Ανεβαίνει το κόστος από την αύξηση του ΕΦΚ
Έχει ολότελα «παγώσει» η αγορά υγραεριοκίνησης και δεν υπάρχει ούτε μία προσθήκη συστήματος σε αυτοκίνητα. Αυτό σημειώνει, με αφορμή τις φήμες για αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) στο υγραέριο κίνησης, η Ένωση Πρατηριούχων Υγραερίου Αυτοκινήτων και υπενθυμίζει ότι στην τελευταία τριετία της οικονομικής ύφεσης ο κλάδος των πρατηρίων υγραερίου κίνησης είναι ο μόνος που παρουσίασε αλματώδη αύξηση και νέες επενδύσεις.
Τα πρατήρια από 38-40 το 2009, σήμερα είναι (από μετατροπή πρατηρίων υγρών καυσίμων αλλά και ίδρυση νέων) άνω των 250, ενώ υπό ίδρυση βρίσκονται άλλα 50-80. Στο ίδιο χρονικό διάστημα τα εξειδικευμένα συνεργεία υγραεριοκίνησης αυτοκινήτων αυξήθηκαν από 45 σε πλέον των 500 πανελλαδικά, και συνεχώς ιδρύονται νέα.
Επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Ένωσης ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης υγραερίου κίνησης αυξήθηκε το 2011 από 125 ευρώ/τόνο σε 200 ευρώ/τόνο (αύξηση 75 ευρώ), με αποτέλεσμα η Ελλάδα να είναι στις πρώτες θέσεις ΕΦΚ στην Ευρώπη.
Η Ένωση εκτιμά ότι το όφελος του δημοσίου από ενδεχόμενη αύξηση του ΕΦΚ θα είναι πολύ μικρότερο από το υπολογιζόμενο με βάση τα μεγέθη του 2011, λόγω της περαιτέρω μείωσης της κατανάλωσης που θα προκαλέσει η αύξηση της τελικής τιμής για τον καταναλωτή. Επιπλέον, εκτιμά ότι θα μειωθούν πολύ τα έσοδα του δημοσίου από την αντίστοιχη μείωση εσόδων από ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος εταιρειών εμπορίας, πρατηρίων, συνεργείων, εργαζομένων, όπως και των ασφαλιστικών ταμείων.
«Το υγραέριο κίνησης, πέραν της οικολογικής διάστασης του (ένεκα της οποίας τα άλλα κράτη της Ευρώπης, όπως και των Η.Π.Α., Αυστραλίας, Ιαπωνίας, Κίνας, Κορέας, Καναδά, κ.α. έχουν θεσπίσει σημαντικά οικονομικά και άλλα κίνητρα), απετέλεσε λύση για τα οικονομικά ασθενέστερα στρώματα , τα οποία ενδεχομένως θα ακινητοποιήσουν με κατάθεση πινακίδων και τα δικά τους αυτοκίνητα, αλλά και για μικροεπιτηδευματίες που κράτησαν τις επιχειρήσεις τους, μειώνοντας το λειτουργικό τους κόστος» σημειώνεται στην ανακοίνωση.