Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Σε «τεντωμένο» σκοινί «ακροβατούν» τα «Μηδενικά» Τέλη Κυκλοφορίας καθώς τα κρατικά έσοδα έχουν καταγράψει απώλειες 471 εκατ. ευρώ στην πενταετία ενώ τα αντίστοιχα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης σημειώνουν απώλειες 163 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα το 2010 τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας ανήλθαν σε 1,59 δισ. ευρώ ενώ το 2014 μόλις που άγγιξαν το 1,19 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης το 2010 ανήλθαν σε 249 εκατ. ευρώ έναντι μόλις 86 εκατ. ευρώ το 2014.
Οι απώλειες που καταγράφουν τα δημόσια ταμεία από τα Τέλη Κυκλοφορίας και το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχονται σε 634 εκατ. ευρώ!
Ο προϋπολογισμός αναφέρει αύξηση στα Τέλη Κυκλοφορίας
Αυξημένα κατά 37 εκατ. ευρώ εμφανίζονται στον Προϋπολογισμό του 2015 τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας σε σχέση με το 2014. Ειδικότερα για φέτος το οικονομικό επιτλείο εκτιμά πως θα αντλήσει 1,119 δισ. ευρώ ενώ για το 2015 τα αντίστοιχα έσοδα ανέρχονται σε 1,156 δισ. ευρώ.
Η διαφορά των 37 εκατ. ευρώ σύμφωνα με στελέχη της αγοράς είναι πολύ πιθανό να προέλθει από την επιβολή Τελών σε αυτοκίνητα που εκπέμπουν CO2 λιγότερο από 100 γρ. ανά χλμ. καθώς από τη μία μεριά ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων συνεχώς μειώνεται ενώ από την άλλη τα καινούρια οχήματα που ταξινομούνται δεν καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών ρύπων.
Επίσης το υπουργείο Οικονομικών εκτιμά πως θα αυξηθούν κατά 1 εκατ. ευρώ τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης τα οποία θα ανέλθουν σε 87 εκατ. ευρώ από 86 εκατ. ευρώ που θα κυμανθούν φέτος.
Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας
Εδώ και τουλάχιστον 2 χρόνια βρίσκονται στο «στόχαστρο» στελεχών του Υπουργείου Οικονομικών τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας καθώς εκτιμούν πως σε βάθος 3ετίας ή 4ετίας τα κρατικά έσοδα θα καταγράψουν μεγάλες απώλειες.
Εδώ και τουλάχιστον 2 χρόνια βρίσκονται στο «στόχαστρο» στελεχών του Υπουργείου Οικονομικών τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας καθώς εκτιμούν πως σε βάθος 3ετίας ή 4ετίας τα κρατικά έσοδα θα καταγράψουν μεγάλες απώλειες.
Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως τα περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα με εκπομπές Co2 κάτω των 100 γρ. που πωλούνται τα δύο τελευταία χρόνια έχουν Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας δημιουργώντας μεγάλο έλλειμμα στον Προϋπολογισμό.
Από την άλλη μεριά τα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω που αποτελούσαν σημαντική πηγή εσόδων για το κράτος εξαιτίας των υψηλών Τελών έχουν τεθεί σε Φορολογική Ακινησία και βέβαια οι ιδιοκτήτες τους δεν καταβάλλουν ούτε ένα ευρώ για Τέλη.
Βέβαια ο πραγματικός λόγος κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας των οχημάτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω δεν είναι τόσο τα υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας όσο τα υπέρογκα τεκμήρια διαβίωσης αλλά και ο υπερβολικός Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης.
Παράλληλα οι Φορολογικές Ακινησίες (καταθέσεις Πινακίδων Κυκλοφορίας) αποτελεί ένα ακόμη τεράστιο πρόβλημα για το οικονομικό επιτελείο καθώς το μέτρο της μερικής καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας στα οχήματα που βρίσκονταν σε καθεστώς Φορολογικής Ακινησίας ίσχυσε μόνο για το 2014 με αποτέλεσμα οι άρσεις ακινησίας φέτος κυρίως από ιδιώτες καταναλωτές να είναι περιορισμένες.
Το αποτέλεσμα του συγκεκριμένου μέτρου που ίσχυσε δυστυχώς μόνο πέρσι σίγουρα ήταν θετικό καθώς καταγράφηκαν εκατοντάδες χιλιάδες άρσεις ακινησίας και το κράτος εισέπραξε εκατομμύρια ευρώ από την μερική καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας αλλά και των ασφαλιστηρίων συμβολαίων και των Τεχνικών ελέγχων στα ΚΤΕΟ.