Παίρνοντας  θέση στο ορυμαγδό ανακοινώσεων και  αλληλοκατηγοριών μεταξύ της , του Δήμου  και του ΟΛΠ Α.Ε. για τον επενδυτικό σχεδιασμό στο λιμάνι του Πειραιά, δηλώνουμε ότι διαφωνούμε με την  επέκταση του λιμανιού προς νότο, την κατασκευή του monorail, ενώ θα συμφωνήσουμε με την δημιουργία με ενστάσεις της πολιτιστικής ακτής καθώς και με τα υπόλοιπα ανακοινωθέντα έργα. Η διαφωνία και οι ενστάσεις μας στηρίζονται στο γεγονός ότι θεωρούμε το λιμάνι ένα κορεσμένο συγκοινωνιακό κόμβο που γειτνιάζει σε πολυπληθείς αστικές περιοχές με ελάχιστο πράσινο, καθώς και στο γεγονός ότι η φιλοσοφία των έργων βοηθούν στην περαιτέρω απόσχιση της λιμενικής ζώνης από την πόλη τον Πειραιά. Το Monorail θα εξυπηρετεί μόνο τους επιβάτες του λιμανιού4 δείχνοντας ακόμα περισσότερο την αδιαφορία του υπουργείου Ανάπτυξης στην λειτουργικότητα της πόλης, αναιρώντας από τις φετινές εξαγγελίες του το περσινό1 πρόγραμμα ανάπτυξης για το Πειραιά  
 Πιο αναλυτικά  διαφωνούμε με την επέκταση του λιμανιού προς νότο διότι: 
1.Αλλάζει την  φυσιογνωμία της περιοχής της  σχολή Ναυτικών Δοκίμων θα δημιουργηθεί εκτός της υπάρχουσας λιμενικής  ζώνης θέλοντας να εξυπηρετήσει τα νέας γενιάς κρουαζιερόπλοια και  μόνο δείχνοντας ξεκάθαρα ότι το προτεινόμενο σχέδιο είναι υπόθεση επέκτασης των δραστηριοτήτων μίας εταιρείας και όχι του Πειραιά και της Ελλάδος.
2.Η επέκταση των δραστηριοτήτων είναι πασιφανές ότι θα αυξήσουν την εκπομπή των αιωρούμενων σωματιδίων στην περιοχή, την κίνηση των τουριστικών λεωφορείων για αυτό σχεδιάζεται επι χάρτου μία υποθαλάσσια σήραγγα2 από την Ακτή Μιαούλη στα λιπάσματα της Δραπετσώνας. Παλιότερη μελέτη του ΕΜΠ3 έχει καταδείξει την ύπαρξη υψηλότατων μετρήσεων σε αιωρούμενα σωματίδια γεγονός που θα έπρεπε να μας οδηγήσει σε μία ακόμη μεγαλύτερη έρευνα για να έχουμε πλήρη εικόνα της κατάστασης.

Οι Οικολόγοι  Πράσινοι δεν θεωρούμε ότι η πραγματική βιώσιμη ανάπτυξη του Πειραιά  γίνεται με την ανάπτυξη τέτοιου  είδους έργα, αλλά με πιο ανθρώπινες υποδομές μικρής κλίμακας που θα βελτιώσουν την καθημερινότητά μας και θα κάνουν την πόλη μας πιο ελκυστική. Η σχεδιαζόμενη μονοκαλλιέργεια κρουαζιέρας σε μια ιστορική και υπερκορεσμένη πόλη θα οδηγήσει σε μη αντιστρεπτή καταστροφή. Εξάλλου σε καιρούς διεθνούς κρίσης τέτοιου είδους επενδύσεις είναι αδιέξοδες συνολικά για τη χώρα μας. Η πράσινη στροφή στην οικονομία που προτείνουμε βασίζεται στα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τεχνολογίες εναρμονισμένες με το περιβάλλον, το τοπίο και με ανταποδοτικά οφέλη στην ίδια την τοπική οικονομία κι όχι στα διεθνή τουριστικά καρτέλ. Επίσης θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η προσπάθεια ανάπτυξης της ΟΛΠ Α.Ε. είναι καλύτερα σωστό να κινηθεί στη βελτίωση των υποδομών στην Ζώνη Περάματος καθώς και στην εξέταση της χρήσης της υπάρχουσας τεχνογνωσίας στην πράσινη ενέργεια.
Η διαφωνία μας για το monorail έγκειται στο γεγονός ότι η αποκλειστική χρήση του από το ΟΛΠ τονίζει την απομάκρυνση της λιμενικής ζώνης από την πόλη, και προτείνουμε την κατασκευή μίας γραμμής ΤΡΑΜ περιμετρικά του λιμανιού ώστε να εξυπηρετεί επιβάτες και πολίτες.

Όσο αφορά  την Πολιτιστική Ακτή ίσως πρόκειται  για την μοναδική ευχάριστη ιδέα η οποία όμως θα υποβαθμιστεί (είμαστε  κάθετα αντίθετοι)αν  συνεχιστεί το αρχικό σχέδιο της β΄ φάσης5 του έργου που περιλαμβάνει την μετακίνηση του αρχαιολογικού μουσείου και την μεταφορά ακτοπλοϊκών δραστηριοτήτων στην περιοχή των Λιπασμάτων της Δραπετσώνας. 

 Κυριάκος  Τσιπούρας 
Συντονιστής των Οικολόγων Πράσινων Πειραιά 
 
Top