
Στην εορταστική περίοδο το πρόβλημα ήταν μεγαλύτερο για τις μικρές επιχειρήσεις. Ενδεικτικά, το 71% των επιχειρήσεων που δεν απασχολούν προσωπικό εμφάνισε μικρότερες πωλήσεις σε σύγκριση με τη χριστουγεννιάτικη περίοδο του 2013. Επίσης, για τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών το 2013 κάτω των 15.000 ευρώ το αντίστοιχο ποσοστό αγγίζει το 90%.
Οι κλάδοι του λιανικού εμπορίου που φαίνεται να δέχονται τις μεγαλύτερες πιέσεις τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς είναι αυτοί των ειδών οικιακού εξοπλισμού και των επιμορφωτικών/ειδών ψυχαγωγίας. Αντιθέτως, το μικρότερο ποσοστό πίεσης εμφανίζεται στον κλάδο των φαρμακευτικών/καλλυντικών ειδών, όπου μόνο μία στις δύο επιχειρήσεις δήλωσε ότι είδε τις πωλήσεις της φέτος να κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι.
Οσον αφορά το μέγεθος της μείωσης του τζίρου την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις είδαν τις πωλήσεις τους να μειώνονται άνω του 30%, μία στις τέσσερις 20%-30% και οι υπόλοιπες σε ποσοστό έως 20%. Αντίθετα, η πλειονότητα των επιχειρήσεων (60%) που εμφάνισαν αύξηση των κερδών σε σύγκριση με πέρυσι κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα της τάξης έως 10%.
Η επικρατούσα ατμόσφαιρα πολιτικής αβεβαιότητας επηρεάζει σε πολύ μεγάλο ποσοστό την ψυχολογία των καταναλωτών. Ως εκ τούτου και λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τη συρρίκνωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, οι πρώτες εκτιμήσεις συντείνουν στο συμπέρασμα ότι ο κύκλος εργασιών της εφετινής χειμερινής εκπτωτικής περιόδου θα παρουσιάσει μια κάμψη της τάξεως του 5%-8%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με το ύψος του κύκλου εργασιών της εφετινής χειμερινής εκπτωτικής περιόδου να αναμένεται να κυμανθεί στα 5-5,1 δισ. ευρώ.
πηγη