Το πρώτο αεροπλάνο που πετά με ηλιακή ενέργεια θα πραγματοποιήσει στις ΗΠΑ, το Σάββατο 6 Ιουλίου, το πέμπτο και τελευταίο σκέλος του ταξιδιού του με προορισμό τη Νέα Υόρκη. Το αεροσκάφος, με χειριστές τους Ελβετούς Μπερτράν Πικάρ και Αντρέ Μπόρσχμπεργκ, είχε απογειωθεί από το Σαν Φρανσίσκο στις 3 Μαΐου και, με...
ενδιάμεσες στάσεις στο Φίνιξ, Ντάλας, Σεντ Λούις, Σινσινάτι, προσγειώθηκε στην Ουάσιγκτον, στις 16 Ιουνίου.Με τον Αντρέ Μπόρσχμπεργκ στο χειριστήριο, το Solar Impulse θα απογειωθεί από το διεθνές αεροδρόμιο «Ντάλας» της Ουάσιγκτον, στις 5 το πρωί τοπική ώρα της 6ης Ιουλίου και αναμένεται να φτάσει στο αεροδρόμιο «Τζον Φ. Κένεντι» της Ν. Υόρκης, στις 2 τα ξημερώματα (τοπική ώρα) της Κυριακής, 7 Ιουλίου...
H πτήση αυτή έχει σκοπό να αποδείξει πως είναι δυνατό ένα αεροσκάφος να πετά νύχτα- μέρα, καλύπτοντας μεγάλες αποστάσεις, χωρίς καθόλου καύσιμο και χρησιμοποιώντας αποκλειστικά την ηλιακή ενέργεια. Οι πιλότοι και εμπνευστές τού εγχειρήματος θέλουν, με την προσπάθειά τους, να αφυπνίσουν κυβερνήσεις και πολίτες σε όλο τον κόσμο για τις «καθαρές» τεχνολογίες και την όσο λιγότερο χρήση ορυκτών καυσίμων.
«Από την αρχή της προσπάθειας, είχαμε καταλάβει πως πρωταρχικός μας στόχος ήταν να καταναλώνουμε όσο το δυνατό λιγότερη ενέργεια» λέει ο Αντρέ Μπόρσχμπεργκ. Πετώντας, νυχθημερόν, χωρίς ίχνος καυσίμου, οι δυο πιλότοι εναλλάσσονται στα χειριστήρια του μικρού κόκπιτ.
«Το αεροπλάνο μας δεν σχεδιάστηκε για να μεταφέρει επιβάτες, αλλά ένα μήνυμα» τονίζει ο Μπερτράν Πικάρ.
Η σχεδόν αθόρυβη απογείωσή του, με τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του, μας δείχνει -λένε οι δημιουργοί του- τον δρόμο για τη χρήση νέων μορφών ενέργειας.
Το αεροσκάφος είναι κατασκευασμένο από ίνες άνθρακα, έχει άνοιγμα πτερύγων 63,4 μέτρα, όσο δηλαδή και ένα Μπόινγκ 747 και βάρος μόλις 1.600 κιλά, όσο δηλαδή ένα μεσαίο αυτοκίνητο.
Ο σχεδιασμός και η κατασκευή του είναι αποτέλεσμα εντατικής δουλειάς επτά χρόνων μιας ομάδας 80 ατόμων, καθώς και άλλων 100 συμβούλων και υποστηρικτών. Ποτέ στην ιστορία της αεροναυπηγικής δεν έχει κατασκευαστεί ένα αεροσκάφος τόσο μεγάλο αλλά και τόσο ελαφρύ. Οι 12.000 ηλιακές κυψέλες του στην άνω επιφάνεια των πτερύγων τροφοδοτούν με την απαιτούμενη ενέργεια τους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, υποδύναμης μόλις 10 ίππων ο καθένας. Στο τέλος της ημέρας, οι κυψέλες έχουν επαναφορτίσει πλήρως τις μπαταρίες λιθίου βάρους 400 κιλών, έτσι ώστε το αεροπλάνο να συνεχίσει να πετά τη νύχτα.
Το τελευταίο σκέλος αυτής της πτήσης οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το παρακολουθήσουν στον ιστότοπο www.solarimpulse.com.
Πηγή: skai.gr