Ξεπέρασε τα όρια η μεγαλομανία του Α. Λοβέρδου και η λυσσώδης, πλέον, επιμονή του να μπει στο πάνθεον των μεταρρυθμιστών της εκπαίδευσης.
Παραμονές εκλογών όχι μόνο συνεχίζει να υπογράφει αποφάσεις, αλλά έφτασε να...
μετατρέψει τις πρόσφατες εξαγγελίες του για αλλαγές στο Δημοτικό σε υπουργική απόφαση, χωρίς μελέτη, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του κορυφαίου γνωμοδοτικού οργάνου, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), και με άμεση εφαρμογή, ήτοι από τον ερχόμενο Μάρτιο, λίγο πριν από το τέλος της φετινής χρονιάς!
Στην απόφαση που υπέγραψε προχθές (19/1/2014) ο κ. Λοβέρδος, προβλέπεται η ένταξη της μελέτης στο πρωινό πρόγραμμα όλων των Ολοήμερων Δημοτικών με ΕΑΕΠ (1.350 σχολεία που έχουν το 55% του μαθητικού πληθυσμού) με αφαίρεση διδακτικών ωρών και μείωση της ύλης.
Βαφτίζοντας πιλοτική την εφαρμογή του μέτρου, την επιβάλλει στο σύνολο των σχολείων στο τέλος της χρονιάς και αντίθετα με την εισήγηση του επιτελικού επιστημονικού φορέα του υπουργείου, του ΙΕΠ, στο οποίο ο ίδιος προσέφυγε ως όφειλε και όπως πράττουν όλοι οι υπουργοί Παιδείας όταν πρόκειται για παρεμβάσεις και αλλαγές στην α’θμια και β’θμια εκπαίδευση.
Σύμφωνα με την εισήγηση του ΙΕΠ αλλά και όπως διαβεβαίωναν χθες στελέχη του, η ένταξη της μελέτης στην πρωινή υποχρεωτική ζώνη των σχολείων απαιτεί σοβαρές προϋποθέσεις, όπως:
■ Εξειδίκευση και μείωση της ύλης.
■ Αναδιάταξη του χρόνου με αναδιοργάνωση του σχολικού προγράμματος.
■ Παραγωγή υλικού για τη σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
■ Δρομολόγηση όλων αυτών τους επόμενους μήνες.
■ Εναρξη πιλοτικής εφαρμογής από τον Σεπτέμβριο του 2015 σε ικανό αριθμό σχολείων (έως 300) με προοπτική τη γενίκευσή της το έτος 2016-2017.
«Αν ήθελε να πιστωθεί τις αλλαγές και να κερδίσει τις εντυπώσεις, θα μπορούσε να υπογράψει υπουργική απόφαση για την πιλοτική εφαρμογή από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Θα είχε αποτέλεσμα» έλεγε χαρακτηριστικά ανώτατο στέλεχος του Ινστιτούτου, η ηγεσία του οποίου, πάντως, φέρεται δυσαρεστημένη με την εκβίαση των καταστάσεων. Ενδεικτική η απόφαση να εκδοθεί ανακοίνωση, πρακτική που σπανίως ακολουθεί το ΙΕΠ. Αν και αποφεύγει τους υψηλούς τόνους, είναι εμφανής η προσπάθεια του φορέα να κρατήσει αποστάσεις από την πρωτοβουλία του κ. Λοβέρδου. Λακωνικά αναφέρεται η προσφυγή του ίδιου του υπουργού προς το ΙΕΠ, η μελέτη και η εισήγηση που έκανε το Ινστιτούτο και… η εκ νόμου πρόβλεψη ότι οι προτάσεις του δεν είναι δεσμευτικές για τον υπουργό.
Η εισήγηση του ΙΕΠ
Ειδικότερα, αναφέρεται: «Μετά τις συζητήσεις και αποφάσεις που ελήφθησαν στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) για θέματα αλλαγών στο Δημοτικό Σχολείο και μετά από σχετικό αίτημα του κ. υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, το ΙΕΠ εισηγήθηκε: α) τρόπους εφαρμογής του “Κοινωνικού Σχολείου” με δράσεις που αναπτύσσονται στο πλαίσιο του Ωρολογίου Προγράμματος των Σχολείων, και β) εισαγωγή της μελέτης-εμπέδωσης μαθημάτων στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων. Σχετικές προτάσεις του ΙΕΠ που περιλαμβάνονται στην Πράξη του Δ.Σ. 4/15-1-2015 και οι οποίες επισημαίνεται ότι δεν είναι δεσμευτικές για τον υπουργό ελήφθησαν υπόψη κατά την έκδοση των Υπουργικών Αποφάσεων Φ.12/45/8338/Δ1/19.01.2015 και Φ.12/44/8473/Δ1/19.01.2015 αντίστοιχα».
Η συνεχιζόμενη αυτή στάση του κ. Λοβέρδου στην κορύφωση της προεκλογικής περιόδου προκάλεσε την έντονη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, που τον αποκάλεσε, πλέον, επικίνδυνο για το υπουργείο Παιδείας. «Επιδιώκοντας την προσωπική του προβολή και μόνο, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου και προκειμένου να βρίσκεται στην επικαιρότητα, δεν διστάζει καθημερινά να υπογράφει και από μια καταστροφική, για τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, απόφαση» δήλωσε ο Τάσος Κουράκης, συντονιστής της Επιτροπής Ελέγχου του Κυβερνητικού Εργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας:
«Οι εξαγγελίες για βαθιές τομές στη λειτουργία του Δημοτικού σχολείου από τον Σεπτέμβρη έρχονται με σημερινή απόφαση να γίνουν πράξη από τον Μάρτη. (…) Πόσο περισσότερο επικίνδυνος μπορεί να γίνει ένας υπουργός Παιδείας για το δημόσιο σχολείο, όταν η προχειρότητα στις αποφάσεις του έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο; Ας σταματήσει επιτέλους, όλα έχουν ένα όριο», καταλήγει ο κ. Κουράκης.
! Σχόλιο αναγνώστη για τα έργα και τις ημέρες Λοβέρδου: «O Λοβέρδος έχει αντιληφθεί πως την Κυριακή έχουμε εκλογές και η Βουλή έχει διαλυθεί ή θα συνεχίσει να υπογράφει ως υπουργός Παιδείας και για τα επόμενα χρόνια;»
efsyn.gr
Παραμονές εκλογών όχι μόνο συνεχίζει να υπογράφει αποφάσεις, αλλά έφτασε να...
μετατρέψει τις πρόσφατες εξαγγελίες του για αλλαγές στο Δημοτικό σε υπουργική απόφαση, χωρίς μελέτη, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του κορυφαίου γνωμοδοτικού οργάνου, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), και με άμεση εφαρμογή, ήτοι από τον ερχόμενο Μάρτιο, λίγο πριν από το τέλος της φετινής χρονιάς!
Στην απόφαση που υπέγραψε προχθές (19/1/2014) ο κ. Λοβέρδος, προβλέπεται η ένταξη της μελέτης στο πρωινό πρόγραμμα όλων των Ολοήμερων Δημοτικών με ΕΑΕΠ (1.350 σχολεία που έχουν το 55% του μαθητικού πληθυσμού) με αφαίρεση διδακτικών ωρών και μείωση της ύλης.
Βαφτίζοντας πιλοτική την εφαρμογή του μέτρου, την επιβάλλει στο σύνολο των σχολείων στο τέλος της χρονιάς και αντίθετα με την εισήγηση του επιτελικού επιστημονικού φορέα του υπουργείου, του ΙΕΠ, στο οποίο ο ίδιος προσέφυγε ως όφειλε και όπως πράττουν όλοι οι υπουργοί Παιδείας όταν πρόκειται για παρεμβάσεις και αλλαγές στην α’θμια και β’θμια εκπαίδευση.
Σύμφωνα με την εισήγηση του ΙΕΠ αλλά και όπως διαβεβαίωναν χθες στελέχη του, η ένταξη της μελέτης στην πρωινή υποχρεωτική ζώνη των σχολείων απαιτεί σοβαρές προϋποθέσεις, όπως:
■ Εξειδίκευση και μείωση της ύλης.
■ Αναδιάταξη του χρόνου με αναδιοργάνωση του σχολικού προγράμματος.
■ Παραγωγή υλικού για τη σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
■ Δρομολόγηση όλων αυτών τους επόμενους μήνες.
■ Εναρξη πιλοτικής εφαρμογής από τον Σεπτέμβριο του 2015 σε ικανό αριθμό σχολείων (έως 300) με προοπτική τη γενίκευσή της το έτος 2016-2017.
«Αν ήθελε να πιστωθεί τις αλλαγές και να κερδίσει τις εντυπώσεις, θα μπορούσε να υπογράψει υπουργική απόφαση για την πιλοτική εφαρμογή από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Θα είχε αποτέλεσμα» έλεγε χαρακτηριστικά ανώτατο στέλεχος του Ινστιτούτου, η ηγεσία του οποίου, πάντως, φέρεται δυσαρεστημένη με την εκβίαση των καταστάσεων. Ενδεικτική η απόφαση να εκδοθεί ανακοίνωση, πρακτική που σπανίως ακολουθεί το ΙΕΠ. Αν και αποφεύγει τους υψηλούς τόνους, είναι εμφανής η προσπάθεια του φορέα να κρατήσει αποστάσεις από την πρωτοβουλία του κ. Λοβέρδου. Λακωνικά αναφέρεται η προσφυγή του ίδιου του υπουργού προς το ΙΕΠ, η μελέτη και η εισήγηση που έκανε το Ινστιτούτο και… η εκ νόμου πρόβλεψη ότι οι προτάσεις του δεν είναι δεσμευτικές για τον υπουργό.
Η εισήγηση του ΙΕΠ
Ειδικότερα, αναφέρεται: «Μετά τις συζητήσεις και αποφάσεις που ελήφθησαν στο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) για θέματα αλλαγών στο Δημοτικό Σχολείο και μετά από σχετικό αίτημα του κ. υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, το ΙΕΠ εισηγήθηκε: α) τρόπους εφαρμογής του “Κοινωνικού Σχολείου” με δράσεις που αναπτύσσονται στο πλαίσιο του Ωρολογίου Προγράμματος των Σχολείων, και β) εισαγωγή της μελέτης-εμπέδωσης μαθημάτων στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολείων. Σχετικές προτάσεις του ΙΕΠ που περιλαμβάνονται στην Πράξη του Δ.Σ. 4/15-1-2015 και οι οποίες επισημαίνεται ότι δεν είναι δεσμευτικές για τον υπουργό ελήφθησαν υπόψη κατά την έκδοση των Υπουργικών Αποφάσεων Φ.12/45/8338/Δ1/19.01.2015 και Φ.12/44/8473/Δ1/19.01.2015 αντίστοιχα».
Η συνεχιζόμενη αυτή στάση του κ. Λοβέρδου στην κορύφωση της προεκλογικής περιόδου προκάλεσε την έντονη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, που τον αποκάλεσε, πλέον, επικίνδυνο για το υπουργείο Παιδείας. «Επιδιώκοντας την προσωπική του προβολή και μόνο, κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου και προκειμένου να βρίσκεται στην επικαιρότητα, δεν διστάζει καθημερινά να υπογράφει και από μια καταστροφική, για τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, απόφαση» δήλωσε ο Τάσος Κουράκης, συντονιστής της Επιτροπής Ελέγχου του Κυβερνητικού Εργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας:
«Οι εξαγγελίες για βαθιές τομές στη λειτουργία του Δημοτικού σχολείου από τον Σεπτέμβρη έρχονται με σημερινή απόφαση να γίνουν πράξη από τον Μάρτη. (…) Πόσο περισσότερο επικίνδυνος μπορεί να γίνει ένας υπουργός Παιδείας για το δημόσιο σχολείο, όταν η προχειρότητα στις αποφάσεις του έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο; Ας σταματήσει επιτέλους, όλα έχουν ένα όριο», καταλήγει ο κ. Κουράκης.
! Σχόλιο αναγνώστη για τα έργα και τις ημέρες Λοβέρδου: «O Λοβέρδος έχει αντιληφθεί πως την Κυριακή έχουμε εκλογές και η Βουλή έχει διαλυθεί ή θα συνεχίσει να υπογράφει ως υπουργός Παιδείας και για τα επόμενα χρόνια;»
efsyn.gr