Σε μία πολύ σοβαρή καταγγελία προχώρησε το πρωί στο ραδιόφωνο του ΒΗΜΑ 99,5 ο α' αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Παναγιώτης Φιλντίσης.

Σύμφωνα με τον κ. Φιλντίση, ένα από τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων στη Φυσική είχε αναρτηθεί πριν από δύο μήνες σε ιστοσελίδα καθηγητών, που συνδιαχειρίζεται μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων.

Mάλιστα, σύμφωνα πάντα με την καταγγελία, είχε γίνει και αναλυτική συζήτηση για τη λύση του μεταξύ των μελών της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων. Σύμφωνα με τον κ. Φιλντίση, τουλάχιστον 50 καθηγητές αντάλλαξαν απόψεις για το πώς μπορεί να λυθεί το εν λόγω ζήτημα.

Αναστάτωση με τη Φυσική
Η καθυστέρηση για περίπου μια ώρα στην έναρξη της διαδικασίας αλλά και ορισμένα θέματα δυσκολίας που επέλεξε η Κεντρική Επιτροπή στη Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης προκάλεσαν αναστάτωση και εκνευρισμό σε χιλιάδες υποψηφίους.

Η καθυστέρηση οφειλόταν σε πρόβλημα στην εκτύπωση των θεμάτων που προέκυψε σε ορισμένα εξεταστικά κέντρα του Βορείου Αιγαίου, με αποτέλεσμα να παγώσει η έναρξη για όλους μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα.

Με το που μοιράστηκαν όμως τα θέματα, οι υποψήφιοι ήρθαν αντιμέτωποι με δύσκολες και απαιτητικές ασκήσεις.

Από την πλευρά τους, οι καθηγητές της ΟΕΦΕ κρίνουν ότι τα θέματα της Φυσικής ήταν «βατά και κατανοητά», ωστόσο, χρειάζονταν την απαιτούμενη προσοχή, πολλές πράξεις και καλή σκέψη, με το τρίτο και το τέταρτο θέμα να ανεβάζουν τον βαθμό δυσκολίας.

Πάντως, η Επιτροπή επίλυσης των θεμάτων της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών διατυπώνει ενστάσεις και υποστηρίζει ότι τρία από τα θέματα ήταν «έξω από το πνεύμα της διδασκαλίας».

Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της:


- Τρεις ερωτήσεις (Β2, Δ2, Δ3) ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας, το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής

-  Προεκλήθη σύγχυση στην έναρξη επεξεργασίας των θεμάτων από τους εξεταζόμενους, εξαιτίας διευκρίνησης που δόθηκε για το θέμα Β2 από την επιτροπή, η οποία θα μπορούσε να μην είχε δοθεί, πράγμα που επιβάρυνε την συνολική απόδοση των υποψηφίων.

Παρατηρεί ακόμη πως τα θέματα κάλυπταν σχεδόν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης, ήταν απαιτητικά, για καλά προετοιμασμένους μαθητές, αλλά δεν είχαν την απαιτούμενη διαβάθμιση. Και αναφέρει ότι τα περισσότερα ερωτήματα απαιτούσαν αυξημένη μαθηματική επεξεργασία σε βάρος της αξιολόγησης των εννοιών της Φυσικής και του συνολικού χρόνου εξέτασης.

http://www.protothema.gr
 
Top