Χόρεψαν βαλς τα... πλοία χθες το απόγευμα στον Πειραιά, ή τουλάχιστον το προσπάθησαν λόγω των συμπτώσεων, όταν την ώρα που ακουγόταν η μουσική από τον «Καρυοθραύστη» του Τσαϊκόφσκι ένα-δυο από αυτά μανούβραραν, εκτελώντας πλήρεις αρμονικούς κύκλους.
Ηταν μια από τις όμορφες στιγμές, που έκλεψε έστω και για λίγο την προσοχή του κοινού από την προσπάθεια της ορχήστρας της Λυρικής Σκηνής...

Χθες το μοναδικό λυρικό θέατρο της χώρας έκανε την ανοιχτή δοκιμή του, κάτι που μας έχει συνηθίσει πια, επιλέγοντας το λιμάνι του Πειραιά γι' αυτή. Υπό τη διεύθυνση του Ζαν Κριστόφ Σαρόν, που αν και Γάλλος προχωρούσε στις απαραίτητες επεξηγήσεις σε άπταστα ελληνικά, η ορχήστρα της Λυρικής έδωσε αποσπάσματα από τα τρία πρώτα έργα που θα παρουσιάσει φέτος. Ετσι στο πρόγραμμα ήταν αποσπάσματα από δύο όπερες, τη «Σταχτοπούτα» του Ροσίνι και τον «Ριγολέτο» του Βέρντι, και από το χορόδραμα του Τσαϊκόφσκι «Καρυοθραύστης».
Το κοινό είχε αρχίσει να συγκεντρώνεται ήδη πολύ πριν τις 6 και δεν σταμάτησε να προσέρχεται σχεδόν και ώς το τέλος της δοκιμής, παρακολουθούσε δε σα να βρισκόταν σ' έναν πραγματικό συναυλιακό χώρο, σιωπηλό όταν έπρεπε και χαρίζοντας το χειροκρότημά του με ένταση σε κάθε φινάλε.
Η Ειρήνη Καραγιάννη ως «Σταχτοπούτα» στην όπερα του ΡοσίνιΗ Ειρήνη Καραγιάννη ως «Σταχτοπούτα» στην όπερα του ΡοσίνιΠεριέργως πώς, ώς και τα πλοία που έμπαιναν στο λιμάνι υπήρξαν... διακριτικά, διατηρώντας σε χαμηλούς τόνους την μπορού τους.
Διακριτικός ακόμα υπήρξε και ο ήλιος, που είχε φροντίσει να κρυφτεί πίσω από τα σύννεφα, αλλά και να χαθεί εντελώς κάποια στιγμή πίσω από ένα γιγάντιο κρουαζιερόπλοιο, το οποίο απορίας άξιο πώς χώρεσε στο λιμάνι.
Το πρόγραμμα άρχισε και ως μάθημα και έτσι ακριβώς συνεχίστηκε, αφού ο Σαρόν επεξηγούσε κάθε προτεινόμενο κομμάτι, το «τεμάχιζε» για να δείξει τις ιδιαιτερότητες, τόσο αυτού όσο και του συνθέτη του, πριν καταλήξει να το διευθύνει ολόκληρο.
Ξεκίνησε με τη «Σταχτοπούτα» του Ροσίνι και αφού αφηγήθηκε τις ιδιαιτερότητες του πασίγνωστου παραμυθιού στην οπερατική μεταφορά του, προσθέτοντας την απίστευτη λεπτομέρεια πως ο Ροσίνι στα 45 του άλλαξε επάγγελμα και από συνθέτης έγινε... μάγειρος, μπήκε στη μουσική, που την κορύφωσε όταν κάλεσε την Ειρήνη Καραγιάννη και τον Βασίλη Καβάγια να ερμηνεύσουν το κομμάτι από τη συνάντηση της ηρωίδας με τον πρίγκιπα.
Στην «πλατεία» επικρατούσε σιωπή, μονάχα πολλά χέρια ήσαν τεντωμένα, με τα κινητά τηλέφωνα να βιντεοσκοπούν και τις φωτογραφικές μουσικές να έχουν πάρει φωτιά.
Ο Σαρόν συνέχισε με τον «Καρυοθραύστη», καλώντας την ορχήστρα να ερμηνεύσει τα δύο διασημότερα μέρη του μπαλέτου, το βαλς και το «Ρωσικό χορό», το πρώτο μάλιστα από αυτά παίχτηκε και ως ανκόρ στο τέλος της συναυλίας.
Ποιος κέρδισε το πιο πυκνό χειροκρότημα; Φυσικά ο Βέρντι, που με τον «Ριγολέτο» του έκλεισε το πρόγραμμα. Η Βάσω Καραγιάννη ερμήνευσε υπέροχα την άρια «Caro mio nome» αλλά είχε ισχυρό αντίπαλο, αφού ο Γιάννης Χριστόπουλος, ολοκλήρωσε με την πασίγνωστη «La dona e mobile», με αποτέλεσμα να ακουστούν τα χειροκροτήματα σ' όλο το λιμάνι.
Τα σχόλια στο φινάλε ήταν κολακευτικά για το εγχείρημα και η ευχή είχε να κάνει με την επανάληψή του, το ταχύτερο δυνατόν, σε έναν ακόμα χώρο-έκπληξη.
enet.gr
 
Top