Η εμφάνιση
Το αγρογλυφικό παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 2001 κυριολεκτικά “στην αυλή” του αστρονομικού παρατηρητηρίου του Ghilbolton, στην περιοχή Hampshire της Βρετανίας. Όλα γύρω από την έτσι κι αλλιώς παράξενη εμφάνισή του ήταν τόσο καινοφανή που αυτή η “διπλή υλοποίηση από το πουθενά” προκάλεσε περισσότερες πολεμικές εξηγήσεις από ποτέ στην ιστορία των crop circles.
Καταρχήν οι ιδιαιτερότητές του: Στις 14 Αυγούστου εμφανίστηκε η πρώτη εικόνα στην τεράστια περιοχή σιτηρών γύρω από το αστεροσκοπείο που έδειχνε, καδραρισμένη, την εικόνα ενός ανθρώπινου προσώπου. Πρώτη φορά στην ιστορία των αγρογλυφικών που πάντα παρουσίαζε γεωμετρικά σχήματα, μοτίβα και φράκταλς.
Πέντε νύχτες αργότερα, στις 19, δημιουργείται δίπλα του ένα παραλληλόγραμμο σχέδιο που φέρει κωδικοποιημένο μήνυμα. Και τα δύο γίνονται κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια δεκάδων ερευνητών, σε έναν χώρο που από τη φύση του εποπτεύεται με τα καλύτερα συστήματα παρακολούθησης και κανείς δεν βλέπει και παρατηρεί τίποτα μέχρι την ανακάλυψή τους στο φως της μέρας. Το πρώτο ονομάζεται “το Πρόσωπο”, το δεύτερο αρχικά τιτλοφορείται ως “το Περσικό Χαλί”, ενώ αργότερα θα γίνει γνωστό ως “η Απάντηση στο Μήνυμα του Αρεσίμπο”. Να σημειωθεί ότι στο ίδιο αστεροσκοπείο, ένα χρόνο πριν, είχε εμφανιστεί άλλο παράδοξο αγρογλυφικό σε μορφή φράκταλ ομόκεντρων κύκλων που στη συνέχεια θεωρήθηκε ως προπομπός του κυρίου διπλού μηνύματος και ότι αναπαριστούσε σχηματικά την κεραία ενός αστεροσκοπείου.
Πρωτότυπη ήταν και η τεχνική τους. Το “Πρόσωπο” ήταν φτιαγμένο με “τελείες” μισών τόνων όπως στις φωτογραφίες των εφημερίδων ή σαν τα “πίξελ” των ψηφιακών εικόνων. Το δεύτερο με το κωδικοποιημένο μήνυμα ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακό. Οι ερευνητές του φαινομένου γρήγορα ανακάλυψαν πως το αγρογλυφικό έμοιαζε απίθανα με την γραφική αναπαράσταση του πρώτου κωδικοποιημένου μηνύματος που έστειλε η ανθρωπότητα στο διάστημα. Το 1974 είχε αποσταλεί από το ραδιοτηλεσκόπιο του Αρεσίμπο στο Πουέρτο Ρίκο, στο πλαίσιο του προγράμματος SETI για την έρευνα εξωγήινης ζωής στο διάστημα, το μήνυμα μιας ομάδας αστροφυσικών με επικεφαλής τον Frank Drake. Κωδικοποιημένο είχε αποσταλεί προς το νεφέλωμα Μ13, 25 χιλιάδες έτη φωτός μακριά στον αστερισμό του Ηρακλή.
Ακόμη, οι εικόνες σχηματίζονταν στο χωράφι των σιτηρών με εντελώς απρόβλεπτο τρόπο: τα φυτά είχαν λυγίσει εκεί που απεικόνιζαν την παράσταση χωρίς να έχουν βλαφθεί οι ρίζες που συνέχιζαν να μεγαλώνουν ενώ γύρω τους τα υπόλοιπα σιτηρά παρέμεναν ανέπαφα. Έργο αδύνατον να γίνει από ανθρώπινο χέρι στο ελάχιστο διάστημα των ωρών μιας νύχτας.
Αμέσως μετά την εμφάνιση των φωτογραφιών στον Τύπο, ο Paul Vigay, παθιασμένος της πληροφορικής και των αγρογλυφικών διαπίστωσε την ομοιότητα του μηνύματος του Αρεσίμπο με το αγρογλυφικό. Το διαστημικό μας μήνυμα είχε μείνει κρυφό. Ελάχιστοι άνθρωποι γνώριζαν και την μορφή και το περιεχόμενό του. Αποτελούνταν από ένα σύνολο 1679 διαδοχικών ηλεκτρομαγνητικών παλμών μεταφερμένων σε δυαδικό σύστημα (από τα ψηφία 0 και 1 όπως οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές). Όλος ο κώδικας ήταν στην παγκόσμια γλώσσα των μαθηματικών και χρησιμοποιούσε τους πρώτους (μη διαιρούμενους) αριθμούς 73 και 23, ενώ για την ευκολότερη ανάγνωσή τους τα ψηφία 1 και 0 είχαν αντικατασταθεί από μαύρα και λευκά τετράγωνα αντίστοιχα. Στην οπτική του αναπαράσταση το μήνυμα του Αρεσίμπο έμοιαζε, με πρώτη ματιά ολόιδιο με τον κώδικα στο χωράφι του Αστεροσκοπείου. Μελετώντας το οι ερευνητές, άρχισαν σταδιακά να ανακαλύπτουν σημαντικές διαφοροποιήσεις.
Αριστερά το μήνυμα του αγρογλυφικού
και δεξιά του Αρεσίμπο
σε γραφιστική παράσταση
Τι περιείχε, καταρχήν το ηλεκτρομαγνητικό μήνυμα που στάλθηκε στα αστέρια, 38 χρόνια πριν; Το γράμμα μας στο σύμπαν περιείχε πληροφορίες για το είδος μας, την γενετική του σύσταση, τον πληθυσμό και τη θέση μας στο ηλιακό σύστημα. Τα στοιχεία καταγράφονταν σε επάλληλες σειρές. Η συμμετρία με το αγρογλυφικό ήταν εντυπωσιακή με μια σημαντική λεπτομέρεια: Το μήνυμα στον αγρό γράφθηκε σαν σε καθρέφτη, αντίστροφα. Ενώ του Αρεσίμπο διαβαζόταν από αριστερά προς τα δεξιά, το αγρογλυφικό είχε ανάστροφη φορά. Αναλυτικά τα στοιχεία των γραμμών είχαν ως εξής:
Στην 1η γραμμή του Αρεσίμπο δινόταν ο μαθηματικός κώδικας, το δεκαδικό σύστημα με βάση τα ψηφία 0 και 1. Η 1η γραμμή του Chilbolton ήταν ακριβώς η ίδια, ομοιότητα που ερμηνεύτηκε ως αποδοχή του ίδιου μαθηματικού κώδικα.
Στη 2η γραμμή του μηνύματος προς τα αστέρια δινόταν μια σύντομη και συνθετική εικόνα του ανθρώπινου όντος με την παρουσίαση των 5 βασικών στοιχείων του DNA μας, υδρογόνο, άνθρακας, άζωτο, οξυγόνο και φώσφορος. Στο Chilbolton παρουσιάζονταν τα ίδια στοιχεία συν ένα ακόμα, το πυρίτιο (Si) ενδεικτικό ότι ίσως οι «πομποί» του μηνύματος με την πολύ όμοια γενετική σύσταση περιέχουν αυτό το επιπλέον στοιχεία στην δομική αλυσίδα του DNA τους.
Στις γραμμές 3, 4, 5 και 6 του Αρεσίμπο, οι αστροφυσικοί έγραψαν κωδικοποιημένες τις κυτταρικές δομές των νουκλεοτιδίων που συνιστούν το ανθρώπινο DNA. Στο σχέδιο του Chilbolton αυτές οι γραμμές ήταν ολόιδιες. Στην ακόλουθη, 7η γραμμή παρουσιαζόταν η σχηματική αναπαράσταση ενός ανθρώπινου όντος, ο παγκόσμιος πληθυσμός το 1974 που ήταν 4,29 δις. και ενδεικτικά το μέσο ύψος ενός ανθρώπου (1, 76) μεταφερμένο στη μονάδα μέτρησης του ύψους μετάδοσης ενός ηλεκτρομαγνητικού σήματος. Εδώ, στην “απάντηση του Chilbolton” οι ερευνητές είδαν συναρπαστικά στοιχεία: Στη θέση της ανθρώπινης σιλουέττας παρουσιαζόταν ένα ον με μεγάλο κεφάλι αναλογικά με το σώμα και τα μέλη του που έδινε ως μέσο ύψος τα 1,01 μ. και ανέφερε τον παγκόσμιο πληθυσμό του στα 21,3 δις.
Στην 9η γραμμή στέλναμε στο διάστημα την θέση μας στον κόσμο αναπαριστώντας το ηλιακό μας σύστημα με τους 9 πλανήτες (με ένατο τον Πλούτωνα που εκείνη την εποχή συνυπολογιζόταν ως πλανήτης παρά τις μικρές του διαστάσεις) και τονίζοντας ως τόπο κατοικίας μας τη Γη. Στην “ανταπάντηση” παρουσιαζόταν ακριβώς το ίδιο σύστημα μόνο που εδώ τονίζονταν ως τόποι κατοικίας των όντων όχι μόνο η Γη αλλά και ο Άρης και ο Κρόνος.
Στις γραμμές 10 και 11 του μηνύματος το 1974 δινόταν η σχηματική αναπαράσταση του ραδιοτηλεσκοπίου του Αρεσίμπο που χρησιμοποιήθηκε για την μετάδοση του μηνύματος και δίνονταν οι διαστάσεις του. Αντίστοιχα στο μήνυμα του Chilbolton δινόταν ως μέσο μετάδοσης η αντίστοιχη αναπαράσταση του αγρογλυφικού που είχε παρουσιαστεί έναν χρόνο πριν στο ίδιο χωράφι σιτηρών και έδειχνε το φράκταλ γεωμετρικό σχήμα από δύο αντέννες μετάδοσης.
Οι ομοιότητες είναι τόσο μεγάλες που αν όλη η ιστορία των αγρογλυφικών είναι φάρσα και ανθρώπινο δημιούργημα, πρόκειται πραγματικά για φάρσα τεραστίων διαστάσεων. Και πολύ υψηλής τεχνολογίας. Κανείς κοινός θνητός δεν ξέρει τι μαγειρεύουν εργαστήρια, πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα τύπου ΜΙΤ, η NASA, κυβερνητικά και ιδιωτικά κέντρα σε όλο τον κόσμο. Διόλου απίθανο ο ίδιος ο άνθρωπος να κατέχει την τεχνολογία (και επίσης θα λέγαμε την δημιουργική φαντασία και το χιούμορ) που μπορεί να εμφανίζει εντυπωσιακά αγρογλυφικά σε χρόνο dt σε όλο τον πλανήτη. Αν και οι εραστές του παράξενου επιμένουν και επιδεικνύουν στοιχεία πως τα αγρογλυφικά εμφανίζονται από την αρχαιότητα και είναι καταγεγραμμένα και φωτογραφημένα σε εποχές κοντινές δικές μας, όπως στις αρχές του 19ου αι. που τέτοια τεχνολογία θα ήταν αδιανόητη.
Η εμφάνιση του διπλού crop circle, με βάση όλα τα παραπάνω στοιχεία, ενθουσίασε ερευνητές του παράδοξου, ερασιτέχνες και παθιασμένους new age επιστήμονες. Η πρώτη γενικά παραδεκτή διαπίστωση, εάν το αγρογλυφικό έχει πραγματική “αλλοδιαστατική” προέλευση είναι πως έχει να κάνει με την επικοινωνία. Και οι δύο παραστάσεις του, το πρόσωπο και το μήνυμα, ερμηνεύτηκαν ως τα “επίσημα διαπιστευτήρια” του όντος ή του πολιτισμού προς το ανθρώπινο είδος και ως η έναρξη του διαλόγου τους με εμάς. Υπό αυτή την έννοια, όλα τα προηγούμενα αγρογλυφικά παρουσιάζονται ως μέσα επικοινωνίας, μόνο που η περίπλοκη γεωμετρική τους μορφή τα έκανε απροσπέλαστα πιο νωρίς για το δικό μας επίπεδο νόησης.
Προτάθηκαν ωστόσο και πιο τραβηγμένες θεωρίες. Η πρώτη συνέδεε το “πίξελ πρόσωπο” του Chilbolton με τον μύθο του “προσώπου στον Άρη” στην πασίγνωστη πλέον φωτογραφία από τη διαστημική περιοχή της Κυδωνίας που γέννησε βιβλία, κινηματογραφικές ταινίες και μια απίστευτη παραφιλολογία γύρω από τους Αριανούς. Δεκάδες ερευνητές πήραν την υπόθεση ζεστά και άρχισαν να την αμφισβητούν ή να την επιβεβαιώνουν με φωτογραφικές “αναπαραστάσεις”, συγκρίσεις και προβολές αληθοφανών προσώπων μέσω υπολογιστών. To πρόσωπο στον Άρη που υποθετικά “αιχμαλώτισε” το διαστημόπλοιο Viking το 1976 και το πρόσωπο στο crop circle του 2001 αναλύθηκαν δίπλα-δίπλα. Σημειώνουμε ότι αρκετοί από αυτούς με βάση τις ψηφιακές αναπαραστάσεις αναγνώρισαν, στην εικόνα του αγρογλυφικού που έκανε το γύρο των media, το πρόσωπο μιας γυναίκας.
Η πιο πρόσφατη θεωρία για την υπόθεση βγήκε τον τελευταίο χρόνο από τον επιστήμονα, φυσικό και παθιασμένο των αγρογλυφικών Daniel Harran στο βιβλίο του “Crop Circles: La Révélation de Chilbolton”. Ο Harran, με βαριά προηγούμενη βιβλιογραφία πάνω στο θέμα, υποστήριξε στην ουσία πως οι “εξωγήινοι” δεν είναι παρά “ανθρώπινα όντα σε υψηλότερο επίπεδο εξέλιξης”. Πρόκειται για ένα μέρος των ψυχών που κατοικούν στο ηλιακό μας σύστημα από την αρχή της δημιουργίας του, παλαιότερα ανθρώπινα γένη όπως οι Λεμούριοι και οι Άτλαντες του μύθου που στην πορεία της εξέλιξης μετεμψυχώθηκαν σε άλλους πλανήτες του ηλιακού, αυτούς που αναφέρουν και στην “απάντηση του Chilbolton”. Ανάμεσά τους είναι βέβαια και η Γη, γεγονός που επιβεβαιώνει κατά τον συγγραφέα πως όντως η αρκετά διαδεδομένη αντίληψη “πως ζουν ανάμεσά μας” ίσως να είναι αληθινή. Τα αγρογλυφικά, υποστηρίζει ο Harran, είναι η γλώσσα της Φύσης που εκφράζεται μέσω των στοιχειακών όντων που παραμένουν, στην πορεία της δημιουργίας, προσκολλημένα στη γη, προσκαλώντας τον άνθρωπο να διευρύνει τη συνείδησή του.
Η ιστορία του Chilbolton με όλη τη γοητεία και την παραξενιά που κουβαλούν τα αγρογλυφικά γενικώς, η πιο μυστήρια «land art” του πλανήτη, άνοιξε μεγάλη κουβέντα. Στο θέμα των crop circles, με τις πανέμορφες γεωμετρικές εικόνες που εμφανίζουν σε διάφορα σημεία της γης, θα επανέλθουμε σε επόμενες δημοσιεύσεις.
Άρης Χανδρής.
ΠΗΓΗ
Το αγρογλυφικό παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 2001 κυριολεκτικά “στην αυλή” του αστρονομικού παρατηρητηρίου του Ghilbolton, στην περιοχή Hampshire της Βρετανίας. Όλα γύρω από την έτσι κι αλλιώς παράξενη εμφάνισή του ήταν τόσο καινοφανή που αυτή η “διπλή υλοποίηση από το πουθενά” προκάλεσε περισσότερες πολεμικές εξηγήσεις από ποτέ στην ιστορία των crop circles.
Καταρχήν οι ιδιαιτερότητές του: Στις 14 Αυγούστου εμφανίστηκε η πρώτη εικόνα στην τεράστια περιοχή σιτηρών γύρω από το αστεροσκοπείο που έδειχνε, καδραρισμένη, την εικόνα ενός ανθρώπινου προσώπου. Πρώτη φορά στην ιστορία των αγρογλυφικών που πάντα παρουσίαζε γεωμετρικά σχήματα, μοτίβα και φράκταλς.
Πέντε νύχτες αργότερα, στις 19, δημιουργείται δίπλα του ένα παραλληλόγραμμο σχέδιο που φέρει κωδικοποιημένο μήνυμα. Και τα δύο γίνονται κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια δεκάδων ερευνητών, σε έναν χώρο που από τη φύση του εποπτεύεται με τα καλύτερα συστήματα παρακολούθησης και κανείς δεν βλέπει και παρατηρεί τίποτα μέχρι την ανακάλυψή τους στο φως της μέρας. Το πρώτο ονομάζεται “το Πρόσωπο”, το δεύτερο αρχικά τιτλοφορείται ως “το Περσικό Χαλί”, ενώ αργότερα θα γίνει γνωστό ως “η Απάντηση στο Μήνυμα του Αρεσίμπο”. Να σημειωθεί ότι στο ίδιο αστεροσκοπείο, ένα χρόνο πριν, είχε εμφανιστεί άλλο παράδοξο αγρογλυφικό σε μορφή φράκταλ ομόκεντρων κύκλων που στη συνέχεια θεωρήθηκε ως προπομπός του κυρίου διπλού μηνύματος και ότι αναπαριστούσε σχηματικά την κεραία ενός αστεροσκοπείου.
Πρωτότυπη ήταν και η τεχνική τους. Το “Πρόσωπο” ήταν φτιαγμένο με “τελείες” μισών τόνων όπως στις φωτογραφίες των εφημερίδων ή σαν τα “πίξελ” των ψηφιακών εικόνων. Το δεύτερο με το κωδικοποιημένο μήνυμα ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακό. Οι ερευνητές του φαινομένου γρήγορα ανακάλυψαν πως το αγρογλυφικό έμοιαζε απίθανα με την γραφική αναπαράσταση του πρώτου κωδικοποιημένου μηνύματος που έστειλε η ανθρωπότητα στο διάστημα. Το 1974 είχε αποσταλεί από το ραδιοτηλεσκόπιο του Αρεσίμπο στο Πουέρτο Ρίκο, στο πλαίσιο του προγράμματος SETI για την έρευνα εξωγήινης ζωής στο διάστημα, το μήνυμα μιας ομάδας αστροφυσικών με επικεφαλής τον Frank Drake. Κωδικοποιημένο είχε αποσταλεί προς το νεφέλωμα Μ13, 25 χιλιάδες έτη φωτός μακριά στον αστερισμό του Ηρακλή.
Ακόμη, οι εικόνες σχηματίζονταν στο χωράφι των σιτηρών με εντελώς απρόβλεπτο τρόπο: τα φυτά είχαν λυγίσει εκεί που απεικόνιζαν την παράσταση χωρίς να έχουν βλαφθεί οι ρίζες που συνέχιζαν να μεγαλώνουν ενώ γύρω τους τα υπόλοιπα σιτηρά παρέμεναν ανέπαφα. Έργο αδύνατον να γίνει από ανθρώπινο χέρι στο ελάχιστο διάστημα των ωρών μιας νύχτας.
Το αγρογλυφικό σε σχήμα αντέννας
που είχε εμφανιστεί ένα χρόνο πριν
στην ίδια περιοχή
που είχε εμφανιστεί ένα χρόνο πριν
στην ίδια περιοχή
Το μήνυμα του Αρεσίμπο και ο κώδικας του Chilbolton
Αμέσως μετά την εμφάνιση των φωτογραφιών στον Τύπο, ο Paul Vigay, παθιασμένος της πληροφορικής και των αγρογλυφικών διαπίστωσε την ομοιότητα του μηνύματος του Αρεσίμπο με το αγρογλυφικό. Το διαστημικό μας μήνυμα είχε μείνει κρυφό. Ελάχιστοι άνθρωποι γνώριζαν και την μορφή και το περιεχόμενό του. Αποτελούνταν από ένα σύνολο 1679 διαδοχικών ηλεκτρομαγνητικών παλμών μεταφερμένων σε δυαδικό σύστημα (από τα ψηφία 0 και 1 όπως οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές). Όλος ο κώδικας ήταν στην παγκόσμια γλώσσα των μαθηματικών και χρησιμοποιούσε τους πρώτους (μη διαιρούμενους) αριθμούς 73 και 23, ενώ για την ευκολότερη ανάγνωσή τους τα ψηφία 1 και 0 είχαν αντικατασταθεί από μαύρα και λευκά τετράγωνα αντίστοιχα. Στην οπτική του αναπαράσταση το μήνυμα του Αρεσίμπο έμοιαζε, με πρώτη ματιά ολόιδιο με τον κώδικα στο χωράφι του Αστεροσκοπείου. Μελετώντας το οι ερευνητές, άρχισαν σταδιακά να ανακαλύπτουν σημαντικές διαφοροποιήσεις.
Αριστερά το μήνυμα του αγρογλυφικού
και δεξιά του Αρεσίμπο
σε γραφιστική παράσταση
Τι περιείχε, καταρχήν το ηλεκτρομαγνητικό μήνυμα που στάλθηκε στα αστέρια, 38 χρόνια πριν; Το γράμμα μας στο σύμπαν περιείχε πληροφορίες για το είδος μας, την γενετική του σύσταση, τον πληθυσμό και τη θέση μας στο ηλιακό σύστημα. Τα στοιχεία καταγράφονταν σε επάλληλες σειρές. Η συμμετρία με το αγρογλυφικό ήταν εντυπωσιακή με μια σημαντική λεπτομέρεια: Το μήνυμα στον αγρό γράφθηκε σαν σε καθρέφτη, αντίστροφα. Ενώ του Αρεσίμπο διαβαζόταν από αριστερά προς τα δεξιά, το αγρογλυφικό είχε ανάστροφη φορά. Αναλυτικά τα στοιχεία των γραμμών είχαν ως εξής:
Στην 1η γραμμή του Αρεσίμπο δινόταν ο μαθηματικός κώδικας, το δεκαδικό σύστημα με βάση τα ψηφία 0 και 1. Η 1η γραμμή του Chilbolton ήταν ακριβώς η ίδια, ομοιότητα που ερμηνεύτηκε ως αποδοχή του ίδιου μαθηματικού κώδικα.
Στη 2η γραμμή του μηνύματος προς τα αστέρια δινόταν μια σύντομη και συνθετική εικόνα του ανθρώπινου όντος με την παρουσίαση των 5 βασικών στοιχείων του DNA μας, υδρογόνο, άνθρακας, άζωτο, οξυγόνο και φώσφορος. Στο Chilbolton παρουσιάζονταν τα ίδια στοιχεία συν ένα ακόμα, το πυρίτιο (Si) ενδεικτικό ότι ίσως οι «πομποί» του μηνύματος με την πολύ όμοια γενετική σύσταση περιέχουν αυτό το επιπλέον στοιχεία στην δομική αλυσίδα του DNA τους.
Στις γραμμές 3, 4, 5 και 6 του Αρεσίμπο, οι αστροφυσικοί έγραψαν κωδικοποιημένες τις κυτταρικές δομές των νουκλεοτιδίων που συνιστούν το ανθρώπινο DNA. Στο σχέδιο του Chilbolton αυτές οι γραμμές ήταν ολόιδιες. Στην ακόλουθη, 7η γραμμή παρουσιαζόταν η σχηματική αναπαράσταση ενός ανθρώπινου όντος, ο παγκόσμιος πληθυσμός το 1974 που ήταν 4,29 δις. και ενδεικτικά το μέσο ύψος ενός ανθρώπου (1, 76) μεταφερμένο στη μονάδα μέτρησης του ύψους μετάδοσης ενός ηλεκτρομαγνητικού σήματος. Εδώ, στην “απάντηση του Chilbolton” οι ερευνητές είδαν συναρπαστικά στοιχεία: Στη θέση της ανθρώπινης σιλουέττας παρουσιαζόταν ένα ον με μεγάλο κεφάλι αναλογικά με το σώμα και τα μέλη του που έδινε ως μέσο ύψος τα 1,01 μ. και ανέφερε τον παγκόσμιο πληθυσμό του στα 21,3 δις.
Στην 9η γραμμή στέλναμε στο διάστημα την θέση μας στον κόσμο αναπαριστώντας το ηλιακό μας σύστημα με τους 9 πλανήτες (με ένατο τον Πλούτωνα που εκείνη την εποχή συνυπολογιζόταν ως πλανήτης παρά τις μικρές του διαστάσεις) και τονίζοντας ως τόπο κατοικίας μας τη Γη. Στην “ανταπάντηση” παρουσιαζόταν ακριβώς το ίδιο σύστημα μόνο που εδώ τονίζονταν ως τόποι κατοικίας των όντων όχι μόνο η Γη αλλά και ο Άρης και ο Κρόνος.
Στις γραμμές 10 και 11 του μηνύματος το 1974 δινόταν η σχηματική αναπαράσταση του ραδιοτηλεσκοπίου του Αρεσίμπο που χρησιμοποιήθηκε για την μετάδοση του μηνύματος και δίνονταν οι διαστάσεις του. Αντίστοιχα στο μήνυμα του Chilbolton δινόταν ως μέσο μετάδοσης η αντίστοιχη αναπαράσταση του αγρογλυφικού που είχε παρουσιαστεί έναν χρόνο πριν στο ίδιο χωράφι σιτηρών και έδειχνε το φράκταλ γεωμετρικό σχήμα από δύο αντέννες μετάδοσης.
Ερμηνείες και θεωρίες γύρω από το φαινόμενο
Οι ομοιότητες είναι τόσο μεγάλες που αν όλη η ιστορία των αγρογλυφικών είναι φάρσα και ανθρώπινο δημιούργημα, πρόκειται πραγματικά για φάρσα τεραστίων διαστάσεων. Και πολύ υψηλής τεχνολογίας. Κανείς κοινός θνητός δεν ξέρει τι μαγειρεύουν εργαστήρια, πανεπιστημιακά ερευνητικά κέντρα τύπου ΜΙΤ, η NASA, κυβερνητικά και ιδιωτικά κέντρα σε όλο τον κόσμο. Διόλου απίθανο ο ίδιος ο άνθρωπος να κατέχει την τεχνολογία (και επίσης θα λέγαμε την δημιουργική φαντασία και το χιούμορ) που μπορεί να εμφανίζει εντυπωσιακά αγρογλυφικά σε χρόνο dt σε όλο τον πλανήτη. Αν και οι εραστές του παράξενου επιμένουν και επιδεικνύουν στοιχεία πως τα αγρογλυφικά εμφανίζονται από την αρχαιότητα και είναι καταγεγραμμένα και φωτογραφημένα σε εποχές κοντινές δικές μας, όπως στις αρχές του 19ου αι. που τέτοια τεχνολογία θα ήταν αδιανόητη.
Η εμφάνιση του διπλού crop circle, με βάση όλα τα παραπάνω στοιχεία, ενθουσίασε ερευνητές του παράδοξου, ερασιτέχνες και παθιασμένους new age επιστήμονες. Η πρώτη γενικά παραδεκτή διαπίστωση, εάν το αγρογλυφικό έχει πραγματική “αλλοδιαστατική” προέλευση είναι πως έχει να κάνει με την επικοινωνία. Και οι δύο παραστάσεις του, το πρόσωπο και το μήνυμα, ερμηνεύτηκαν ως τα “επίσημα διαπιστευτήρια” του όντος ή του πολιτισμού προς το ανθρώπινο είδος και ως η έναρξη του διαλόγου τους με εμάς. Υπό αυτή την έννοια, όλα τα προηγούμενα αγρογλυφικά παρουσιάζονται ως μέσα επικοινωνίας, μόνο που η περίπλοκη γεωμετρική τους μορφή τα έκανε απροσπέλαστα πιο νωρίς για το δικό μας επίπεδο νόησης.
Προτάθηκαν ωστόσο και πιο τραβηγμένες θεωρίες. Η πρώτη συνέδεε το “πίξελ πρόσωπο” του Chilbolton με τον μύθο του “προσώπου στον Άρη” στην πασίγνωστη πλέον φωτογραφία από τη διαστημική περιοχή της Κυδωνίας που γέννησε βιβλία, κινηματογραφικές ταινίες και μια απίστευτη παραφιλολογία γύρω από τους Αριανούς. Δεκάδες ερευνητές πήραν την υπόθεση ζεστά και άρχισαν να την αμφισβητούν ή να την επιβεβαιώνουν με φωτογραφικές “αναπαραστάσεις”, συγκρίσεις και προβολές αληθοφανών προσώπων μέσω υπολογιστών. To πρόσωπο στον Άρη που υποθετικά “αιχμαλώτισε” το διαστημόπλοιο Viking το 1976 και το πρόσωπο στο crop circle του 2001 αναλύθηκαν δίπλα-δίπλα. Σημειώνουμε ότι αρκετοί από αυτούς με βάση τις ψηφιακές αναπαραστάσεις αναγνώρισαν, στην εικόνα του αγρογλυφικού που έκανε το γύρο των media, το πρόσωπο μιας γυναίκας.
Η πιο πρόσφατη θεωρία για την υπόθεση βγήκε τον τελευταίο χρόνο από τον επιστήμονα, φυσικό και παθιασμένο των αγρογλυφικών Daniel Harran στο βιβλίο του “Crop Circles: La Révélation de Chilbolton”. Ο Harran, με βαριά προηγούμενη βιβλιογραφία πάνω στο θέμα, υποστήριξε στην ουσία πως οι “εξωγήινοι” δεν είναι παρά “ανθρώπινα όντα σε υψηλότερο επίπεδο εξέλιξης”. Πρόκειται για ένα μέρος των ψυχών που κατοικούν στο ηλιακό μας σύστημα από την αρχή της δημιουργίας του, παλαιότερα ανθρώπινα γένη όπως οι Λεμούριοι και οι Άτλαντες του μύθου που στην πορεία της εξέλιξης μετεμψυχώθηκαν σε άλλους πλανήτες του ηλιακού, αυτούς που αναφέρουν και στην “απάντηση του Chilbolton”. Ανάμεσά τους είναι βέβαια και η Γη, γεγονός που επιβεβαιώνει κατά τον συγγραφέα πως όντως η αρκετά διαδεδομένη αντίληψη “πως ζουν ανάμεσά μας” ίσως να είναι αληθινή. Τα αγρογλυφικά, υποστηρίζει ο Harran, είναι η γλώσσα της Φύσης που εκφράζεται μέσω των στοιχειακών όντων που παραμένουν, στην πορεία της δημιουργίας, προσκολλημένα στη γη, προσκαλώντας τον άνθρωπο να διευρύνει τη συνείδησή του.
Η ιστορία του Chilbolton με όλη τη γοητεία και την παραξενιά που κουβαλούν τα αγρογλυφικά γενικώς, η πιο μυστήρια «land art” του πλανήτη, άνοιξε μεγάλη κουβέντα. Στο θέμα των crop circles, με τις πανέμορφες γεωμετρικές εικόνες που εμφανίζουν σε διάφορα σημεία της γης, θα επανέλθουμε σε επόμενες δημοσιεύσεις.
Άρης Χανδρής.
ΠΗΓΗ