Η δήλωση του Υφυπουργού Παιδείας, Κ. Κουκοδήμου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ότι «τα παιδιά, ούτως ή άλλως, δε μαθαίνουν κάτι. Βρίσκονται μέσα σε μια...
αίθουσα, παίζουν παιχνίδια, ζωγραφίζουν, κ.λ.π» που έγινε στα πλαίσια της συζήτησης για την εισαγωγή της γυμναστικής στο νηπιαγωγείο έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στους νηπιαγωγούς.
Οι αναπληρωτές νηπιαγωγοί αναφέρουν σε απάντησή τους ότι ο Υφυπουργός Παιδείας είναι αθλητής και όχι παιδαγωγός και πιθανόν να μη γνωρίζει τα γραφόμενα μεγάλων ψυχολόγων και παιδαγωγών που συνηγορούν στη σπουδαιότητα των έξι πρώτων χρόνων της ζωής του παιδιού.
Μάλιστα καλούν τον Υφυπουργό Παιδείας να επισκεφτεί μια τάξη νηπιαγωγείου για να δει πόσα θα μάθει και ο ίδιος με τα παιδιά. Για να τεκμηριώσουν τα όσα υποστηρίζουν παραθέτουν σειρά επιστημονικών δημοσιευμάτων για το πώς μαθαίνουν τα παιδιά στο νηπιαγωγείο.
«Ακόμα και με την πλαστελίνη ( ένα ευρέως διαδεδομένο υλικό στο νηπιαγωγείο) όταν παίζουν τα παιδιά πάλι μαθαίνουν» τονίζουν οι αναπληρωτές νηπιαγωγοί και συνεχίζουν λέγοντας ότι «κατ' αρχήν εξασκούν τη λεπτή τους κινητικότητα. Κατά δεύτερον τη συμβολική τους σκέψη ( για παράδειγμα ένα κομμάτι πλαστελίνη πολλές φορές γίνεται τούρτα, πίτσα κ.α.) και κατά τρίτον προωθείται η συνεργασία και η αλληλεπίδραση των παιδιών όταν παίζουν σε ζευγάρια ή ομάδες.
«Κανένα υλικό στο νηπιαγωγείο δεν έχει μόνο μία χρήση. Ο μαρκαδόρος δεν είναι ποτέ μόνο μαρκαδόρος. Θα γίνει και κουτάλι, θα γίνει και ξίφος, θα γίνει ο τρόπος έκφρασης του παιδιού να σου πει σ΄αγαπώ, ζωγραφίζοντας όπως μπορεί μία καρδιά» αναφέρουν οι αναπληρωτές νηπιαγωγοί δίνοντας απάντηση ότι στην τοποθέτηση του Υφυπουργού ότι τα παιδιά δεν μαθαίνουν κάτι αφού παίζουν και ζωγραφίζουν...