Με μια επιστολή άκρως επιθετική κατά της κυβέρνησης αλλά και όσων “δεν θέλουν και δεν ξέρουν να σώσουν την ναυπηγική βιομηχανία”, ο ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ελευσίνας Νίκος Ταβουλάρης, ανακοινώνει ότι η Ελευσίνα έφθασε στο σημείο μηδέν και το κλείσιμό της είναι η πιθανότερη εξέλιξη. Ο Ν.Ταβουλάρης , προσωπικός φίλος του πρωθυπουργού υπήρξε και διευθυντής της Πολιτικής Άνοιξης που είχε δημιουργήσει ο Σαμαράς. Στην επιστοληή του ωστόσο δεν αφήνει κανένα απ΄ έξω και επισημαίνει ότι άλλη αντιμετώπιση είχε το θέμα του Σκαραμαγκά κι άλλο της Ελευσίνας.

ΟΛΗ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ

21/1/2013

ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Νικολάου Ταβουλάρη προς το Προσωπικό των Ναυπηγείων Ελευσίνας

και Νεωρίου

Απευθύνομαι σε όλους σας για να σας ενημερώσω για τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα των ναυπηγείων μας.

1. Στις 6 Σεπτεμβρίου 2012 έπρεπε να καταβληθούν στην Ελευσίνα 12,7 εκ. Επίσης στις αρχές Μαρτίου πρέπει να καταβληθούν και άλλα 12,7 εκ. Και οι δύο αυτές πληρωμές αποτελούν Συμβατική υποχρέωση του Δημοσίου. Και με αυτές θα εξασφαλιζόταν : η μισθοδοσία – η συνέχεια ναυπήγησης των 6ης/7ης ΤΠΚ – η ολοκλήρωση της 5ης (ΡΙΤΣΟΣ) – η ρύθμιση οφειλών προς το ΙΚΑ και γενικότερα η εξομάλυνση των σχέσεων μας με Προμηθευτές και Τράπεζες. Με τις ρυθμίσεις αυτές θα είχαμε το χρόνο για να εξασφαλίσουμε την επιβίωση μας.

Στις 6 Σεπτεμβρίου, ημέρα της συμβατικής πληρωμής, αντ’ αυτής το \ΕΘΑ αποφάσισε να ζητήσει Γνωμάτευση του Νομικού Συμβουλίου σχετική με τη νομιμότητα της πληρωμής παραθέτοντας αποσπασματικά στοιχεία τα οποία διαστρέβλωναν μέχρι πλήρους παραμόρφωσης πραγματικά γεγονότα χωρίς μάλιστα να μας ζητήσει κάποια διευκρίνιση ή έστω πληροφορία. Χωρίς να μας ενημερώσει, παρά το γεγονός ότι όφειλε να γνωρίζει τις συμβατικές του υποχρεώσεις που τις είχαμε και υπενθυμίσει από τον Ιούλιο, Και τέλος θα μπορούσε να έχει ζητήσει τη Γνωμάτευση πολύ πριν από την ημέρα πληρωμής. Στις έντονες διαμαρτυρίες μας λάβαμε τη διαβεβαίωση ότι το πρόβλημα θα είχε διευκρινιστεί εντός το πολύ 10 ημερών.

2. Το Νομικό Συμβούλιο παρέδωσε τη Γνωμάτευση του στις 23 Οκτωβρίου,
δηλαδή μετά 47 ημέρες. Οι βασικές του διαπιστώσεις ήταν α) ότι το ναυπηγεία
ήταν ουσιαστικά κλειστό από τα τέλη ταυ 2010, και β) ότι ενώ είταμε εισπράξει
το 80% του τιμήαατος είχαιιε υλοποιήσει μόνο το 40% του έργου. Και για μεν το
πρώτο πρόκειται περί απύθμενης ανευθυνότητας. Για δε το δεύτερο πρόκειται
για ελαφρότητα και ασυγχώρητη άγνοια που αγγίζει τη συκοφαντική
δυσφήμιση. Και επί πλέον εάν είχαμε εισπράξει διπλάσια από το πραγματικό
έργο τι μέτρα έλαβαν έγκαιρα οι υπηρεσίες του ΥΕθΑ για να προστατεύσουν το
Δημόσιο ή έστω να μας ζητήσουν εξηγήσεις.

Το ΥΕΘΑ επανήλθε στις 23 Νοεμβρίου (δηλαδή μετά 1 μήνα) στην Ολομέλεια του Νομικού Συμβουλίου παρέχοντας νέα και πραγματικά αυτή τη φορά στοιχεία και νέες διαβεβαιώσεις (και προς τα συνδικαλιστικά μας στελέχη) ότι θα υπήρχε νέα Γνωμάτευση οπωσδήποτε πριν από το τέλος του χρόνου. Οι υποσχέσεις διαψεύστηκαν και νέα υπόσχεση δόθηκε για σύσκεψη στις 10 Ιανουαρίου. Και αυτή όμως κατέληξε σε νέα αναβολή. Με πιθανή ημερομηνία τις 7 Φεβρουαρίου.

3. Στις 12 Δεκεμβρίου έγινε υπουργική σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό για τα
ναυπηγεία όπου ο Συντονιστής κ. Αναστασόπουλος παρουσίασε τις προτάσεις
του για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά χωρίς να δοθεί χρόνος για αναφορά στην

Ελευσίνα/Νεώριο. Τελικά προγραμματίστηκε και νέα σύσκεψη για την παρελθούσα Παρασκευή 18 Ιανουαρίου. Και αυτή όμως αναβλήθηκε.

4. Διαπίστωση: Πέντε και πλέον μήνες από την συμβατική ημερομηνία πληρωμής (6 Σεπτ.) δεν γνωρίζουμε αν και πότε θα καταβληθούν τα οφειλόμενα. Και επομένως μας οδηγούν μαθηματικά στο «κλείσιμο» παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις τους.

Ανάλογη και με την ίδια κατάληξη συμπεριφορά αντιμετωπίζουμε και με το Νεώριο με τις 2 Δεξαμενές του Π.Ν. θέμα που «σέρνεται» δύο σχεδόν γρόνια.

5. Η αδυναμία του Δημοσίου να αντιμετωπίσει από το 2008 τις συνέπειες της κρίσης στο ναυπηγικό τομέα μας έφερε στα σημερινά αδιέξοδα. Οι δε συνεχείς αλλαγές στο Αμυνας (5 υπουργοί σε 12 μήνες) έδωσαν τη χαριστική βολή. Οι συνεχείς επισημάνσεις και προειδοποιήσεις μας αγνοήθηκαν. Η επί 3ετία προτεινόμενη λύση του ενιαίου φορέα για τον Κλάδο, που στηρίχθηκε από τους συνδικαλιστικούς φορείς και τα ναυπηγεία μας δεν έτυχε καμίας προσοχής. Αυτοί που δουλεύουν επί ΙΟετίες στα ναυπηγεία, Εργαζόμενοι και στελέχη αγνοούνται απαξιωτικά Όλοι συζητούν για τα ναυπηγεία χωρίς τα ναυπηγεία.

6. Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι η προσοχή του Δημοσίου επικεντρώνεται εδώ και χρόνια σχεδόν αποκλειστικά στον Σκαραμαγκά. Ισως αυτό να εξηγεί και την ουσιαστική διάλυση του. Λογικά δεν θα έπρεπε η εξέλιξη αυτή να συμπαρασύρει την Ελευσίνα/Νεώριο. Φαίνεται ότι πολλοί αρμόδιοι δεν θέλουν ή αποφεύγουν να ασχοληθούν με τα δικά μας ναυπηγεία,’Ισως επειδή την τελευταία 20ετια λειτουργούν χωρίς να ενοχλούν και να απαιτούν

Μέχρι σήμερα το μόνο που έχουμε εισπράξει είναι υποσχέσεις, προσχηματική κατανόηση για τα προβλήματά μας ,δηλώσεις για την αναγκαιότητα σεβασμού των διαδικασιών και της διαφάνειας. Και παραβλέπεται η άνιση σε βάρος μας μεταχείριση σε σχέση με τον Σκαραμαγκά που περνάει απαρατήρητη και δεν ενοχλεί κανένα. Αλήθεια ποιος έχει καταγγείλει συμβάσεις, σε ποιον

χαρίστηκαν καθυστερήσεις, συμβατικές παρεκκλίσεις, έκτακτα βοηθήματα;

7.Φαίνεται ότι η Ελευσίνα/Νεώριο είμαστε τα εύκολα θύματα της αδιαφορίας και αναλγησίας του Κράτους. Και είναι εξοργιστικό ότι κρατικοί φορείς και λειτουργοί αγνοούν ή προσποιούνται ότι αγνοούν ότι λειτουργούμε στα πλαίσια μιας γενικευμένης δημοσιονομικής και κοινωνικής κρίσης. Και αντί να βοηθούν εξαντλούν σε βάρος μας όλη τη γραφειοκρατική τους φαρέτρα. Οι λιγοστές εξαιρέσεις δεν αλλοιώνουν τον κανόνα.

Αγαπητοί συνεργάτες και φίλοι,

Σασ παρουσίασα με τα παραπάνω τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργούμε τα δύο τελευταία χρόνια. Όχι για να δικαιολογηθώ και να κρύψω δικές μου ευθύνες. Σας μίλησα πάντα με υπευθυνότητα και ειλικρίνεια. Το λάθος μου ήταν ότι έδωσα πίστη σε υποσχέσεις αρμοδίων που δεν θέλουν και δεν ξέρουν να στηρίξουν την ναυπηγική βιομηχανία μέσα στη κρίση. Έκανα ότι μπορούσα για να κρατήσω ανοικτά τα ναυπηγεία. Μερικοί δεν μου το συγχωρούν. Όμως ΠΑΝΤΟΤΕ ΕΛΠΙΖΩ.

Πηγή: onalert.gr
 
Top