Του Αθανάσιου Πετράκου, Περιφερειακού Συμβούλου Πελοποννήσου της Π.Ε. Μεσσηνίας, κατοίκου Καλαμάτας, Φαρών 229Α, 24100
ΚΑΤΑ
α) Της υπογραφής από τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρο Τατούλη προγραμματικής σύμβασης με την ΕΥΔΑΠ Α.Ε., η οποία έλαβε χώρα σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του τύπου, τη Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012 στα γραφεία της Περιφέρειας στην Τρίπολη
β) Κάθε συναφούς πράξης που προκύπτει από την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης
ΕΝΩΠΙΟΝ
Της Επιτροπής του άρθρου 68, του Π.Δ. 30/1996, που ανασυγκροτήθηκε με την υπ’ αριθμόν 57452/11888/5-7-2011 απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου
Ή Όποιας τυχόν άλλης αρμόδιας για ακύρωση απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου
Προσφεύγω στην επιτροπή σας ενάντια στην υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης της Περιφέρειας Πελοποννήσου με την ΕΥΔΑΠ Α.Ε. για τους εξής τρεις λόγους:
Συγκεκριμένα:
1) Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Τατούλης υπέγραψε τη Δευτέρα 19 Μαρτίου προγραμματική σύμβαση με την ΕΥΔΑΠ Α.Ε. χωρίς να έχει έρθει η εν λόγω προγραμματική σύμβαση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου και να συζητηθεί το περιεχόμενό της, όπως έχει υποχρέωση με βάση το νόμο ο κ. Περιφερειάρχης.
2) Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου αγνοεί το ακριβές περιεχόμενο της προγραμματικής σύμβασης, αφού ποτέ δεν ήρθε το θέμα προς συζήτηση σε συνεδρίασή του.
3) Το σχέδιο της προγραμματικής σύμβασης το οποίο είχε δοθεί στους επικεφαλής των παρατάξεων του Π.Σ. κατά τη γνώμη μας αποτελεί ένα σχέδιο ετεροβαρές για τα συμφέροντα της Περιφέρειας και των κατοίκων της, το οποίο έχουμε χαρακτηρίσει ως «λεόντια συμφωνία» υπέρ της ΕΥΔΑΠ.
Συγκεκριμένα:
«Είμαστε ριζικά αντίθετοι με την προγραμματική σύμβαση. Διότι:
1) Δεν μπορεί τη διαχείριση του υδάτινου δυναμικού της Πελοποννήσου να την αναλάβει η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε., διότι δεν έχει γνώσεις ούτε για τα υπόγεια νερά ούτε για την άρδευση. Μόνο για θέματα ύδρευσης και αποχέτευσης η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. έχει εμπειρία.
2) Διότι με βάση το Μεσοπρόθεσμο η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ήδη είναι στο Χρηματιστήριο, σε λίγο θα πωληθεί πιθανόν σε εταιρείες γαλλικών συμφερόντων. Συνεπώς δεν επιτρέπεται η Περιφέρεια Πελοποννήσου να εκχωρήσει τα δεδομένα του πιο σημαντικού φυσικού πόρου, ενός δημόσιου αγαθού που είναι τα νερά σε μια ιδιωτική εταιρεία.
3) Δεν μπορεί να εκχωρούνται στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. τα πάντα χωρίς να υπάρχουν τα σχέδια διαχείρισης απ’ τα οποία να προκύπτουν οι ανάγκες. Αυτό λέγεται πλήρης αγνωστικισμός.
4) Σήμερα υπάρχει το master plan ΙΓΜΕ – Υπουργείο Ανάπτυξης. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου οφείλει να στηριχθεί στο συγκεκριμένο και εγκεκριμένο master plan και με βάση αυτό να καθοριστούν ποιες είναι οι ανάγκες της.
5) Η συγκεκριμένη σύμβαση είναι «λεόντια» υπέρ της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. και εις βάρος των συμφερόντων της Περιφέρειας και των πολιτών της. Συγκεκριμένα:
α) Το άρθρο 2 «Αντικείμενο του Μνημονίου», αναφέρει:
«… Με το παρόν Μνημόνιο – Πλαίσιο Συνεργασίας (εφεξής και «η Συμφωνία») συμφωνείται η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών από την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου, με εξειδίκευση στην τεχνική υποστήριξη και στο σχεδιασμό έργων και συστημάτων Ύδρευσης- Αποχέτευσης – Όμβριων, καθώς στη διαχείριση του Υδάτινου Δυναμικού της Περιφέρειας. Το ακριβές αντικείμενο των επιμέρους πράξεων του Μνημονίου – Πλαισίου Συνεργασίας θα προσδιορίζεται με προγραμματικές συμβάσεις που θα ακολουθήσουν και θα εναρμονίζονται με το προβλεπόμενο θεσμικό πλαίσιο».
Δεν συμφωνούμε με το συγκεκριμένο άρθρο διότι:
i) Σημαντικό στοιχείο της διαχείρισης των υδάτινων πόρων της Περιφέρειας Πελοποννήσου σχετίζεται με την άρδευση. Δεν υπάρχει καμία αναφορά. Γιατί; Δεν θεωρεί ότι είναι σημαντικό αυτό ο κ. Τατούλης και συνολικά η πλειοψηφία;
ii) Από πού προκύπτει η εμπειρία της ΕΥΔΑΠ σε μελέτες υδροφόρου ορίζοντα και ότι σχετίζεται με αυτούς; Είναι γνωστό ότι για τον υδροφόρο ορίζοντα γνωρίζει το ΙΓΜΕ.
iii) Δεν γίνεται πιο ακριβής προσδιορισμός του αντικειμένου της σύμβασης τώρα, αλλά αναφέρει ότι το ακριβές αντικείμενο θα γίνεται με νέες προγραμματικές συμβάσεις. Αυτό σημαίνει ότι η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. και γι’ αυτά που δεν γνωρίζει όπως είναι τα υπόγεια ύδατα και η άρδευση θα αποφασίζει ουσιαστικά αυτή.
β) Στο άρθρο 7 με τίτλο «Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης» αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
«Για την παρακολούθηση εκτέλεσης της παρούσας Συμφωνίας συστήνεται όργανο με την επωνυμία «Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης».
Η Επιτροπή Παρακολούθησης θα αποτελείται από:
1. Από έναν (1) εκπρόσωπο της Περιφέρειας, με τον αναπληρωτή του.
2. Από έναν (1) εκπρόσωπο της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», με τον αναπληρωτή του.
3. Από ένα (1) μέλος κοινής αποδοχής, οριζόμενο από τα συμβαλλόμενα μέρη…
… Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης είναι δυνατό να πλαισιώνεται και από ειδικό προσωπικό που έχει γνώση του αντικειμένου της σύμβασης, όταν και εφόσον ζητηθεί από κάποιο από τα μέλη της.
Το ειδικό αυτό προσωπικό δύναται να αποτελεί την «Τεχνική Επιτροπή» η οποία, μετά από αίτημα της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης, γνωμοδοτεί και εκφέρει άποψη επί των ειδικών επιστημονικών θεμάτων που σχετίζονται με την υλοποίηση της Συμφωνίας, αλλά δεν έχει δικαίωμα ψήφου. Οι σχετικές γνωμοδοτήσεις, εισηγήσεις ή απόψεις της Τεχνικής Επιτροπής δεν είναι δεσμευτικές για την Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης».
Συνεπώς η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. μπορεί ουσιαστικά να αποφασίσει ό,τι θέλει και ουσιαστικά η Περιφέρεια εκχωρεί σε μια επιτροπή που μπορεί να ελέγχει η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. τα δεδομένα του πιο σημαντικού φυσικού πόρου, του δημόσιου αγαθού που λέγεται νερό. Δηλαδή στην ουσία παραιτείται η Περιφέρεια των δικαιωμάτων της και τα εκχωρεί όλα στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.
γ) Άρθρο 9: «Ειδικοί όροι»
«Καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων, αλλά και μετά τη λήξη ή λύση αυτών, κάθε μέρος αναλαμβάνει την υποχρέωση να μη γνωστοποιήσει σε τρίτους, συμπεριλαμβανομένων ιδίως των εκπροσώπων του ελληνικού και διεθνούς τύπου, των ιστολογίων ή άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συγκατάθεση του άλλου μέρους, οποιαδήποτε έγγραφα ή πληροφορίες που θα περιέλθουν σε γνώση του κατά την υλοποίηση της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων, καθώς και κατά την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του.
Το σύνολο των εγγράφων, δεδομένων, μεταδιδομένων και των συνόλων αυτών, που θα παραληφθούν, θα αναπτυχθούν, θα συλλεχθούν ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο θα περιέλθουν στην Περιφέρεια στο πλαίσιο εκτέλεσης και κατά την διάρκεια πραγματοποίησης της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων που θα υπογραφούν, θα αποτελούν πλήρη διανοητική ιδιοκτησία της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.». Η «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» διατηρεί τα πλήρη δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας, τα οποία θα είναι πάντοτε στη διάθεση των νομίμων εκπροσώπων της κατά τη διάρκεια ισχύος της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων που θα υπογραφούν και θα της παραδοθούν κατά την καθ’ οιονδήποτε τρόπο λήξη ή λύση της Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων ή σε οποιοδήποτε άλλο στάδιο υλοποίησής τους, εφόσον αυτά είναι διαθέσιμα. Το σύνολο δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας εκχωρείται ρητά και ανεπιφύλακτα χωρίς καταβολή αμοιβής, ή χωρίς να εγείρεται οποιαδήποτε άλλη αξίωση από την Περιφέρεια ή οποιοδήποτε τρίτο. Ρητά ορίζεται ότι τα αποτελέσματα των εισηγήσεων, μελετών και απόψεων που εκφράζονται από την Περιφέρεια σχετικά με την εφαρμογή της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν δεσμευτικό πλαίσιο δράσης για την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», η οποία διατηρεί ακέραιο το δικαίωμα να αποφασίζει κυρίαρχα για κάθε αρμοδιότητα που εκ του νόμου διαθέτει».
Εδώ πλέον ο χαρακτηρισμός «λεόντια συμφωνία» είναι μικρός, διότι:
i) Γράφεται το πρωτοφανές ότι απαγορεύεται να δημοσιεύεται οτιδήποτε αν δεν το εγκρίνει η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.
ii) Τα δεδομένα της Περιφέρειας Πελοποννήσου που θα χρησιμοποιηθούν στα πλαίσια της σύμβασης θα αποτελούν περιουσιακό στοιχείο της ΕΥΔΑΠ, δηλαδή μιας ιδιωτικής επιχείρησης!!! Αλήθεια είναι δυνατόν να αναφέρεται κάτι τέτοιο, όταν κύριος του έργου είναι η Περιφέρεια και όχι η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.;
iii) Προσοχή στην τελευταία πρόταση: «Ρητά ορίζεται ότι τα αποτελέσματα των εισηγήσεων, μελετών και απόψεων που εκφράζονται από την Περιφέρεια σχετικά με την εφαρμογή της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν δεσμευτικό πλαίσιο δράσης για την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», η οποία διατηρεί ακέραιο το δικαίωμα να αποφασίζει κυρίαρχα για κάθε αρμοδιότητα που εκ του νόμου διαθέτει»!!!
Εδώ οφείλει ο κ. Περιφερειάρχης να μας εξηγήσει τι εννοεί, διότι αυτό κατά τη γνώμη μας είναι άκρως επικίνδυνο.
Συμπέρασμα, όλο το μνημόνιο είναι διάτρητο και δεν έχει κανένα δικαίωμα ο κ. Περιφερειάρχης και η πλειοψηφία να υπογράψουν μια «λεόντια» συμφωνία υπέρ της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε., ανεξάρτητα αν συμφωνεί και η μείζων μειοψηφία.
Το νερό είναι φυσικός πόρος και δημόσιο αγαθό και δεν έχει κανένα δικαίωμα καμία πλειοψηφία να εκχωρεί τα δεδομένα του πιο σημαντικού φυσικού πόρου, του δημόσιου αγαθού που λέγεται νερό σε μια ιδιωτική εταιρεία.
Ο επικεφαλής του συνδυασμού
«Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου»
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ
Υ.Γ. Επισυνάπτω το μνημόνιο συνεργασίας με την ΕΥΔΑΠ.
MNHMONIO – ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
«Για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών από την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου, με εξειδίκευση στην τεχνική υποστήριξη και στο σχεδιασμό έργων και συστημάτων Ύδρευσης- Αποχέτευσης – Όμβριων, καθώς στη διαχείριση του Υδάτινου Δυναμικού της Περιφέρειας».
Μεταξύ «της Περιφέρειας Πελοποννήσου» και «της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» Τρίπολη, Οκτώβριος 2011
MNHMONIO-ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
«Για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών από την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου, με εξειδίκευση στην τεχνική υποστήριξη και στο σχεδιασμό έργων και συστημάτων Ύδρευσης- Αποχέτευσης – Όμβριων, καθώς στη διαχείριση του Υδάτινου Δυναμικού της Περιφέρειας».
Στην Τρίπολη σήμερα, την ……………, μεταξύ των παρακάτω συμβαλλομένων:
1. Της Περιφέρειας Πελοποννήσου, που εδρεύει στην Τρίπολη, όπως εκπροσωπείται νόμιμα στο παρόν από τον Περιφερειάρχη κ. Πέτρο Τατούλη.
2. Της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», όπως εκπροσωπείται νόμιμα στο παρόν από τον Διευθύνοντα Σύμβουλό της κ. Νικόλαο Μπάρδη.
Έχοντας υπόψη την κείμενη Εθνική και Κοινοτική Νομοθεσία και ειδικότερα τις παρακάτω διατάξεις, όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά :
1. Τον Ν. 3614/2007 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007-2013» (Φ.Ε.Κ. 267 Α’/3-12-2007)
2. Το Π.Δ. 131/2010 «Οργανισμός της Περιφέρειας Πελοποννήσου» (Φ.Ε.Κ. 224 Α’/27-12-2010).
3. Το Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (Φ.Ε.Κ. 87 Α’ /7-6-2010).
4. Τον Ν. 1068/1980 «Περί συστάσεως ενιαίου φορέα Ύδρεύσεως – Αποχετεύσεως Πρωτευούσης» (Φ.Ε.Κ. 190 Α’ /23.8.1980).
5. Τον Ν. 2744/1999 «Ρυθμίσεις θεμάτων της Εταιρείας Ύδρεύσεως και Αποχετεύσεως Πρωτευούσης (Ε.ΥΔ.Α.Π.) και άλλες διατάξεις» (Φ.Ε.Κ. 222 Α’ /25-10-1999).
6. Την απόφαση ………..του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου
7. Την απόφαση ……………..του Διοικητικού Συμβουλίου της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.».
ΑΡΘΡΟ 1: ΠΡΟΟΙΜΙΟ
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου («η Περιφέρεια»), στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της που αφορούν στη διαχείριση υδάτινου δυναμικού και στην προστασία του περιβάλλοντος, επιδιώκει την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών με εξειδίκευση στην τεχνική υποστήριξη, από εξειδικευμένο φορέα στο σχεδιασμό έργων και συστημάτων Ύδρευσης- Αποχέτευσης – Όμβριων, καθώς και στη διαχείριση του Υδάτινου Δυναμικού.
Η «Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Πρωτεύουσας Α.Ε.» («Ε.ΥΔ.Α.Π.» ή η «Εταιρία»), είναι η μεγαλύτερη εταιρία στην Ελλάδα στη διαχείριση υδάτινων πόρων και στην παροχή υπηρεσιών ύδρευσης – αποχέτευσης, με εμπειρία άνω των εβδομήντα ετών. Το πελατολόγιό της στον τομέα της ύδρευσης περιλαμβάνει περίπου 4.300.000 πελάτες (2.020.000 συνδέσεις), ενώ το μήκος των αγωγών ανέρχεται σε 9.500 χλμ. Ο τομέας της αποχέτευσης εξυπηρετεί 3.500.000 κατοίκους και το συνολικό μήκος αγωγών ανέρχεται σε 6.000 χλμ.
Η «Ε.ΥΔ.Α.Π Α.Ε.», λόγω του μεγέθους της αλλά και της μεγάλης τεχνογνωσίας της, μπορεί να υποστηρίξει συμβουλευτικά με κατάλληλες προτάσεις προς την Πολιτεία, όπως εκπροσωπείται (Περιφέρειες, Ο.Τ.Α., Δημόσιο) ώστε να βελτιωθεί το επίπεδο της διαχείρισης των υδάτινων πόρων και των δραστηριοτήτων που ασκούνται σήμερα από Υπηρεσίες Ύδρευσης – Αποχέτευσης των Περιφερειών, των Ο.Τ.Α. και των Δ.Ε.Υ.Α.
ΑΡΘΡΟ 2: ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ-ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Με το παρόν Μνημόνιο – Πλαίσιο Συνεργασίας (εφεξής και «η Συμφωνία») συμφωνείται η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών από την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» προς την Περιφέρεια Πελοποννήσου, με εξειδίκευση στην τεχνική υποστήριξη και στο σχεδιασμό έργων και συστημάτων Ύδρευσης- Αποχέτευσης – Όμβριων, καθώς στη διαχείριση του Υδάτινου Δυναμικού της Περιφέρειας.
Το ακριβές αντικείμενο των επιμέρους πράξεων του Μνημονίου – Πλαισίου Συνεργασίας θα προσδιορίζεται με προγραμματικές συμβάσεις που θα ακολουθήσουν και θα εναρμονίζονται με το προβλεπόμενο θεσμικό πλαίσιο.
ΑΡΘΡΟ 3: ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ
Οι συμβαλλόμενοι φορείς αναλαμβάνουν τις παρακάτω υποχρεώσεις και δικαιώματα::
- Η Περιφέρεια Πελοποννήσου αναλαμβάνει:
1. Να διευκολύνει και να συνεργάζεται με κάθε δυνατό τρόπο με το επιστημονικό προσωπικό που θα απασχοληθεί για την υλοποίηση του αντικειμένου της παρούσας Συμφωνίας, όπως θα εξειδικευτεί στις προγραμματικές συμβάσεις.
2. Να παρέχει τις αναγκαίες πληροφορίες και μελέτες που έχει στη διάθεσή της.
- Η «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» αναλαμβάνει:
1. Να απασχολεί και να διαθέτει επιστημονικό προσωπικό με τα απαραίτητα και ανάλογα προσόντα, προκειμένου να διασφαλισθεί η αρτιότητα υλοποίησης της Συμφωνίας, όπως θα εξειδικευτεί στις προγραμματικές συμβάσεις.
2. Να παρέχει έγκαιρα και με πληρότητα όλες τις συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα αναλάβει με τις προγραμματικές συμβάσεις
ΑΡΘΡΟ 4: ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ – ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Τα παραδοτέα θα προσδιορίζονται στις προγραμματικές συμβάσεις που θα ακολουθήσουν.
Το χρονοδιάγραμμα κάθε παρεχόμενης υπηρεσίας θα προσδιορίζεται στα πλαίσια κάθε προγραμματικής σύμβασης.
ΑΡΘΡΟ 5: ΠΟΡΟΙ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
Η υπογραφή του παρόντος Μνημονίου δε συνεπάγεται καμία δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Ο προϋπολογισμός και οι λοιποί σχετικοί όροι κάθε προγραμματικής σύμβασης, καθώς και ο τρόπος πληρωμής θα προσδιορίζονται επακριβώς κάθε φορά με την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου και θα ενσωματώνονται σε αυτή.
Το ποσό αυτό μπορεί να αναπροσαρμοσθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις προγραμματικές συμβάσεις.
ΑΡΘΡΟ 6: ΔΙΑΡΚΕΙΑ
Η διάρκεια της παρούσας Συμφωνίας αρχίζει από την ημερομηνία υπογραφής της και λήγει με την ολοκλήρωση της παρούσας περιφερειακής περιόδου ή με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, η οποία κοινοποιείται στην «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.»
ΑΡΘΡΟ 7: ΚΟΙΝΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ
Για την παρακολούθηση εκτέλεσης της παρούσας Συμφωνίας συστήνεται όργανο με την επωνυμία «Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης».
Η Επιτροπή Παρακολούθησης θα αποτελείται από :
4. Από έναν (1) εκπρόσωπο της Περιφέρειας, με τον αναπληρωτή του.
5. Από έναν (1) εκπρόσωπο της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», με τον αναπληρωτή του.
6. Από ένα (1) μέλος κοινής αποδοχής, οριζόμενο από τα συμβαλλόμενα μέρη.
Το αργότερο εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την υπογραφή της παρούσας και την λήψη των απαραίτητων αποφάσεων των οργάνων Διοίκησης, οι συμβαλλόμενοι οφείλουν να ορίσουν τα μέλη της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης.
Αντικείμενο της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης είναι ο συντονισμός και η παρακολούθηση όλων των εργασιών που απαιτούνται για την εκτέλεση του παρόντος Μνημονίου – Πλαισίου Συνεργασίας. Επίσης, η προετοιμασία των όρων των προγραμματικών συμβάσεων εφαρμογής που θα ακολουθήσουν, η διαπίστωση της ολοκλήρωσης των εκατέρωθεν υποχρεώσεων, η εισήγηση προς τα αρμόδια όργανα των συμβαλλομένων μερών κάθε αναγκαίου μέτρου και ενέργειας για την υλοποίηση του παρόντος καθώς και των συμβάσεων που έπονται αυτού, η έγκριση παράτασης χρονοδιαγραμμάτων και η επίλυση κάθε διαφοράς μεταξύ των συμβαλλομένων μερών που προκύπτει σχετικά με την ερμηνεία των όρων της παρούσας Συμφωνίας και των συμβάσεων που έπονται αυτής και τον τρόπο εφαρμογής τους.
Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης συγκαλείται από τον Πρόεδρό της, που θα εκλεγεί στην πρώτη της συνεδρίαση. Στην πρόσκληση αναγράφονται τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, ενώ ειδοποιούνται τα μέλη της εγκαίρως εγγράφως. Στην ημερήσια διάταξη αναγράφονται υποχρεωτικά και εισάγονται προς συζήτηση και τα θέματα που θα ζητήσει εγγράφως έστω και ένα από τα μέλη της. Χρέη γραμματέα εκτελεί μέλος της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης, που ομοίως θα εκλεγεί στην πρώτη της συνεδρίαση.
Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης είναι δυνατό να πλαισιώνεται και από ειδικό προσωπικό που έχει γνώση του αντικειμένου της σύμβασης, όταν και εφόσον ζητηθεί από κάποιο από τα μέλη της.
Το ειδικό αυτό προσωπικό δύναται να αποτελεί την «Τεχνική Επιτροπή» η οποία, μετά από αίτημα της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης, γνωμοδοτεί και εκφέρει άποψη επί των ειδικών επιστημονικών θεμάτων που σχετίζονται με την υλοποίηση της Συμφωνίας, αλλά δεν έχει δικαίωμα ψήφου. Οι σχετικές γνωμοδοτήσεις, εισηγήσεις ή απόψεις της Τεχνικής Επιτροπής δεν είναι δεσμευτικές για την Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης.
Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης συνέρχεται τακτικά κάθε τρεις (3) μήνες και έκτακτα όταν το ζητήσει εγγράφως ένα από τα μέλη της. Κάθε μέλος της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης μπορεί, κατά την κρίση του, να καλεί στις συνεδριάσεις υπηρεσιακά στελέχη του φορέα από τον οποίο έχει ορισθεί και τα οποία είναι εμπλεκόμενα στην υλοποίηση του αντικειμένου της σύμβασης. Τα πρακτικά της Κοινής Επιτροπής Παρακολούθησης κοινοποιούνται σε όλα τα μέλη, αφού υπογραφούν .
Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης συνεδριάζει έγκυρα όταν είναι παρόντα όλα τα μέλη της. Οι αποφάσεις της πρέπει να είναι αιτιολογημένες, λαμβάνονται δε κατά πλειοψηφία των παρόντων μελών και δεσμεύουν όλους τους συμβαλλόμενους.
Λοιπές λεπτομέρειες που ενδεχομένως απαιτηθούν για τη λειτουργία της Επιτροπής θα καθορισθούν με αποφάσεις της.
ΑΡΘΡΟ 8: ΑΝΤΙΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
Η παράβαση οποιουδήποτε από τους όρους της παρούσας Συμφωνίας, οι οποίοι θεωρούνται όλοι ουσιώδεις ή η παράβαση των διατάξεων του νόμου και της καλής πίστης από οποιοδήποτε από τα συμβαλλόμενα μέρη παρέχει στο άλλο μέρος το δικαίωμα να καταγγείλει την παρούσα Συμφωνία και να αξιώσει θετική και αποθετική ζημία.
ΑΡΘΡΟ 9: ΕΙΔΙΚΟΙ ΟΡΟΙ
Καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων, αλλά και μετά τη λήξη ή λύση αυτών, κάθε μέρος αναλαμβάνει την υποχρέωση να μη γνωστοποιήσει σε τρίτους, συμπεριλαμβανομένων ιδίως των εκπροσώπων του ελληνικού και διεθνούς τύπου, των ιστολογίων ή άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς την προηγούμενη έγγραφη συγκατάθεση του άλλου μέρους, οποιαδήποτε έγγραφα ή πληροφορίες που θα περιέλθουν σε γνώση του κατά την υλοποίηση της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων, καθώς και κατά την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του.
Το σύνολο των εγγράφων, δεδομένων, μεταδιδομένων και των συνόλων αυτών, που θα παραληφθούν, θα αναπτυχθούν, θα συλλεχθούν ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο θα περιέλθουν στην Περιφέρεια στο πλαίσιο εκτέλεσης και κατά την διάρκεια πραγματοποίησης της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων που θα υπογραφούν, θα αποτελούν πλήρη διανοητική ιδιοκτησία της «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.». Η «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» διατηρεί τα πλήρη δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας, τα οποία θα είναι πάντοτε στη διάθεση των νομίμων εκπροσώπων της κατά τη διάρκεια ισχύος της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων που θα υπογραφούν και θα της παραδοθούν κατά την καθ’ οιονδήποτε τρόπο λήξη ή λύση της Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων ή σε οποιοδήποτε άλλο στάδιο υλοποίησής τους, εφόσον αυτά είναι διαθέσιμα. Το σύνολο δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας εκχωρείται ρητά και ανεπιφύλακτα χωρίς καταβολή αμοιβής, ή χωρίς να εγείρεται οποιαδήποτε άλλη αξίωση από την Περιφέρεια ή οποιοδήποτε τρίτο. Ρητά ορίζεται ότι τα αποτελέσματα των εισηγήσεων, μελετών και απόψεων που εκφράζονται από την Περιφέρεια σχετικά με την εφαρμογή της παρούσας Συμφωνίας και των προγραμματικών συμβάσεων σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν δεσμευτικό πλαίσιο δράσης για την «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.», η οποία διατηρεί ακέραιο το δικαίωμα να αποφασίζει κυρίαρχα για κάθε αρμοδιότητα που εκ του νόμου διαθέτει.
ΑΡΘΡΟ 10: ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Οποιαδήποτε τροποποίηση ή παράταση του παρόντος Μνημονίου-Πλαισίου Συνεργασίας, καθώς και οποιουδήποτε όρου του, γίνεται μόνο εγγράφως με κοινή συμφωνία των συμβαλλομένων μερών.
Η μη άσκηση δικαιωμάτων ή η παράλειψη υποχρεώσεων από οποιοδήποτε συμβαλλόμενο μέρος, καθώς και η καθυστέρηση στη λήψη μέτρων που προβλέπει το Μνημόνιο – Πλαίσιο Συνεργασίας από οποιοδήποτε συμβαλλόμενο μέρος, δε μπορεί να θεωρηθεί ως παραίτηση των συμβαλλομένων μερών από δικαίωμα ή απαλλαγή από υποχρεώσεις τους ή αναγνώριση δικαιωμάτων στα συμβαλλόμενα μέρη, που δεν αναγνωρίζονται από αυτό το Μνημόνιο – Πλαίσιο Συνεργασίας.
Αυτά συμφώνησαν, συνομολόγησαν και συναποδέχθηκαν τα συμβαλλόμενα μέρη, σε απόδειξη των οποίων συντάχθηκε το παρόν και υπογράφεται σε δύο (2) πρωτότυπα, έλαβε δε κάθε συμβαλλόμενος από ένα (1).
ΟΙ ΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΟΙ»
Για όλους τους παραπάνω λόγους
ΖΗΤΩ
1) Να κριθεί άκυρη ως παράνομη η υπογραφή από τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρο Τατούλη της προγραμματικής σύμβασης με την ΕΥΔΑΠ Α.Ε.
2) Να γίνουν όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες προκειμένου να αποκατασταθεί η νομιμότητα στο πλαίσιο που προβλέπει ο νόμος.
Καλαμάτα 21 Μαρτίου 2012
Ο προσφεύγων
Αθανάσιος Πετράκος