Μπορεί τα έργα κατασκευής των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας να προχωρούν, αυτό όμως σημαίνει ότι νέοι σταθμοί διοδίων αναμένεται να ανοίξουν μέσα στους επόμενους μήνες και ως εκ τούτου ολοένα και...
πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη θα πρέπει να βάλουν οι οδηγοί.
Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να προστεθούν στον οδικό χάρτη της χώρας πάνω από 30 σταθμοί διοδίων, αυξάνοντας σε πολλές περιπτώσεις μέχρι και 50% το ήδη αυξημένο κόστος που πληρώνουν σήμερα οι οδηγοί.
Όπως για παράδειγμα η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη η οποία σήμερα στοιχίζει –με επιστροφή -58 ευρώ, μέσα στους επόμενους μήνες με την εγκατάσταση πέντε επιπλέον μετωπικών διοδίων, το κόστος του ταξιδιού θα «εκτοξευθεί» στα 70 ευρώ.
Ετσι στην Εγνατία Οδό, η οποία σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να περάσει σε ιδιώτες, μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να ανοίξουν οι πρώτοι σταθμοί διοδίων στους κάθετους άξονες (Προμαχώνας, Εύζωνοι και Κρυσταλλοπηγή), ενώ και στον βασικό άξονα ο αριθμός των διοδίων από 7 που είναι σήμερα θα αυξηθεί στου 10, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει δύο ακόμη μετωπικούς σταθμούς μέχρι το 2017. Να σημειωθεί ότι στην Εγνατία ΟΔό οι υφιστάμενοι σταθμοί διοδίων είναι στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας και στον Ίασμο Κομοτηνής (Δείτε πόσο πληρώνουμε στους σταθμούς αυτούς ΕΔΩ)
Νέα διόδια αναμένονται μέσα στους επόμενους μήνες στον οδικό άξονα Ελευσίνα -Πάτρα (Ολυμπία Οδός). Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ανοίξουν άλλοι 6 σταθμοί εκ των οποίων ο ένας θα είναι μετωπικός (Διακοφτό) και οι υπόλοιποι πέντε σε πλευρικοί (Αραχωβίτικα, Καλάβρυτα, Ακράτα, Δερβένι και Ζευγολατιό).
Τέλος αυξήσεις προβλέπονται στα υφιστάμενα διόδια Ζευγολατιού και Ρίου καθώς και επιβολή αμφίπλευρων διοδίων ενώ σήμερα οι οδηγοί πληρώνουν μόνο προς μια κατεύθυνση.
Οσον αφορά την Ιόνια Οδό, 9 ακόμη σταθμοί εκ των οποίων οι 4 θα είναι μετωπικοί θα τοποθετηθούν από τις αρχές του 2016 στην διαδρομή Αντίρριο-Ιωάννινα
Τέλος στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα μέχρι το επόμενο καλοκαίρι ένας νέος μετωπικός σταθμός αναμένεται να προστεθεί στο ύψος της Μεγαλόπολης ενώ έξω από τη Καλαμάτα θα προστεθεί ένας ακόμη πλευρικός σταθμός, στον κόμβο Θουρίας με την παράδοση της Περιφερειακής της πόλης.
Πηγη