Οι πολίτες θα πληρώσουν για μία ακόμη φορά τον λογαριασμό των δωρεάν διαφημιστικών μηνυμάτων των κομμάτων στην τηλεόραση. Ο νόμος Σκανδαλίδη επιβάλλει τη μετάδοση των κομματικών σποτ δωρεάν από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, μετακυλίοντας το κόστος στον προϋπολογισμό…
 
Το ποσόν που θα χάσουν τα δημόσια ταμεία ανέρχεται σε περίπου 6,5 εκατ. ευρώ και θα αφαιρεθεί από το τέλος χρήσης συχνοτήτων που καταβάλλουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί στο Ελληνικό Δημόσιο. Η νομοθεσία ορίζει πως για κάθε εκλογική αναμέτρηση μειώνεται το «ενοίκιο» για τις συχνότητες κατά 50%, δηλαδή για το 2014 οι σταθμοί θα πληρώσουν το 1% του τζίρου αντί για 2% που ορίζει ο νόμος.
 
Το 2009, όταν έγιναν διπλές εκλογικές αναμετρήσεις, οι τηλεοπτικοί σταθμοί πλήρωσαν μόλις το 0,1% επί του κύκλου εργασιών τους, αφού είχε αφαιρεθεί αναλογικά το κόστος των μηνυμάτων. Με την απόφαση αυτή, όμως, προκύπτουν σοβαρά ζητήματα. Για παράδειγμα, το Mega καλείται να διαθέσει δωρεάν χρόνο ύψους 1,7 εκατ. ευρώ – και συνεπώς να πληρώσει στο τέλος του έτους 850.000 ευρώ για τις συχνότητες, όταν για το 2013 κατέβαλε 1,4 εκατ. ευρώ. Στην προκειμένη περίπτωση το ερώτημα που τίθεται είναι αν θα πάρει και… επιστροφή από το Ελληνικό Δημόσιο.
 
Η απόφαση για τους όρους προβολής προβλέπει πως στους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας αναλογούν μηνύματα αξίας:
ΝΔ 1.594.176,2784 ευρώ, ΠΑΣΟΚ 1.263.233,9566 ευρώ, ΣΥΡΙΖΑ 808.048,3656 ευρώ, ΚΚΕ 331.060,2486 ευρώ, ΑΝΕΛ 191.724,2847 ευρώ, ΛΑΟΣ 185.073,9821 ευρώ, Χρυσή Αυγή 176.662,0572 ευρώ, ΔΗΜΑΡ 159.557,4939 ευρώ και Οικολόγοι – Πράσινοι 90.463,3330 ευρώ. Το υπόλοιπο ποσοστό, 20%, θα διατεθεί «ισομερώς σε όλα τα κόμματα ή συνασπισμούς κομμάτων που συμμετέχουν στις παρούσες εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο».
 
Η κατανομή του χρόνου μετάδοσης διαφημιστικών μηνυμάτων στα κανάλια έχει ως εξής:
Mega Channel 1.756.933,02 ευρώ, ANT TV 1.653.032,56 ευρώ, AlphaTV 906.795,48 ευρώ, Star 816.125,43 ευρώ, ΣΚΑΪ 810.922,40 ευρώ, Μακεδονία TV 4.451,85 ευρώ, Ε-ΤV 1.483,95 ευρώ, ΔΤ 50.255,31 ευρώ και από 250.000 ευρώ σε Multichoice και ΟΤΕ TV.
 
Οι σταθμοί μπορούν να μεταδίδουν διαφημιστικά μηνύματα έως και 8 λεπτά ημερησίως, από τις 7 το πρωί έως τις 10 το βράδυ, στην ιδιωτική τηλεόραση και μέχρι 10 λεπτά η ΝΕΡΙΤ. Επιπλέον, η ΔΤ και στη συνέχεια η ΝΕΡΙΤ αλλά και όλοι οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί υποχρεούνται «να διαθέτουν το 1/3 του χρόνου των δελτίων ειδήσεων για την παρουσίαση της προεκλογικής δραστηριότητας των κομμάτων και των συνδυασμών».

typologies.gr
 
Top