους έχει απονεμηθεί πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο), μπορούν να εγγραφούν καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε σχολές ή τμήματα των Πανεπιστημίων, εφόσον το μάθημα στο οποίο έχουν διακριθεί στις Ολυμπιάδες, περιλαμβάνεται στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που είχαν επιλέξει στην τελευταία τάξη Λυκείου.
- Καθ' υπ΄ρβαση του αριθμού εισακτέων μπορούν να εγγράφονται και εκείνοι που κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο διακρίθηκαν στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό για νέους επιστήμονες, κατακτώντας πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο, ή τους απονεμήθηκε ειδική διάκριση.
πηγη
Ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας, Τάσος Κουράκης, παρουσιάζοντας από το βήμα της Βουλής το νομοσχέδιο, τόνισε ότι «η κυβέρνηση ανέλαβε στο μέσο της χρονιάς και κλήθηκε να αντιμετωπίσει προβλήματα. Αυτό υπαγόρευσε την καθυστέρηση όσον αφορά στην επεξεργασία σημείων που θέλαμε να αλλάξουμε. Να ομολογήσω ότι θα θέλαμε να υπάρχει μεγαλύτερη άνεση στη διαβούλευση και στην ανταλλαγή απόψεων».
Σημείωσε ότι «μένουμε πιστοί στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις, για τις οποίες ψηφιστήκαμε από τον ελληνικό λαό, όπως για την επανασύσταση των ειδικοτήτων εκπαίδευσης, για την επαναφορά των καθηγητών που ήταν σε διαθεσιμότητα και είχαν απολυθεί και άλλα ζητήματα». Οι βασικές διατάξεις του τέθηκαν ήδη υπόψη των Ομοσπονδιών εκπαιδευτικών για να εκφράσουν τις απόψεις τους, ώστε οι νέες ρυθμίσεις να εφαρμοσθούν σε κλίμα συναίνεσης.
Μεταξύ άλλων στο πολυνομοσχέδιο προβλέπεται ότι στα ιδιωτικά σχολεία δεν θα επιτρέπεται να κάνουν φροντιστήρια στο εσωτερικό τους, ενώ τα φροντιστήρια θα λειτουργούν όπως τα σχολεία, με αναγκαστικές διακοπές το Πάσχα και τα Χριστούγεννα και συγκεκριμένες ώρες απασχόλησης των εκπαιδευτικών τους.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι επίσης η ρύθμιση για τους αναπληρωτές καθηγητές:
- Στα κριτήρια πρόσληψής τους θα συνυπολογίζεται και η προϋπηρεσία τους στο διάστημα 2010-2014, η οποία στο παρελθόν είχε σταματήσει να προσμετράται.
- Τα μόρια από τη θητεία σε δυσπρόσιτα σχολεία τα τελευταία τέσσερα χρόνια δεν θα προσμετρώνται στο διπλάσιο
Οι περισσότερες διατάξεις του πολυνομοσχεδίου αφορούν αλλαγές στα πανεπιστήμια.
Οι σημαντικότερες για τα ιδιωτικά σχολεία και τα φροντιστήρια είναι οι εξής:
- Απαγορεύεται η λειτουργία εσωτερικών φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών στα ιδιωτικά σχολείαπρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- Τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και τα κέντρα ξένων γλωσσών οφείλουν να καταθέτουν στις οικείες διευθύνσεις εκπαίδευσης το αναλυτικό εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων από όπου να προκύπτει ο αριθμός των τμημάτων και των μαθητών του κάθε τμήματος, οι ώρες διδασκαλίας του κάθε μαθήματος και ο διδάσκων της κάθε διδακτικής ώρας.
- Οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών καταθέτουν στις διευθύνσεις εκπαίδευσης αντίγραφα των συμβάσεων εργασίας που έχουν συνάψει με τους διδάσκοντες. O έλεγχος των τυπικών προσόντων των διδασκόντων γίνεται από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης.
Ειδική διάταξη θεσπίζεται για τους μαθητές που βραβεύονται σε Ολυμπιάδες και σε ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς:
- Οποιοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο διακρίθηκαν στη Βαλκανική ή τη Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών, Πληροφορικής, Φυσικής, Χημείας ή Βιολογίας και τους έχει απονεμηθεί πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο), μπορούν να εγγραφούν καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε σχολές ή τμήματα των Πανεπιστημίων, εφόσον το μάθημα στο οποίο έχουν διακριθεί στις Ολυμπιάδες, περιλαμβάνεται στα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που είχαν επιλέξει στην τελευταία τάξη Λυκείου.
- Καθ' υπ΄ρβαση του αριθμού εισακτέων μπορούν να εγγράφονται και εκείνοι που κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο διακρίθηκαν στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό για νέους επιστήμονες, κατακτώντας πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο, ή τους απονεμήθηκε ειδική διάκριση.
πηγη