Αιφνιδιασμό προκάλεσε στο λιμάνι του Πειραιά η απόφαση του νέου δήμαρχου της πόλης Γιάννη Μώραλη να καταθέσει, την Τρίτη 7/10, στο Δημοτικό Συμβούλιο πρόταση για την ίδρυση δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, που θα αναλάβει ουσιαστικά την λειτουργία του μεγαλύτερου μέρους του επιβατικού λιμανιού, στην ακτοπλοΐα και στην κρουαζιέρα.

Πηγές της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) δεν έκρυβαν την έκπληξή τους για αυτή την κίνηση του δημάρχου, για την οποία- όπως έλεγαν-  δεν έχει προηγηθεί κανένας διάλογος και υπογράμμιζαν ότι «ένα τέτοιο εγχείρημα είναι αμφιβόλου βιωσιμότητας καθώς και οι δύο δραστηριότητες είναι ζημιογόνες».
Παράλληλα, οι ίδιες πηγές σημείωναν ότι τέτοιες προτάσεις διευκολύνουν την πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.

Να σημειωθεί ότι στο παρελθόν υπήρχαν «σενάρια» για διαχωρισμό του λιμανιού σε κερδοφόρες και ζημιογόνες δραστηριότητες και τις τελευταίες θα τις διατηρούσε ο Οργανισμός. Φαίνεται ότι σε αυτή τη «βάση» γίνεται και η πρόταση του Δήμου, ώστε το κερδοφόρο εμπορικό τμήμα των αυτοκινήτων και των κοντέινερ να ιδιωτικοποιηθεί.

Άγνωστο είναι τι θα γίνει σε μια τέτοια περίπτωση, με την επίσης ζημιογόνο- για τον ΟΛΠ- δραστηριότητα της ναυπηγοεπισκευής και με την δραστηριότητα του πορθμείου Σαλαμίνας- Περάματος.

Πάντως, αλλες πηγές ανέφεραν ότι απώτερος στόχος του εγχειρήματος είναι να αρχίσει ο Δήμος να έχει κάποια έσοδα από το λιμάνι δια μέσω του Λιμενικού Ταμείου, ίσως με την επιβολή ενός τέλους στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Πειραιά, με την πρόταση, που θα παρουσιαστεί προτείνεται η ίδρυση Λιμενικού Ταμείου Πειραιά (ΛΤΠ), ως Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου ειδικού σκοπού.

«Το Λιμενικό Ταμείο Πειραιά θα ανήκει κατά 100% στο Δήμο Πειραιά, ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου εποπτευόμενο από το Δήμο, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο το δημόσιο χαρακτήρα του Λιμανιού», αναφέρεται στην ανακοίνωση. Και συνεχίζει:
«Με την ίδρυση Λιμενικού Ταμείου Πειραιά, από το Δήμο Πειραιά, θα συναφθεί Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Λιμενικού Ταμείου Πειραιά σύμφωνα με την οποία θα παραχωρείται στο ΛΤΠ η διαχείριση της χερσαίας ζώνης στο πλαίσιο των γεωγραφικών ορίων του Δήμου. Η ζώνη αυτή περιλαμβάνει το επιβατικό λιμάνι του Πειραιά δηλαδή την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα»
Θα πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι ένα μεγάλο μέρος του λιμανιού, στην Ηετιώνεια Ακτή και στην Ακτή Βασιλειάδη, όπου βρίσκεται το υπουργείο Ναυτιλίας δεν ανήκει στα όρια του Δήμου Πειραιά αλλά στον Δήμο Δραπετσώνας. Κατά συνέπεια, το Καστράκι και η Πολιτιστική Ακτή, όπως σχεδιάζονται, δεν θα μπορούν να περιέλθουν στον Δήμο Πειραιά.

Σύμφωνα, πάντα, με την ανακοίνωση του Δήμου «τα πλεονεκτήματα της συγκροτημένης πρότασης του Δημάρχου Πειραιά:
• Είναι σύμφωνη με το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας των λιμενικών υποδομών στην Ελλάδα και το θεσμικό πλαίσιο για τον Καλλικράτη
• Διασφαλίζεται η ενίσχυση των υποδομών κρουαζιέρας αλλά και η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών
• Διαμορφώνεται ένα ξεκάθαρο πλαίσιο αξιοποίησης του λιμανιού προς όφελος της πόλης
• Μπορούν να αναπτυχθούν δράσεις ευρύτερου τουριστικού, πολιτιστικού ή κοινωνικού σκοπού με στόχο ο αναπτυξιακός σχεδιασμός του Πειραιά να συνδεθεί με την αξιοποίηση του θαλάσσιου μετώπου
• Ενισχύεται ο ρόλος του Δήμου και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο Λιμάνι με αποτέλεσμα την αύξηση της αυτονομίας του».
 
Top