diktionews epeimenon_ellinikaΟι διαφημίσεις που στη δεκαετία του 80 έκαναν πάταγο δεν απέχουν πολυ από το σήμερα.
Σύμφωνα με το «Κίνημα Πολιτών- Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε» , αν κάθε Έλληνας καταφέρει να αγοράσει το 2012 ελληνικά προϊόντα αξίας 1000 ευρώ στη θέση ξένων προϊόντων, τότε θα προστεθούν στην προβληματική ελληνική οικονομία 10 δισ. ευρώ.
Η πρωτοβουλία αυτή που ανέπτυξαν, πριν από περίπου ενάμισι χρόνο, εκατό προσωπικότητες από την επιχειρηματική, συνδικαλιστική και ακαδημαϊκή κοινότητα, αγκαλιάστηκε από την ελληνική κοινωνία αναδεικνύοντας ότι η προτίμηση των ελληνικών προϊόντων αποτελεί σήμερα εθνικό καθήκον.
Είναι μάλιστα σημαντικό ότι θα υποβληθεί άμεσα από τον γενικό γραμματέα Εμπορίου, Στ. Κομνηνό νομοσχεδίο για τις προϋποθέσεις και τους όρους με τους οποίους θα γίνεται η ειδική σήμανση των ελληνικών προϊόντων, ώστε οι Έλληνες καταναλωτές να γνωρίζουν την προέλευση των προϊόντων που επιλέγουν να αγοράσουν.
Μέχρι στιγμής, ο καταναλωτής μπορεί να αναγνωρίσει ένα ελληνικό προιόν από τους κωδικούς 520 και 521 στο barcode. Οι κωδικοί αυτοί δεν εκδίδονται από κάποιον δημόσιο φορέα πιστοποίησης, αλλά από ένα μη κερδοσκοπικό σωματείο που αποτελούν επιχειρήσεις χονδρεμπορίου και λιανεμπορίου και ονομάζεται GS1 Association- Greece και είναι μέλος του διεθνούς οργανισμού GS1, ο οποίος εκδίδει και διαχειρίζεται κωδικούς προέλευσης. Όπως εξήγησε ο Αντιπρόεδρος του Κινήματος και πρώην υπουργός Τουρισμού Ν. Σκουλάς, «σε κάθε προϊόν, τα τρία πρώτα νούμερα ενός κωδικού προσδιορίζουν τη χώρα στην οποία εδρεύει η επιχείρηση που κωδικοποιεί τα προϊόντα της, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι τα προϊόντα αυτά παράγονται ή κυκλοφορούν στην ίδια χώρα. Γι αυτό η ελληνική σημαία ή η ένδειξη «Ελληνικό Προϊόν» είναι, συνήθως, μια καλή ένδειξη για την ελληνικότητα του προϊόντος».
 
Top