Τα απαιτούμενα κεφάλαια της τάξης του 1 δισ. ευρώ φαίνεται να έχουν εξασφαλιστεί, ενώ οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί. Όλα, λοιπόν, είναι έτοιμα για τη δημοπράτηση του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του μετρό. Ή μήπως όχι;...
Σύμφωνα με την περιρρέουσα φημολογία, για τη γραμμή 4 και ιδίως για το κομμάτι που θα διασχίζει το Κολωνάκι, οι καταστηματάρχες αντιδρούν, θεωρώντας ότι η εμπορική κίνηση της περιοχής θα «λαβωθεί» λόγω των εργασιών.
Οι φερόμενες αυτές αντιδράσεις θυμίζουν την περίπτωση του σταθμού του μετρό της Αγίας Παρασκευής του οποίου η χάραξη άλλαξε λόγω των έντονων αντιδράσεων με τις οποίες είχε βρεθεί αντιμέτωπο το έργο. Βέβαια, η κατάσταση φαίνεται ότι δεν είναι τόσο τεταμένη στην περίπτωση του σχεδιαζόμενου σταθμού στο Κολωνάκι.
Και αυτό επειδή προς στιγμήν οι αντιδράσεις είναι σε μεγάλο βαθμό υποτονικές, σύμφωνα με όσα καταγράφει το Capital.gr μιλώντας με επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται πέριξ της πλατείας φιλικής εταιρείας, της γνωστής πλατείας Κολωνακίου.
«Αναμφισβήτητα, η σχεδιαζόμενη κατασκευή σταθμού στο Κολωνάκι αποτελεί αντικείμενο συζήτησης. Εξάλλου, δεν θα μπορούσαν να μην τεθούν ορισμένα ερωτήματα. Για παράδειγμα, θα μπορούσε η μικρή πλατεία του Κολωνακίου να χωρέσει ένα σταθμό μετρό; Ωστόσο, η συζήτηση αυτή μάλλον είναι ιδιαίτερα πρώιμη» αναφέρει έμπορος της περιοχής.
Από την πλευρά της, η Αττικό Μετρό έχει, πλέον, «εκπαιδευτεί» στη διαχείριση τέτοιου είδους αντιδράσεων, οι οποίες, εξάλλου, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ενδείξεις, παραμένουν χλιαρές.
Σε κάθε περίπτωση, ενδεχόμενη αλλαγή χάραξης της νέας αυτής γραμμής θα καθυστερούσε σημαντικά τη δημοπράτησή του μετρό, δεδομένου ότι οι μελέτες του έργου θα έπρεπε να εκπονηθούν εκ νέου.
Όλα αυτά, όταν η χρηματοδότηση του έργου έχει εξασφαλιστεί, καθώς θα ενταχθεί στην προγραμματική περίοδο (ΣΕΣ) 2014-2020, ενώ το 50% του κόστους θα καλυφθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το μετρό θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου, θα περνάει από το Γαλάτσι, την Κυψέλη, τα Δικαστήρια της Σχολής Ευελπίδων, την Λεωφόρο Αλεξάνδρας, τα Εξάρχεια για να συνδεθεί με την Γραμμή 2 στο Πανεπιστήμιο. Θα διασχίζει το Κολωνάκι και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό, όπου θα συνδέεται με την γραμμή 3.
Η περίπτωση της Αγίας Παρασκευής
Οι υποβόσκουσες αντιδράσεις για το μετρό στο Κολωνάκι φαίνεται να παραπέμπουν στην πολεμική που είχε δεχθεί ο σταθμός του μετρό Αγίας Παρασκευής. Αρχικά είχε σχεδιαστεί να διέρχεται από την πλατεία, αλλά η χάραξη άλλαξε λόγω αντιδράσεων. Βέβαια η εμπορική κίνηση της περιοχής έχει μαραζώσει τα τελευταία χρόνια, με τους τοπικούς επιχειρηματίες να πληρώνουν… τα σπασμένα του «κινήματος κατά του μετρό».
Ωστόσο, σε αντίθεση με την περίπτωση της πλατείας Κολωνακίου, οι αντιδράσεις κατά του μετρό είχαν ενορχηστρωθεί από την τότε δημοτική αρχή που είχε μόλις ανακαινίσει την πλατεία Αγίας Παρασκευής και το μετρό θα την μετέτρεπε εκ νέου σε εργοτάξιο. Τα επιχειρήματα που είχαν προβληθεί τότε ήταν ότι το μετρό θα προκαλούσε κυκλοφοριακή επιβάρυνση, αλλά και η έλλειψη παρκινγκ. Κάπως έτσι, ο σταθμός του μετρό κατέληξε να κατασκευαστεί στα όρια των δήμων Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου και παρότι ονομάστηκε «Αγία Παρασκευή» τα οφέλη είναι μεγαλύτερα για τους κατοίκους του Χαλανδρίου.
Πηγή:www.capital.gr