«Μαχαίρι» στις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών
«Μαχαίρι» και στις επιδοτήσεις των ακτοπλοϊκών δρομολογίων για τις άγονες γραμμές προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο, αποδυναμώνοντας ακόμη περισσότερο τις θαλάσσιες συγκοινωνίες των μικρών νησιών με την ηπειρωτική χώρα και καταδικάζοντάς τους σε απομόνωση, αφού θα βλέπουν με το κιάλι το βαπόρι της γραμμής.
Το συνολικό ποσό μείωσης θα αγγίξει τα προσεχή τρία χρόνια τα 18 εκατομμύρια ευρώ, με τα περισσότερα χρήματα -15 εκατ. ευρώ- να κόβονται το 2013, τονίζει το protothema.gr
Οι τροϊκανοί ζητούν αλλαγές στους διαγωνισμούς για την κάλυψη των άγονων γραμμών και τροποποίηση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, ώστε να περιοριστούν οι κρατικές επιδοτήσεις στην ακτοπλοΐα, οι οποίες έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, ξεπερνώντας τα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Μέσα στο πλαίσιο αυτό, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις καλούνται να δρομολογήσουν τα πλοία τους σε άγονες γραμμές που είναι ζημιογόνες, αφού όχι μόνο τα μισθώματα παραμένουν χαμηλά σε σύγκριση με το κόστος καυσίμων, αλλά θα γίνουν και περικοπές. Παράλληλα, έχει μειωθεί και η επιβατική και μεταφορική κίνηση. Οικονομικός «στραγγαλισμός»…
Το υπουργείο αρνήθηκε να αναμορφώσει τα μισθώματα, λόγω και του Μεσοπρόθεσμου, αλλά και το κρατικό ναυλολόγιο. Έδωσε μία αύξηση στα εισιτήρια ύψους 2,4%, υπολογίζοντας μόνο τον τιμάριθμο.
Σε ό,τι αφορά γενικότερα την ακτοπλοΐα, το μνημόνιο προβλέπει αλλαγή του νόμου 2932 του 2001 μέχρι τον προσεχή Μάρτιο, ώστε να υπάρξει ευελιξία σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις επάνδρωσης των πλοίων, οι οποίες αποσυνδέονται από τις ελάχιστες υποχρεώσεις δρομολόγησης.
Επίσης, θα γίνει πιο ευέλικτο το καθεστώς αποδοχής και εκτέλεσης των δρομολογίων, αλλά και του μεγέθους των πλοίων. Έτσι, θα μπορεί μία εταιρεία να τροποποιεί τα δρομολόγιά της πιο εύκολα και να αλλάζει το μέγεθος του πλοίου που θα δρομολογεί σε μία γραμμή.
Σύμφωνα με το υφιστάμενο καθεστώς, η δρομολόγηση των πλοίων της ακτοπλοϊας είναι υποχρεωτική για δέκα τουλάχιστον μήνες σε ό,τι αφορά τα συμβατικά και επτά μήνες για τα ταχύπλοα.
Επίσης, είναι υποχρεωτική για δέκα μήνες και η επάνδρωση των πλοίων, ανεξάρτητα εάν στο μεταξύ για κάποιο λόγο η εταιρεία αποφασίζει να διακόψει το δρομολόγιο.
Λιμάνια
Για τα λιμάνια η κυβέρνηση προσδοκά να υπάρξουν έσοδα από το 2014 μέχρι και το 2016 κυρίως από την αξιοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Στο χάρτη έχουν μπει και τα περιφερειακά λιμάνια, αλλά και οι μαρίνες.
Στο ΤΑΙΠΕΔ, εκτός από τα 12 μεγάλα λιμάνια της χώρας -Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Βόλος, Ραφήνα, Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Ηράκλειο, Ελευσίνα, Λαύριο, Κέρκυρα και Καβάλα-, πέρασαν και άλλα 23 λιμάνια και μαρίνες.
Ποντοπόρος
Και μέσα σε όλα αυτά, με τα νέο φορολογικά μέτρα θα αυξηθούν στην τετραετία 2013 – 2016 τα φορολογικά έσοδα από την ποντοπόρο ναυτιλία μέσω του tonnage tax, έως και κατά 152 εκατ. ευρώ περίπου .
Με βάση τα σημερινά δεδομένα στην ίδια περίοδο, οι πληρωμές θα ανέρχονταν στα επίπεδα των 50 – 56 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς προκύπτει μία μέση επιβάρυνση ύψους 40.000 ευρώ το χρόνο για κάθε πλοίο από τα 862 συνολικά που είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο.
 
Top