Η επιχείρηση Lou Malnati είναι γνωστή για το γεγονός ότι μετέτρεψε το σερβίρισμα της πίτσας σε κανονική τελετουργία...
Η χορταστική πίτσα έρχεται μέσα στο ταψάκι της με το χρυσαφένιο της φύλλο κρούστας και μια κολοσσιαία ποσότητα τυριού και χρειάζεται μαχαίρι, πιρούνι και την πλήρη προσοχή αυτού που ετοιμάζεται να τη φάει.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον CEO της επιχείρησης που από μια πιτσαρία μετατράπηκε σε ολόκληρη αυτοκρατορία, το πιο σημαντικό σε αυτή την επιχείρηση είναι η διατήρηση των καλών σχέσεων μεταξύ των 2.400 ατόμων που εργάζονται γι' αυτήν.
Κάθε δεύτερη Πέμπτη, η ηγετική ομάδα της Lou Malnati κάνει meeting, αλλά δεν ξεκινά αμέσως η συζήτηση για την ατζέντα των θεμάτων.
Όπως κάθε επιχειρηματίας που σέβεται τον εαυτό του και βλέπει μπροστά, έτσι και ο Mark Malnati βάζει τη δική του σφραγίδα σε αυτά τα meetings.
“Συγκεντρωνόμαστε σε μια αίθουσα και αρχίζουμε τη συνάντηση. Ο χώρος έχει καναπέδες και πολυθρόνες. Καθόμαστε κυκλικά για να βλέπουμε όλοι ο ένας τον άλλον και μιλάμε και 'ξεφορτώνουμε'”.
Με το “ξεφορτώνουμε”, εξηγεί ο Malnati, εννοούμε τη διαδικασία να μιλάμε και να εκφράζουμε για τα συναισθηματικά βάρη που μαζεύουμε ως ομάδα. Αυτό προλαμβάνει τα “πισώπλατα μαχαιρώματα”, τον σαρκασμό και άλλες συμπεριφορές που κάνουν τους συναδέλφους να σιχαίνονται ο ένας τον άλλο.
Στη συνέχεια δίνει ένα παράδειγμα του τι εννοεί, υποδυόμενος έναν υπάλληλο που παρεξηγήθηκε από τα λόγια κάποιου συναδέλφου του:
"Δεν μου άρεσε αυτό που είπες τις προάλλες: το θυμάμαι ακόμα και θέλω να το ξέρεις. Αυτό που θέλω είναι να με ακούσεις και να μάθω αν πραγματικά πιστεύεις αυτό που μου είπες. Αν το εννοείς, τουλάχιστον θέλω να καταλάβω το γιατί”.
Με τον τρόπο αυτό, όλοι στην ομάδα έχουν την ευκαιρία να δώσουν φωνή στις ανησυχίες τους. Αυτό μπορεί να πάρει μια ώρα ή και δύο, για να μπορέσουν να μιλήσουν όλοι, να αλληλεπιδράσουν και τελικά να “ξεφορτώσουν”.
Κάνουν κι ένα 10λεπτο διάλειμμα για να πιουν νερό, να τσεκάρουν τα email τους ή να πάνε στο WC και στη συνέχεια περνούν στο “επιχειρησιακό κομμάτι” του meeting.
Από εκείνο το σημείο και μετά πραγματοποιείται το τυπικό meeting που πραγματοποιείται και σε κάθε άλλη επιχείρηση του κόσμου. “Πάντα όμως προηγείται το κομμάτι των διαπροσωπικών σχέσεων”, λέει ο Malnati “γιατί πόλλές φορές αποδεικνύεται εξίσου ή και πιο σημαντικό από αυτό που ακολουθεί”.
Ο Mark Malnati εμφανίζεται συχνά σε ΜΜΕ και μιλά για τα πρωτοποριακά meetings που καθιέρωσε και τον καθιέρωσαν
Το πόσο αποδίδει αυτή η επένδυση χρόνου είναι προφανές.
“Θέλω να γνωρίζω σε τι κατάσταση είναι (οι εργαζόμενοί μου) και θέλω εκείνοι να γνωρίζουν ότι είμαι στο πλευρό τους”, προσθέτει και συμπληρώνει ότι έτσι λειτουργεί κάθε λειτουργική οικογένεια.
Όλα αυτ΄αμπορρεί σε κάποιον άτεγκτο τεχνοκράτη να φαίνονται αστεία ή έστω μικρής σημασίας. Κι όμως δεν είναι, όταν έχεις να κάνεις με το ανθρώπινο κεφάλαιο. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα του Stanford Graduate School of Business οι εργαζόμενοι που αισθάνονται αφοσιωμένοι στη δουλειά τους σε ανάλογο βαθμό με την αφοσίωση που τρέφουν προς την οικογένειά τους, είναι πολύ πιθανότερο να σημειώσουν επιτυχίες μακροπρόθεσμα. Η συγκεκριμένη επιχείρηση απολαμβάνει ήδη τα πλεονεκτήματα αυτής της πρωτοβουλίας με τρόπο απτό και σε όρους αγοράς.
Το 1981, η Lou Malnati είχε δύο εστιατόρια όλα κι όλα. Το 2001 είχε ήδη 20 και τώρα έχει εξελιχθεί σε κανονική αλυσίδα με 44 καταστήματα.
Κι όπως λέει ο ίδιος ο Malnati η πραγματική επένδυση που έκανε δεν ήταν στις πίτσες, αλλά στις ανθρώπινες σχέσεις και τη φροντίδα των συνεργατών του.
Πηγή: newmoney.gr