Στο βασίλειο της αυθαιρεσίας...
Στη χώρα της αυθαιρεσίας τα παράλογα δεν προξενούν πλέον εντύπωση. Ούτε καν γέλιο. Αν, δηλαδή, βλέπαμε σε μια κωμωδία το “εύρημα” να κτίζει ο ίδιος που έκτισε ένα θέατρο, ένα κέ- ντρο φιλοξενίας αδέσποτων σχεδόν μέσα σ΄ αυτό, δεν θα γελούσαμε. Θα το θεωρούσαμε πα- ρωχημένο αστείο. Θα ψέγαμε τον σκηνοθέτη για έλλειμμα φαντασίας. Που να ξέραμε τι θα μας επιφύλασσε η ιλαρή ελληνική-τοπική πραγματικότητα.
Σε μια ευνομούμενη πολιτεία, ούτε στο μπαλκόνι του σπιτιού σου δεν μπορείς να χτίσεις χωρίς άδεια. Για ολόκληρη έκταση που φιλοξενεί αδέσποτα στο πίσω μέρος του Κατράκειου Δημο- τικού Θεάτρου Νίκαιας -μεσοτοιχία σχεδόν- δεν εκδόθηκε ούτε πολεοδομική άδεια. Τι άδεια δηλαδή, εδώ δεν γνωρίζει για την ύπαρξή του το 100% των συμβούλων που έχω ρωτήσει (δη- μοτικής αρχής και αντιπολιτεύσεως). Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένοι που γνωρίζουν αλλά δεν μιλούν. Πώς να μιλήσουν άλλωστε όταν αντί να συζητήσεις και να αποφασίσει για κάτι που δε σου ανήκει και απλώς καλείσαι να υπηρετείς ως εκλεγμένος εκπρόσωπος, έχεις ορκιστεί μάλιστα σε αυτόν ακριβώς τον σκοπό (στο να υπηρετεί το τόπο δηλαδή), αυθαιρετείς δίχως να φαίνεται καν ότι αυθαιρετείς, φέρνοντας σε πολύ δύσκολη θέση τους ίδιους τους πολίτες αυτού του τόπου, που απλώς ζήτησαν ένα σημείο να εκφράσουν την αγάπη τους στους τετράποδους φίλους μας και που τώρα μοιάζουν ως καταπατητές ενός δημόσιου χώρου. Πράξη -κατά τα λοιπά- ποινικά κολάσιμη.
Η κατασκευή του κέντρου φιλοξενίας αδέσποτων σκύλων δίπλα από το Κατράκειο Δημοτικό Θέατρο Νίκαιας και μέσα στο άλσος της παλιάς Δεξαμενής (Αγ. Φιλίππου) είναι ίσως η κωμική κορωνίδα στο τοπικό βασίλειο της αυθαιρεσίας. Ακολουθεί, δε, και τον γνωστό καμβά: Ένα βασικό που θα πρέπει να γνωρίζεις προτού ανοίξεις την οποιαδήποτε αντιπαράθεση, είναι τα πολιτικά φρονήματα όλων όσων τολμούν να πουν κουβέντα για τις “αγαθές προθέσεις” σου κ να τους εξοντώσεις με τον ευκολότερο τρόπο, φωνάζοντας δυνατά τι συμπερασματικά πιστεύεις ότι ψήφισαν, απολαμβάνοντας στη συνέχεια την αποπομπή τους. Επειδή όμως κάτι τέτοιο στις μέρες μας εγκυμονεί κινδύνους, θεωρείτε πλέον παρωχημένη μεθοδολογία. Τι κάνεις;
- Κατ΄ αρχάς βρίσκεις έναν καλό σκοπό για να αυθαιρετήσεις, έτσι ώστε η αυθαιρεσία να νομιμοποιηθεί δια των διακηρύξεων περί καλών προθέσεων. Πως λέμε ότι “νόμος είναι το δίκιο του εργάτη”; Κατά τον ίδιο τρόπο “οικοδομική άδεια είναι οι ανάγκες φιλοξενίας των αδέσποτων σκύλων”.
- Δεύτερον: αν πιαστείς στα πράσα παρανομώντας, αντεπιτίθεσαι. Βρίσκεις μύριους κακούς που συνωμοτούν κατά τον αγαθών σκοπών σου. Μπορεί να είναι η αντιπολίτευση, οι μνη- μονιακοί, οι αντι-φιλόζωοι, τα εκδοτικά συμφέροντα, ο ανάδρομος Ερμής… Μπορεί κι όλοι μαζί.
- Τρίτον: πλάθεις μια νέα ιστορία και στρέφεις όλους αυτούς εναντίων όσων τόλμησαν να σου αντιπαρατεθούν. Έτσι λοιπόν συμπολίτευση, μνημονιακοί, φιλόζωοι, πολέμιοι των εκ- δοτικών συμφερόντων, ακόμα και ο σύνδρομος Ερμής συστρατεύονται μαζί με τον κα- κόμοιρο αυθαιρεσία και επαναφέρουν την κοινή γνώμη στον “σωστό” δρόμο: δεν υπάρ- χουν αυθαίρετα παρά μόνο αδέσποτα, δεν υπάρχει απόφαση δημοτικού συμβουλίου πα- ρά μόνο η άμεση ανάγκη να κάνουμε κάτι, όλα τα΄ άλλα είναι σκοτεινά φρονήματα.
- Τέταρτον: αρχίζεις τους συμψηφισμούς με το γνωστό μοτίβο: “για τα αυθαίρετα που έχετε γεμίσει τη Νίκαια όλα αυτά τα χρόνια δεν κάνεις ρεπορτάζ, τα σκυλάκια σε πείραξαν τώρα” ή το all time classic πλέον περί των πολύ σοβαρών προβλημάτων που διατρέχει ο δήμος και της ασημαντότητας του περιεχομένου με το οποίο πιάνεσαι (λες και όταν έχεις οικο- νομικά προβλήματα μπορείς να αυθαιρετείς ή θα αυθαιρετείς δίχως να δίνεις λογαριασμό λόγο των οικονομικών προβλημάτων που διατρέχεις ή το να αυθαιρετείς επιτρέπετε όταν έχεις οικονομικά προβλήματα ή δεν έχει σημασία αν αυθαιρετείς όταν έχεις οικονομικά προβλήματα – απίστευτες λογικές που όμως έχουν ειπωθεί σε πάρα πολλές περιπτώσεις) ή τέλος, όταν τίποτα δεν λειτουργεί, το καλύτερο: αρχίζεις με κακεντρέχεια να ψάχνεις επί προσωπικού τι αυθαιρεσία θα μπορούσε να έχει κάνει αυτός που σου το λέει ξεκινώντας από τον ημιυπαίθριο στο σπίτι του και φτάνοντας ως ακόμα και τους φίλους με τους οποίους συναναστρέφεται, επικαλούμενος αυτή την φορά το “πες μου τον φίλο σου να σου πω ποιος είσαι”. Επειδή όμως το τελευταίο είναι και αυτό αβέβαιου αποτελέσματος, συνήθως μένουμε στα προηγούμενα.
Και τώρα που το κτίσαμε τι θα κάνουμε, θα το γκρεμίσουμε; Όχι βέβαια. Αυτό κι΄ αν είναι αμαρτία. Στην κόλαση θα πάμε όλοι. Άλλοι οικοδομούν ολόκληρους ναούς για να αποτρέψουν αυτό το ενδεχόμενο. Το παντρευτήκαμε λοιπόν κι΄ αυτό όπως τόσα άλλα, γλύφοντας επί της ουσίας εκεί που μέχρι χθες φτύναμε ως ευαγγελιστές της νομιμοφροσύνης. Προεκλογικά βέβαια όλα αυτά θα αποτελούν διθυράμβους των λόγων μας, ενώ τα αντίστοιχα των αντιπάλων, τούτα που θα γκρεμίσουμε πρώτα. Στο ίδιο έργο θεατές. Τίποτα δεν πρόκειται να γίνει, κι εμείς θα γίνουμε για μια ακόμα φορά οι αντιπαθητικοί γραφικοί και οι λοιποί, τα θύματα που δέχονται ακόμα μια άνανδρη επίθεση. Μια επίθεση βέβαια για την οποία παρασκηνιακά όλοι μπορεί να γνωρίζουν την ορθότητά της. Τι όμως να κάνεις; Να βάλεις τα χεράκια σου να βγάλεις τα ματάκια σου; Να υψώσεις ανάστημα σε συνάδελφο; Στον Δήμαρχο; Ντροπή και μόνο που το σκεφτήκαμε δε λες; Να παραδεχθείς το λάθος και να το γκρεμίσεις; Αυτά δε γίνονται. Αν ρωτάτε εμένα βέβαια ΝΑΙ, αυτά θα έπρεπε να γίνονται. Θα ήταν μια πάρα πολύ καλή αρχή. Και μια και τα θρησκευτικά περίσσευσαν σε τούτο το άρθρο: η παραδοχή των λαθών μας και η προσπάθεια για διόρθωση αυτών είναι ο δρόμος προς τη λύτρωση.
Μ΄ αυτά και μ΄ αυτά όλη η χώρα έγινε το βασίλειο της αυθαιρεσίας. Όλοι εξυπηρετούν “ανώτε- ρους σκοπούς” και φυσικά όλοι επικαλούνται αυτά που έκαναν οι άλλοι.
Σημ.: Τα παραπάνω είμαι δυο μόνο από τις περιπτώσεις αυθαιρεσίας. Υπάρχουν κι άλλες ανά- λογου περιεχομένου όπου και εκεί “οικοδομική άδεια είναι η ευεργεσία του οικοπέδου”. Και αν αυτά είναι τα παραδείγματα που παίρνουμε απ’ τους “μεγάλους”, εγώ που θέλω να κτίσω στο χωράφι μου (και προσέξτε, αυτό το “μου” είναι πολύ σημαντικό, γιατί δεν ισχύει σε όλα τα πα- ραπάνω - αλλά ας μην επεκταθούμε σ΄ αυτό), να πάω να πάρω άδεια ή δε βαριέσαι; Τούτο να πω και στα παιδιά μου;
Προβολή Κέντρων Φιλοξενίας Αδέσποτων Σκύλων σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους