Στην αφετηρία μπαίνει το έργο ανάπλασης της Πανεπιστημίου, που αναμένεται να αλλάξει το πρόσωπο αλλά και τον κυκλοφοριακό χάρτη της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας.
Την ερχόμενη Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου, αναμένεται να ανακοινωθούν τα πρώτα βραβεία του διεθνούς αρχιτεκτονικού...
διαγωνισμού που οργανώθηκε και χρηματοδοτήθηκε από το Ιδρυμα Ωνάση πριν από περίπου έναν χρόνο. Με βάση τη μελέτη του νικητή, θα υλοποιηθούν όλες οι επιμέρους μελέτες που απαιτούνται για την υλοποίηση του φιλόδοξου προγράμματος - αρχιτεκτονική, κυκλοφοριακή, μελέτη τραμ, περιβαλλοντική.
Εφόσον όλα πάνε καλά, οι κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι του 2014 με προοπτική να ολοκληρωθούν ενάμιση χρόνο μετά, στο τέλος του 2015, όπως ανέφεραν χθες οι καθηγητές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Παναγιώτης Τουρνικιώτης και Ματθαίος Καρλαύτης, οι οποίοι εμπλέκονται στο μεγάλο «πρότζεκτ» της Πανεπιστημίου. Σημειώνεται πως, με την έναρξη των εργασιών, θα διακοπεί η κυκλοφορία των ΙΧ αυτοκινήτων στον οδικό άξονα και η πόλη θα αρχίσει να λειτουργεί με τους νέους όρους που επιβάλλει η ανάπλαση.
Αυτό σημαίνει σταδιακή απομάκρυνση από το κέντρο της Αθήνας των 120.000-150.000 αυτοκινήτων που καθημερινά κυκλοφορούν στη λεωφόρο και στους γύρω δρόμους (εκ των οποίων τα μισά είναι διερχόμενα) και στροφή των πολιτών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Το τραμ θα αποτελέσει τον αδιαφιλονίκητο πρωταγωνιστή της ανάπλασης, αφού μόνο αυτό θα κυκλοφορεί στον άξονα της Πανεπιστημίου και στη συνέχεια της οδού Πατησίων μέχρι την πλατεία Αιγύπτου, σε μήκος 7 χιλιομέτρων, με επιδαπέδια ηλεκτροκίνηση. Η οδός Πανεπιστημίου πεζοδρομείται και φυτεύεται, πεζοδρομούνται επίσης μικρά τμήματα δρόμων κάθετα προς αυτήν, όπως παραδείγματος χάρη της Ιπποκράτους και της Ρήγα Φεραίου.
Τα αυτοκίνητα δεν εξοβελίζονται ολοκληρωτικά. Αναμένεται να διατηρηθούν ορισμένες κινήσεις των ταξί και των οχημάτων ανάγκης για την εξυπηρέτηση των καταστημάτων, ξενοδοχείων κ.λπ., ενώ δεν αποκλείεται να επιτραπούν και κάποιες σημειακές κινήσεις των ΙΧ αυτοκινήτων.
Η οδός Ακαδημίας αλλάζει κατεύθυνση, η οδός Σταδίου παραμένει ως έχει, όπως και η Φιλελλήνων.
Πηγή: Εθνος

 
Top