"Περίπατο" φαίνεται πως πήγαν οι προεκλογικές δεσμεύσεις του Γ. Μώραλη για αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, αφού με τη νομιμοποίηση που πήρε από το δημοτικό συμβούλιο την Τρίτη, ξεκινάει συζητήσεις με φορείς, κυβερνητικούς και τοπικούς, για την κατάτμηση του λιμανιού, μέσω της ίδρυσης Λιμενικού Ταμείου, λαμβάνοντας ως δεδομένη την πώληση του 67% του ΟΛΠ,
αλλά και τον φιλικό διακανονισμό με την Cosco. "Εύχομαι να επιβεβαιωθούν όσοι θεωρούν ότι δεν θα προχωρήσει η πώληση, αλλά κατά 90% θα προχωρήσει, όπως φαίνεται", είπε ο Γ. Μώραλης.
Η πρόταση αυτή του Γ. Μώραλη ήρθε ξαφνικά, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, τη στιγμή, μάλιστα, που εκκρεμεί για τις 2 Δεκεμβρίου η απόφαση του ΣτΕ για την προσφυγή των φορέων της πόλης και του λιμανιού ενάντια στην προκήρυξη ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. "Δεν έρχεται σε ρήξη με τους επενδυτές αυτή η πρόταση. Αντίθετα, μάλλον τους εξυπηρετεί", είπε ο Θ. Δρίτσας, ενώ ο πρόεδρος των λιμενεργατών, Γ. Γεωργακόπουλος, τόνισε ότι αυτή η πρόταση ανοίγει το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Διαβάζοντας κανείς την πρόταση Μώραλη, μπορεί να παρατηρήσει τα τεράστια κενά και τις ελλείψεις όσον αφορά τις οικονομοτεχνικές, περιβαλλοντικές και διαχειριστικές μελέτες και παραμέτρους, αλλά και την κοστολόγηση, για το κέρδος ή όχι που θα έχει η πόλη και ο δήμος.
Παράλληλα, η επιχείρηση κατάτμησης του λιμανιού σε κομμάτια, εμπορικό, επιβατηγό, ναυπηγοεπισκευή, αναμένεται να επιφέρει σοβαρά προβλήματα στην κερδοφορία αλλά και στην ίδια τη λειτουργία του. Βέβαια, δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα το ότι ο δήμαρχος προτείνει ο δήμος να αναλάβει κατά 100% το λιγότερο κερδοφόρο τμήμα το λιμανιού, με την ακτοπλοΐα να είναι ελλειμματική και με την κρουαζιέρα να μην αποτελεί ελκυστική επιλογή. Περισσότερα ερωτήματα δημιουργεί η "σύμπτωση" ότι και οι υποψήφιοι επενδυτές θεωρούν "βαρίδι" το επιβατηγό λιμάνι, με όλο το ενδιαφέρον να στρέφεται, όπως είναι λογικό, στο εμπορικό τμήμα.
Άλλωστε η ακτοπλοΐα είναι κυρίως κοινωνική υπηρεσία, άρα όχι τόσο ανταγωνιστική και κερδοφόρα για το κεφάλαιο. Έτσι, οι επίδοξοι αγοραστές του λιμανιού ξεμπλέκουν μια και καλή με το "βάρος" του ελλειμματικού επιβατηγού λιμανιού. Τέλος, δεν μπορεί να είναι τυχαίο ότι η πρόταση για δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έρχεται λίγο πριν την αίτηση προσφυγής στο ΣτΕ και με τον φιλικό διακανονισμό στον "αέρα" από πλευράς Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο δημοτικό συμβούλιο, ο Γ. Μώραλης ουκ ολίγες φορές αναζήτησε τον Β. Μαρινάκη που έπαιξε το ρόλο του υποβολέα, ενώ δεν απάντησε σε κανένα από τα ζητήματα που τέθηκαν τόσο από το Λιμάνι της Αγωνίας όσο και από τη Λαϊκή Συσπείρωση, αντιδρώντας με ιδιαίτερη ένταση και εκνευρισμό.
πηγη:Αυγη
αλλά και τον φιλικό διακανονισμό με την Cosco. "Εύχομαι να επιβεβαιωθούν όσοι θεωρούν ότι δεν θα προχωρήσει η πώληση, αλλά κατά 90% θα προχωρήσει, όπως φαίνεται", είπε ο Γ. Μώραλης.
Η πρόταση αυτή του Γ. Μώραλη ήρθε ξαφνικά, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση με τους αρμόδιους φορείς, τη στιγμή, μάλιστα, που εκκρεμεί για τις 2 Δεκεμβρίου η απόφαση του ΣτΕ για την προσφυγή των φορέων της πόλης και του λιμανιού ενάντια στην προκήρυξη ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. "Δεν έρχεται σε ρήξη με τους επενδυτές αυτή η πρόταση. Αντίθετα, μάλλον τους εξυπηρετεί", είπε ο Θ. Δρίτσας, ενώ ο πρόεδρος των λιμενεργατών, Γ. Γεωργακόπουλος, τόνισε ότι αυτή η πρόταση ανοίγει το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού. Διαβάζοντας κανείς την πρόταση Μώραλη, μπορεί να παρατηρήσει τα τεράστια κενά και τις ελλείψεις όσον αφορά τις οικονομοτεχνικές, περιβαλλοντικές και διαχειριστικές μελέτες και παραμέτρους, αλλά και την κοστολόγηση, για το κέρδος ή όχι που θα έχει η πόλη και ο δήμος.
Παράλληλα, η επιχείρηση κατάτμησης του λιμανιού σε κομμάτια, εμπορικό, επιβατηγό, ναυπηγοεπισκευή, αναμένεται να επιφέρει σοβαρά προβλήματα στην κερδοφορία αλλά και στην ίδια τη λειτουργία του. Βέβαια, δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα το ότι ο δήμαρχος προτείνει ο δήμος να αναλάβει κατά 100% το λιγότερο κερδοφόρο τμήμα το λιμανιού, με την ακτοπλοΐα να είναι ελλειμματική και με την κρουαζιέρα να μην αποτελεί ελκυστική επιλογή. Περισσότερα ερωτήματα δημιουργεί η "σύμπτωση" ότι και οι υποψήφιοι επενδυτές θεωρούν "βαρίδι" το επιβατηγό λιμάνι, με όλο το ενδιαφέρον να στρέφεται, όπως είναι λογικό, στο εμπορικό τμήμα.
Άλλωστε η ακτοπλοΐα είναι κυρίως κοινωνική υπηρεσία, άρα όχι τόσο ανταγωνιστική και κερδοφόρα για το κεφάλαιο. Έτσι, οι επίδοξοι αγοραστές του λιμανιού ξεμπλέκουν μια και καλή με το "βάρος" του ελλειμματικού επιβατηγού λιμανιού. Τέλος, δεν μπορεί να είναι τυχαίο ότι η πρόταση για δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έρχεται λίγο πριν την αίτηση προσφυγής στο ΣτΕ και με τον φιλικό διακανονισμό στον "αέρα" από πλευράς Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο δημοτικό συμβούλιο, ο Γ. Μώραλης ουκ ολίγες φορές αναζήτησε τον Β. Μαρινάκη που έπαιξε το ρόλο του υποβολέα, ενώ δεν απάντησε σε κανένα από τα ζητήματα που τέθηκαν τόσο από το Λιμάνι της Αγωνίας όσο και από τη Λαϊκή Συσπείρωση, αντιδρώντας με ιδιαίτερη ένταση και εκνευρισμό.
πηγη:Αυγη