Επανασυγκροτείται σιγά-σιγά η αγορά των επιβατικών μεταφορών με υδροπλάνα, λίγα χρόνια μετά την άδοξη αποχώρηση των εταιρειών ArGo και AirSea Lines και λίγους μήνες από την ψήφιση του σχετικού σχεδίου νόμου του υπουργείου Υποδομών από τη Βουλή.
Ήδη τα πρώτα επιχειρηματικά σχήματα στήνονται και δίνουν μάχη με το χρόνο για να εξασφαλίσουν αεροσκάφη και να στήσουν δίκτυα υδατοδρομίων...
Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, το ενδιαφέρον νησιωτικών δήμων, περιφερειών και ιδιωτικών φορέων είναι μεγάλο και όλοι ζητούν τα υδροπλάνα, αφού διαφαίνεται ότι το υβριδικό αυτό μεταφορικό μέσο μπορεί να εμπλουτίσει το τουριστικό προϊόν της χώρας και να δώσει εναλλακτικές στους νησιώτες και στους ταξιδιώτες.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, οι εταιρείες Κ2 Smart Jets και Ελληνικά Υδατοδρόμια ένωσαν τις δυνάμεις τους με στόχο να φέρουν το πρώτο υδροπλάνο στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο, παρέχοντας αρχικά υπηρεσίες τσάρτερ, αλλά και να «τρέξουν» την ανάπτυξη υδατοδρομίων στον νησιωτικό χώρο.
Η Κ2 Smart Jets ειδικεύεται στις πτήσεις VIP, έχει έδρα το «Ελ. Βενιζέλος» και πρόσφατα εξαγόρασε το 50% της Ελληνικά Υδατοδρόμια, στελέχη της οποίας είχαν αδειοδοτήσει στο παρελθόν τα πρώτα 12 υδατοδρόμια που λειτούργησαν στην Ελλάδα. Ήδη η Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει αναλάβει την κατασκευή τεσσάρων υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Παξούς, Οθωνούς και Ερείκουσα για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις και με φορείς άλλων νησιωτικών περιοχών για τον ίδιο λόγο.
Παράλληλα, η Κ2 Smart Jets διαπραγματεύεται με την κατασκευάστρια εταιρεία Viking Air του Καναδά την παραγγελία των πρώτων δύο υδροπλάνων τύπου Twin-Otter DHC-6-400, αξίας 12 εκατ. δολαρίων (9,2 εκατ. ευρώ). Όπως αναφέρει η εταιρεία, η συμφωνία θα περιλαμβάνει και option αγοράς τεσσάρων ακόμη αεροσκαφών ιδίου τύπου. Τα πρώτα δύο υδροπλάνα αναμένεται να παραδοθούν το 2015. Ωστόσο, η K2 διερευνά τη διεθνή αγορά για τη μίσθωση υδροπλάνων, ούτως ώστε σύντομα, σε συνδυασμό με τις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων και το κλείσιμο επιχειρηματικών συμφωνιών, να αρχίσουν οι πτήσεις. Κατά πληροφορίες, το πρώτο αεροσκάφος αναμένεται να φτάσει τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της K2 κ. Ανδρέα Καροτσιέρη, «η εταιρεία αφού μελέτησε σε βάθος τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, μετά και την ψήφιση του νόμου 4146/13, αποφάσισε να επεκτείνει το πτητικό της έργο και στον τομέα των υδροπλάνων».
«Πρόκειται για μια άκρως θετική εξέλιξη, που ενδυναμώνει και επιταχύνει την υλοποίηση του στρατηγικού μας στόχου να λειτουργήσουν με επιτυχία τα υδροπλάνα στην Ελλάδα» συμπληρώνει ο πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια κ. Τάσος Γκόβας.
Στόχος των δύο εταιρειών είναι από τις αρχές του 2014 να προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες με υδροπλάνα. Σημειωτέον ότι προ ημερών η Ελληνικά Υδατοδρόμια συνήψε συμφωνία με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) για την αδειοδότηση υδατοδρομίου στο λιμάνι της αχαϊκής πόλης. Στόχος του ΟΛΠΑ είναι το υδατοδρόμιο Πατρών να αποτελέσει το κεντρικό υδατοδρόμιο και τη κύρια βάση λειτουργίας των υδροπλάνων για ολόκληρη την περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.
Παράλληλα, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και τα Λιμενικά Ταμεία του Ιονίου, σε συνεργασία με την Ελληνικά Υδατοδρόμια, θα ξεκινήσουν τις διαδικασίες επαναδειοδότησης και των υπόλοιπων υδατοδρομίων που λειτουργούσαν ως το 2008 στην περιοχή (πέραν δηλαδή της Κέρκυρας και των Παξών). Επίσης, ο Δήμος Μήλου ανέθεσε στην Κ2 τη διερεύνηση της διεθνούς αγοράς για την επιλογή κατάλληλα διαμορφωμένου υδροπλάνου προκειμένου να παρέχει διαμετακομιστικές υπηρεσίες. Η Κ2 θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του υδροπλάνου.
Στο μεταξύ, σε διαδικασία συγκρότησης τελεί και η Hellenic Seaplanes, η οποία, όπως αναφέρει, έχει εξασφαλίσει επενδυτικά κεφάλαια από το εξωτερικό και επιδιώκει την εξασφάλιση λειτουργίας δεκάδων υδατοδρομίων σε ολόκληρη τη χώρα, προκειμένου να στήσει δίκτυο.
Η εταιρεία στοχεύει στην εξυπηρέτηση επιβατών άνευ οχήματος, επισκεπτών μνημείων, ομάδων ταξιδιωτών και δρομολογίων τσάρτερ, επιβατών «άγονης γραμμής», καθώς και στη μεταφορά ασθενών, αλλά και εμπορευμάτων.
Η Hellenic Seaplanes επιδιώκει να πετάξει με υδροπλάνα Twin Otter Series 400 και να εγκαταστήσει βάσεις σε Κέρκυρα, Ιωάννινα, Κεφαλονιά, Πάτρα, Αθήνα, Βόλο, Σκιάθο, Θεσσαλονίκη, Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σύρο, Κάλυμνο, Σαντορίνη, Ρόδο, Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο. Μάλιστα, υπόσχεται ότι τα εισιτήρια των υδροπλάνων θα είναι αντίστοιχα αυτών των επιβατικών πλοίων.
http://www.pireasnews.gr
Ήδη τα πρώτα επιχειρηματικά σχήματα στήνονται και δίνουν μάχη με το χρόνο για να εξασφαλίσουν αεροσκάφη και να στήσουν δίκτυα υδατοδρομίων...
Όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, το ενδιαφέρον νησιωτικών δήμων, περιφερειών και ιδιωτικών φορέων είναι μεγάλο και όλοι ζητούν τα υδροπλάνα, αφού διαφαίνεται ότι το υβριδικό αυτό μεταφορικό μέσο μπορεί να εμπλουτίσει το τουριστικό προϊόν της χώρας και να δώσει εναλλακτικές στους νησιώτες και στους ταξιδιώτες.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, οι εταιρείες Κ2 Smart Jets και Ελληνικά Υδατοδρόμια ένωσαν τις δυνάμεις τους με στόχο να φέρουν το πρώτο υδροπλάνο στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο, παρέχοντας αρχικά υπηρεσίες τσάρτερ, αλλά και να «τρέξουν» την ανάπτυξη υδατοδρομίων στον νησιωτικό χώρο.
Η Κ2 Smart Jets ειδικεύεται στις πτήσεις VIP, έχει έδρα το «Ελ. Βενιζέλος» και πρόσφατα εξαγόρασε το 50% της Ελληνικά Υδατοδρόμια, στελέχη της οποίας είχαν αδειοδοτήσει στο παρελθόν τα πρώτα 12 υδατοδρόμια που λειτούργησαν στην Ελλάδα. Ήδη η Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει αναλάβει την κατασκευή τεσσάρων υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Παξούς, Οθωνούς και Ερείκουσα για λογαριασμό του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις και με φορείς άλλων νησιωτικών περιοχών για τον ίδιο λόγο.
Παράλληλα, η Κ2 Smart Jets διαπραγματεύεται με την κατασκευάστρια εταιρεία Viking Air του Καναδά την παραγγελία των πρώτων δύο υδροπλάνων τύπου Twin-Otter DHC-6-400, αξίας 12 εκατ. δολαρίων (9,2 εκατ. ευρώ). Όπως αναφέρει η εταιρεία, η συμφωνία θα περιλαμβάνει και option αγοράς τεσσάρων ακόμη αεροσκαφών ιδίου τύπου. Τα πρώτα δύο υδροπλάνα αναμένεται να παραδοθούν το 2015. Ωστόσο, η K2 διερευνά τη διεθνή αγορά για τη μίσθωση υδροπλάνων, ούτως ώστε σύντομα, σε συνδυασμό με τις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων και το κλείσιμο επιχειρηματικών συμφωνιών, να αρχίσουν οι πτήσεις. Κατά πληροφορίες, το πρώτο αεροσκάφος αναμένεται να φτάσει τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της K2 κ. Ανδρέα Καροτσιέρη, «η εταιρεία αφού μελέτησε σε βάθος τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης των υδροπλάνων στην Ελλάδα, μετά και την ψήφιση του νόμου 4146/13, αποφάσισε να επεκτείνει το πτητικό της έργο και στον τομέα των υδροπλάνων».
«Πρόκειται για μια άκρως θετική εξέλιξη, που ενδυναμώνει και επιταχύνει την υλοποίηση του στρατηγικού μας στόχου να λειτουργήσουν με επιτυχία τα υδροπλάνα στην Ελλάδα» συμπληρώνει ο πρόεδρος της Ελληνικά Υδατοδρόμια κ. Τάσος Γκόβας.
Στόχος των δύο εταιρειών είναι από τις αρχές του 2014 να προσφέρουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες με υδροπλάνα. Σημειωτέον ότι προ ημερών η Ελληνικά Υδατοδρόμια συνήψε συμφωνία με τον Οργανισμό Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) για την αδειοδότηση υδατοδρομίου στο λιμάνι της αχαϊκής πόλης. Στόχος του ΟΛΠΑ είναι το υδατοδρόμιο Πατρών να αποτελέσει το κεντρικό υδατοδρόμιο και τη κύρια βάση λειτουργίας των υδροπλάνων για ολόκληρη την περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.
Παράλληλα, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και τα Λιμενικά Ταμεία του Ιονίου, σε συνεργασία με την Ελληνικά Υδατοδρόμια, θα ξεκινήσουν τις διαδικασίες επαναδειοδότησης και των υπόλοιπων υδατοδρομίων που λειτουργούσαν ως το 2008 στην περιοχή (πέραν δηλαδή της Κέρκυρας και των Παξών). Επίσης, ο Δήμος Μήλου ανέθεσε στην Κ2 τη διερεύνηση της διεθνούς αγοράς για την επιλογή κατάλληλα διαμορφωμένου υδροπλάνου προκειμένου να παρέχει διαμετακομιστικές υπηρεσίες. Η Κ2 θα αναλάβει τη λειτουργία και τη συντήρηση του υδροπλάνου.
Στο μεταξύ, σε διαδικασία συγκρότησης τελεί και η Hellenic Seaplanes, η οποία, όπως αναφέρει, έχει εξασφαλίσει επενδυτικά κεφάλαια από το εξωτερικό και επιδιώκει την εξασφάλιση λειτουργίας δεκάδων υδατοδρομίων σε ολόκληρη τη χώρα, προκειμένου να στήσει δίκτυο.
Η εταιρεία στοχεύει στην εξυπηρέτηση επιβατών άνευ οχήματος, επισκεπτών μνημείων, ομάδων ταξιδιωτών και δρομολογίων τσάρτερ, επιβατών «άγονης γραμμής», καθώς και στη μεταφορά ασθενών, αλλά και εμπορευμάτων.
Η Hellenic Seaplanes επιδιώκει να πετάξει με υδροπλάνα Twin Otter Series 400 και να εγκαταστήσει βάσεις σε Κέρκυρα, Ιωάννινα, Κεφαλονιά, Πάτρα, Αθήνα, Βόλο, Σκιάθο, Θεσσαλονίκη, Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σύρο, Κάλυμνο, Σαντορίνη, Ρόδο, Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο. Μάλιστα, υπόσχεται ότι τα εισιτήρια των υδροπλάνων θα είναι αντίστοιχα αυτών των επιβατικών πλοίων.
http://www.pireasnews.gr