Επιστολή προς
όλους τους “Αρμόδιους - Αναρμόδιους”
Οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά τώρα και 11 μήνες ζούμε μια ατελείωτη κοροϊδία. Είμαστε απλήρωτοι, εξαθλιωμένοι, και οι “αρμόδιοι” Υπουργοί αντί να σκύψουν και να λύσουν το πρόβλημα, παίζουν επικοινωνιακά παιχνίδια. Κοιτάζουν μόνο την εικόνα τους και πως θα κρατήσουν τις θεσούλες τους. Οι εργαζόμενοι δεν αντέχουμε άλλο.
Η κατάσταση δεν είναι μόνο επικίνδυνη, γίνεται εκρηκτική και φοβόμαστε μήπως από ένα απρόοπτο γίνει κανένα μεγαλύτερο κακό.
Ζούμε μια ιδιότυπη ομηρία. Είμαστε άνεργοι; Όχι λένε οι νόμοι. Δεν μπορούμε αν και 11 μήνες απλήρωτοι να εγγραφούμε στον ΟΑΕΔ έστω και για τα ψίχουλα του Ταμείου Ανεργίας. Δεν έχουμε έτσι την κάρτα ανεργίας, και δεν μπορούμε να κάνουμε τη χρήση έστω των ελαχίστων ευεργετημάτων όπως ρύθμιση χρεών (χάνουμε τα σπίτια μας), μετεγγραφές παιδιών ασφαλιστικής και προνοιακής ενημερότητας. Τα χρέη όμως αυξάνονται, τα χαράτσια καλά κρατούν, οι υποχρεώσεις, υποχρεώσεις!!!
Από την άλλη μεριά, ο ιδιοκτήτης θεωρώντας ότι το Ελληνικό δημόσιο τον κορόϊδεψε, επέβαλλε και συνεχίζει μια ημέρα εκ περιτροπής εργασία, η οποία μετατράπηκε εκ των πραγμάτων και εκ των καταστάσεων σε ένα ιδιότυπο lock out.
Τι έγινε όμως πραγματικά;
Το ελληνικό δημόσιο με νόμο της Βουλής ψήφισε τον 3885/10 που είχε προβλήματα βεβαίως, αλλά τον ψήφισε. Το ίδιο Δημόσιο με άλλους υπουργούς δεν τηρεί την υπογραφή του.
Αυτό τι είναι κύριοι;
Κοροϊδία. Έτσι έδωσε τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να πάει το Δημόσιο στη διαιτησία.
Ποιος λοιπόν επενδυτής θα έρθει τώρα γνωρίζοντας ότι το Ελληνικό δημόσιο δεν τηρεί τα συμφωνηθέντα, να επενδύσει;
Αλλά το γαϊτανάκι της κοροϊδίας συνεχίζεται. Τα καθ’ ύλην αρμόδια υπουργεία Άμυνας και Ανάπτυξης βρίσκονται σε πλήρη δυσαρμονία. Ο καθένας απ΄ τους παραπάνω Υπουργούς περιμένει ποιος θα κάνει ένα βήμα για να τραβήξει το χαλί ο άλλος. Ό,τι συζητηθεί στις επιμέρους συζητήσεις αναιρείται στη δήθεν πιο σοβαρές. Τελευταίο παράδειγμα, η δήθεν συμφωνία του συντονιστή με την εκπρόσωπο του ιδιοκτήτη, που συμφώνησαν για κάποιο ποσό σημαντικό και για ένα δίμηνο, αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο τρέχοντος έτους, ώστε να αρχίσει τουλάχιστον η συντήρηση των υποβρυχίων, όμως η επιστολή που εστάλλει από τον υπουργό Άμυνας έλεγε για σαφώς μικρότερο ποσό και για τρίμηνο.
Ο έτερος υπουργός ανάπτυξης μονομερώς και χωρίς να συμβουλευτεί κανένα, ούτε βεβαίως τον ιδιοκτήτη, με τροπολογία πήρε το μισό ναυπηγείο, νεκρώνοντας ουσιαστικά λειτουργικά την εταιρία, ικανοποιώντας όμως τους πάτρονες ευρωπαίους, τον κ. Αλμούνια και την Ε.Ε. εξοφλώντας έτσι απόφαση της Ε.Ε. με την επιθυμία να δοθεί άδεια για κατασκευή πλοίων τρίτων χωρών. Πριν αλέκτωρ λαλήσει, βγήκε πάλι αρνητική απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου. Τι πετύχαμε λοιπόν; Το απόλυτο τίποτα.
Έτσι η αμφιβολία, η ασυνέπεια και η καχυποψία συνεχίζονται, τα υποβρύχια κινδυνεύουν, τα ναυπηγεία ρημάζουν και οι εξαθλιωμένοι εργαζόμενοι ζουν με το μαρτύριό τους.
Δυστυχώς κύριοι ανευθυνο-υπεύθυνοι υπουργοί με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι τόσο εσείς τόσο και ο κύριος ΣΑΦΑ δεν είχατε ποτέ ειλικρινείς προθέσεις για την επίλυση του προβλήματος. Το συντονιστή, που μπήκε με απόφαση του πρωθυπουργού, τον περασμένο Αύγουστο, ουσιαστικά τον εκμηδένισαν οι ίδιοι οι υπουργοί του αφού απέρριψαν τη λύση που πρότεινε, χωρίς κατά τη γνώμη μας σοβαρή μελέτη. Όμως τι έλεγε ουσιαστικά η πρόταση; Υλοποιούμε τη συμφωνία που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο, κατασκευάζουμε υποβρύχια, και εξάγουμε αυτοχρηματοδοτώντας το έργο, μιας και δεν υπάρχουν χρήματα. Έτσι το ναυπηγείο επιβιώνει, το Πολεμικό Ναυτικό αυξάνει το αξιόμαχο δια της παραλαβής Υ/Β και το ναυπηγείο γίνεται εξαγωγικός μοχλός που είναι και το ζητούμενο σήμερα.
Κύκλοι όμως του υπουργού μίλησαν για προδοσίες και προδότες και ότι το Π.Ν. χάνει τα καλά εργαλεία του. Ξέχασαν όμως ότι ίδιοι κύκλοι του υπουργείου πριν μερικά χρόνια μάζευαν πολλούς δημοσιογραφίσκους, έλεγαν ότι τα ίδια Υ/Β ήταν άχρηστα, ήταν νεκροφόρες, έγερναν, κτλ. Αλήθεια τι έγιναν όλα αυτά τα καλά παιδιά, γιατί λούφαξαν; Τι έχουν να πουν τώρα που ο υπουργός ανακοίνωσε μετά βαϊων ότι θα νοικιάσουμε φρεγάτες από τους Γάλλους που θα κοστίσουν σαφώς περισσότερα χρήματα, τώρα έχουμε λεφτά; Τι είναι οι Γάλλοι που κατασκευάζουν φρεγάτες για το γαλλικό Π.Ν. και ποιες από αυτές θα τις πουλήσουν στο ελληνικό Π.Ν.; Τι είναι οι γάλλοι απάτριδες ή προδότες;
Μάλλον εμείς είμαστε τα κορόιδα.
Σώζουμε τα γαλλικά κρατικά ναυπηγεία που είναι ένα βήμα πριν τη χρεωκοπία και κλείνουμε τα ελληνικά.
ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ !!!
Από πατριδοκαπηλεία όμως άλλο τίποτα!!!
Αλλά και εδώ κύριε Υπουργέ Άμυνας, κύριοι υποστηρικτές της Κυβέρνησης και Κύριε Πρωθυπουργέ κάνετε ένα βήμα ακόμη στο κενό. Έχουμε καλύτερη πρόταση, Ελληνική. Υπάρχουν φρεγάτες MECO που μπορούν και πρέπει να αναβαθμιστούν στα Ελληνικά Ναυπηγεία και επιχειρησιακά είναι σαφώς καλύτερες, διότι διαθέτουν μεγαλύτερη δύναμη πυρός από αυτές που πάτε να νοικιάσετε. Εξασφαλίζουν καλύτερα την Άμυνα της χώρας και είναι οικονομικότερη πρόταση, τελειώνοντας και τα τρία τουλάχιστον Υ/Β μαζί.
Το γνωρίζετε αυτό Κε Πρωθυπουργέ και Κοι Αρχηγοί των Κομμάτων που στηρίζετε αυτή την πολιτική!!!
Πέρασαν ήδη κε Υπουργέ Άμυνας αρκετές μέρες που ξαναστέλνετε επιστολή στον ιδιοκτήτη αλλά φαίνεται το περιστέρι δεν φτάνει στον προορισμό του. Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλετε ουσιαστικά την αποδοχή της, διότι έχετε άλλα στο μυαλό σας και θα φανούν σύντομα. Δεν σας ενδιαφέρει ούτε το Ναυπηγείο, ούτε οι εργαζόμενοι. Μια επιστολή που πραγματικά δεν θα είχε αρνητική αποδοχή θα έθετε καθαρά τα ζητήματα : θα ήταν περιεκτική και ουσιαστική με αρχή μέση και τέλος.
1ον) Θα καταδείκνυε την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης ότι επιθυμεί την κατασκευή και παραλαβή των Υ/Β.
2ον) Θα έλεγε συγκεκριμένα ποια προγράμματα πρέπει να κατασκευαστούν.
3ον) Θα ενημέρωνε τι έχει κάνει μέχρι τώρα η κυβέρνηση και τι πρέπει να κάνει από εδώ και πέρα μαζί και συνεννοημένα.
4ον) Εξεύρεση τρόπου άμεσης επαναλειτουργίας του Ναυπηγείου και πληρωμή του προσωπικού. Καθαρές κουβέντες κε Υπουργέ και κε Πρωθυπουργέ.
Εμείς πιστεύουμε ότι η συνεννοήση και η διαπραγμάτευση είναι η καλύτερη λύση.
Εάν όμως δε θέλετε τον ιδιοκτήτη πείτε το καθαρά. Ξεκαθαρίστε τι θέλετε.
ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ
ΔΩΣΤΕ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΗΣ ΣΤΑΓΟΝΑΣ
Κάποιος κε Πρωθυπουργέ πρέπει να πάρει το θέμα πάνω του. Υπάρχουν άνθρωποι στο Υπουργείο Άμυνας που και θέλουν και μπορούν να πάρουν το θέμα και να δώσουν λύση. Διαφορετικά υπάρχουν κι άλλες λύσεις.
Ίσως ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για ένα ΕΝΙΑΙΟ ΦΟΡΕΑ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ (Ε.ΦΟ.ΝΑ.ΒΙ) με την συμμετοχή του ΔΗΜΟΣΙΟΥ.
Μία λύση εφικτή, βιώσιμη και αναπτυξιακή.
Η Ανάπτυξη μπορεί να ξεκινήσει από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Η Ναυπηγική Βιομηχανία μπορεί και πρέπει να επιβιώσει.
Για το Σωματείο
Ο Πρόεδρος Ο Γ.Γραμματέας
Βασίλης Καρακίτσιος Ευάγγελος Μπαλογιάννης
Οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά τώρα και 11 μήνες ζούμε μια ατελείωτη κοροϊδία. Είμαστε απλήρωτοι, εξαθλιωμένοι, και οι “αρμόδιοι” Υπουργοί αντί να σκύψουν και να λύσουν το πρόβλημα, παίζουν επικοινωνιακά παιχνίδια. Κοιτάζουν μόνο την εικόνα τους και πως θα κρατήσουν τις θεσούλες τους. Οι εργαζόμενοι δεν αντέχουμε άλλο.
Η κατάσταση δεν είναι μόνο επικίνδυνη, γίνεται εκρηκτική και φοβόμαστε μήπως από ένα απρόοπτο γίνει κανένα μεγαλύτερο κακό.
Ζούμε μια ιδιότυπη ομηρία. Είμαστε άνεργοι; Όχι λένε οι νόμοι. Δεν μπορούμε αν και 11 μήνες απλήρωτοι να εγγραφούμε στον ΟΑΕΔ έστω και για τα ψίχουλα του Ταμείου Ανεργίας. Δεν έχουμε έτσι την κάρτα ανεργίας, και δεν μπορούμε να κάνουμε τη χρήση έστω των ελαχίστων ευεργετημάτων όπως ρύθμιση χρεών (χάνουμε τα σπίτια μας), μετεγγραφές παιδιών ασφαλιστικής και προνοιακής ενημερότητας. Τα χρέη όμως αυξάνονται, τα χαράτσια καλά κρατούν, οι υποχρεώσεις, υποχρεώσεις!!!
Από την άλλη μεριά, ο ιδιοκτήτης θεωρώντας ότι το Ελληνικό δημόσιο τον κορόϊδεψε, επέβαλλε και συνεχίζει μια ημέρα εκ περιτροπής εργασία, η οποία μετατράπηκε εκ των πραγμάτων και εκ των καταστάσεων σε ένα ιδιότυπο lock out.
Τι έγινε όμως πραγματικά;
Το ελληνικό δημόσιο με νόμο της Βουλής ψήφισε τον 3885/10 που είχε προβλήματα βεβαίως, αλλά τον ψήφισε. Το ίδιο Δημόσιο με άλλους υπουργούς δεν τηρεί την υπογραφή του.
Αυτό τι είναι κύριοι;
Κοροϊδία. Έτσι έδωσε τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να πάει το Δημόσιο στη διαιτησία.
Ποιος λοιπόν επενδυτής θα έρθει τώρα γνωρίζοντας ότι το Ελληνικό δημόσιο δεν τηρεί τα συμφωνηθέντα, να επενδύσει;
Αλλά το γαϊτανάκι της κοροϊδίας συνεχίζεται. Τα καθ’ ύλην αρμόδια υπουργεία Άμυνας και Ανάπτυξης βρίσκονται σε πλήρη δυσαρμονία. Ο καθένας απ΄ τους παραπάνω Υπουργούς περιμένει ποιος θα κάνει ένα βήμα για να τραβήξει το χαλί ο άλλος. Ό,τι συζητηθεί στις επιμέρους συζητήσεις αναιρείται στη δήθεν πιο σοβαρές. Τελευταίο παράδειγμα, η δήθεν συμφωνία του συντονιστή με την εκπρόσωπο του ιδιοκτήτη, που συμφώνησαν για κάποιο ποσό σημαντικό και για ένα δίμηνο, αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο τρέχοντος έτους, ώστε να αρχίσει τουλάχιστον η συντήρηση των υποβρυχίων, όμως η επιστολή που εστάλλει από τον υπουργό Άμυνας έλεγε για σαφώς μικρότερο ποσό και για τρίμηνο.
Ο έτερος υπουργός ανάπτυξης μονομερώς και χωρίς να συμβουλευτεί κανένα, ούτε βεβαίως τον ιδιοκτήτη, με τροπολογία πήρε το μισό ναυπηγείο, νεκρώνοντας ουσιαστικά λειτουργικά την εταιρία, ικανοποιώντας όμως τους πάτρονες ευρωπαίους, τον κ. Αλμούνια και την Ε.Ε. εξοφλώντας έτσι απόφαση της Ε.Ε. με την επιθυμία να δοθεί άδεια για κατασκευή πλοίων τρίτων χωρών. Πριν αλέκτωρ λαλήσει, βγήκε πάλι αρνητική απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου. Τι πετύχαμε λοιπόν; Το απόλυτο τίποτα.
Έτσι η αμφιβολία, η ασυνέπεια και η καχυποψία συνεχίζονται, τα υποβρύχια κινδυνεύουν, τα ναυπηγεία ρημάζουν και οι εξαθλιωμένοι εργαζόμενοι ζουν με το μαρτύριό τους.
Δυστυχώς κύριοι ανευθυνο-υπεύθυνοι υπουργοί με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι τόσο εσείς τόσο και ο κύριος ΣΑΦΑ δεν είχατε ποτέ ειλικρινείς προθέσεις για την επίλυση του προβλήματος. Το συντονιστή, που μπήκε με απόφαση του πρωθυπουργού, τον περασμένο Αύγουστο, ουσιαστικά τον εκμηδένισαν οι ίδιοι οι υπουργοί του αφού απέρριψαν τη λύση που πρότεινε, χωρίς κατά τη γνώμη μας σοβαρή μελέτη. Όμως τι έλεγε ουσιαστικά η πρόταση; Υλοποιούμε τη συμφωνία που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο, κατασκευάζουμε υποβρύχια, και εξάγουμε αυτοχρηματοδοτώντας το έργο, μιας και δεν υπάρχουν χρήματα. Έτσι το ναυπηγείο επιβιώνει, το Πολεμικό Ναυτικό αυξάνει το αξιόμαχο δια της παραλαβής Υ/Β και το ναυπηγείο γίνεται εξαγωγικός μοχλός που είναι και το ζητούμενο σήμερα.
Κύκλοι όμως του υπουργού μίλησαν για προδοσίες και προδότες και ότι το Π.Ν. χάνει τα καλά εργαλεία του. Ξέχασαν όμως ότι ίδιοι κύκλοι του υπουργείου πριν μερικά χρόνια μάζευαν πολλούς δημοσιογραφίσκους, έλεγαν ότι τα ίδια Υ/Β ήταν άχρηστα, ήταν νεκροφόρες, έγερναν, κτλ. Αλήθεια τι έγιναν όλα αυτά τα καλά παιδιά, γιατί λούφαξαν; Τι έχουν να πουν τώρα που ο υπουργός ανακοίνωσε μετά βαϊων ότι θα νοικιάσουμε φρεγάτες από τους Γάλλους που θα κοστίσουν σαφώς περισσότερα χρήματα, τώρα έχουμε λεφτά; Τι είναι οι Γάλλοι που κατασκευάζουν φρεγάτες για το γαλλικό Π.Ν. και ποιες από αυτές θα τις πουλήσουν στο ελληνικό Π.Ν.; Τι είναι οι γάλλοι απάτριδες ή προδότες;
Μάλλον εμείς είμαστε τα κορόιδα.
Σώζουμε τα γαλλικά κρατικά ναυπηγεία που είναι ένα βήμα πριν τη χρεωκοπία και κλείνουμε τα ελληνικά.
ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ !!!
Από πατριδοκαπηλεία όμως άλλο τίποτα!!!
Αλλά και εδώ κύριε Υπουργέ Άμυνας, κύριοι υποστηρικτές της Κυβέρνησης και Κύριε Πρωθυπουργέ κάνετε ένα βήμα ακόμη στο κενό. Έχουμε καλύτερη πρόταση, Ελληνική. Υπάρχουν φρεγάτες MECO που μπορούν και πρέπει να αναβαθμιστούν στα Ελληνικά Ναυπηγεία και επιχειρησιακά είναι σαφώς καλύτερες, διότι διαθέτουν μεγαλύτερη δύναμη πυρός από αυτές που πάτε να νοικιάσετε. Εξασφαλίζουν καλύτερα την Άμυνα της χώρας και είναι οικονομικότερη πρόταση, τελειώνοντας και τα τρία τουλάχιστον Υ/Β μαζί.
Το γνωρίζετε αυτό Κε Πρωθυπουργέ και Κοι Αρχηγοί των Κομμάτων που στηρίζετε αυτή την πολιτική!!!
Πέρασαν ήδη κε Υπουργέ Άμυνας αρκετές μέρες που ξαναστέλνετε επιστολή στον ιδιοκτήτη αλλά φαίνεται το περιστέρι δεν φτάνει στον προορισμό του. Η αλήθεια είναι ότι δεν θέλετε ουσιαστικά την αποδοχή της, διότι έχετε άλλα στο μυαλό σας και θα φανούν σύντομα. Δεν σας ενδιαφέρει ούτε το Ναυπηγείο, ούτε οι εργαζόμενοι. Μια επιστολή που πραγματικά δεν θα είχε αρνητική αποδοχή θα έθετε καθαρά τα ζητήματα : θα ήταν περιεκτική και ουσιαστική με αρχή μέση και τέλος.
1ον) Θα καταδείκνυε την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης ότι επιθυμεί την κατασκευή και παραλαβή των Υ/Β.
2ον) Θα έλεγε συγκεκριμένα ποια προγράμματα πρέπει να κατασκευαστούν.
3ον) Θα ενημέρωνε τι έχει κάνει μέχρι τώρα η κυβέρνηση και τι πρέπει να κάνει από εδώ και πέρα μαζί και συνεννοημένα.
4ον) Εξεύρεση τρόπου άμεσης επαναλειτουργίας του Ναυπηγείου και πληρωμή του προσωπικού. Καθαρές κουβέντες κε Υπουργέ και κε Πρωθυπουργέ.
Εμείς πιστεύουμε ότι η συνεννοήση και η διαπραγμάτευση είναι η καλύτερη λύση.
Εάν όμως δε θέλετε τον ιδιοκτήτη πείτε το καθαρά. Ξεκαθαρίστε τι θέλετε.
ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ
ΔΩΣΤΕ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΗΣ ΣΤΑΓΟΝΑΣ
Κάποιος κε Πρωθυπουργέ πρέπει να πάρει το θέμα πάνω του. Υπάρχουν άνθρωποι στο Υπουργείο Άμυνας που και θέλουν και μπορούν να πάρουν το θέμα και να δώσουν λύση. Διαφορετικά υπάρχουν κι άλλες λύσεις.
Ίσως ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για ένα ΕΝΙΑΙΟ ΦΟΡΕΑ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ (Ε.ΦΟ.ΝΑ.ΒΙ) με την συμμετοχή του ΔΗΜΟΣΙΟΥ.
Μία λύση εφικτή, βιώσιμη και αναπτυξιακή.
Η Ανάπτυξη μπορεί να ξεκινήσει από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Η Ναυπηγική Βιομηχανία μπορεί και πρέπει να επιβιώσει.
Για το Σωματείο
Ο Πρόεδρος Ο Γ.Γραμματέας
Βασίλης Καρακίτσιος Ευάγγελος Μπαλογιάννης