ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΛΗΡΩΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ FORMULA 1....

"Πράσινο φως" για πίστα F1 στο Κερατσίνι...

Tο πρώτο «πράσινο φως» για τη δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 στον Πειραιά έδωσε η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου! Με επιστολή του προς τον δήμαρχο Κερατσινίου - Δραπετσώνας Λουκά Τζανή, ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ...

εκφράζει την υποστήριξή του στην ελληνική πρωτοβουλία ΔΙΕΛΠΙΣ, ενώ ο φάκελος της υποψηφιότητας βρίσκεται ήδη στα χέρια του υπεύθυνου των τεχνικών υπηρεσιών της ομοσπονδίας.

Για τους Ελληνες που βρίσκονται πίσω από την προσπάθεια αυτή, η επιστολή του Γάλλου παράγοντα (που έγινε γνωστός σε όλο τον κόσμο ως επικεφαλής της ομάδας F1 της Ferrari) αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την πραγματοποίηση του «αδιανόητου», δηλαδή της κατασκευής πίστας αγώνων μέσα στον αστικό ιστό του Πειραιά και τη διοργάνωση γκραν-πρι, που θα περιλαμβάνονται στο επίσημο αγωνιστικό καλεντάρι της Φόρμουλα 1.

Το γράμμα του Ζαν Τοντ ήρθε ως απάντηση του φακέλου υποψηφιότητας που κατέθεσαν στη FIA ο κ. Τζανής και ο εμπνευστής της πρωτοβουλίας, αρχιτέκτονας Θανάσης Παπαθεοδώρου.

Η υποβολή της υποψηφιότητας έγινε μέσω της ΕΛΠΑ και του προέδρου της Βασίλη Δεσποτόπουλου, ενώ η αντίδραση του κ. Τοντ αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη.

«Ειλικρινά μου δίνει μεγάλη χαρά να βλέπω πόλεις σαν τη δική σας να εμπλέκονται σε τέτοιου είδους εγχειρήματα και θα ήθελα να σας προσφέρω τη μεγαλύτερη μου ενθάρρυνση» αναφέρει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της FIA στην επιστολή του προς τον κ. Τζανή.

Μάλιστα, τον προσκαλεί να προωθήσει το πρότζεκτ στην εταιρεία που «τρέχει» το παγκόσμιο πρωτάθλημα, η οποία διοικείται από το αφεντικό της Φόρμουλα 1, τον Βρετανό Μπέρνι Εκλεστοουν.

«Αισιοδοξούμε και ελπίζουμε. Η επιστολή του Ζαν Τοντ είναι πάρα πολύ ενθαρρυντική» δηλώνει στην «Espresso» ο δήμαρχος Λουκάς Τζανής, που πιστεύει ότι η δημιουργία της πίστας θα αλλάξει δραστικά προς το καλύτερο τη Δραπετσώνα και το Κερατσίνι και θα αποτελέσει αναπτυξιακό μοχλό για όλη τη χώρα.

Ο κ. Τζανής προσθέτει ότι ο Ζαν Τοντ έστειλε και δεύτερη επιστολή προς τον κ. Δεσποτόπουλο με την οποία τον καλεί να προωθήσει τον φάκελο στον αρμόδιο για τον αρχιτεκτονικό έλεγχο διευθυντή της FIA.

Ο δήμαρχος Κερατσινίου - Δραπετσώνας ζητάει την επίσημη στήριξη της ελληνικής πολιτείας στην προσπάθεια αυτή, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ένα έργο που θα χρηματοδοτηθεί από ιδιώτες επενδυτές και όχι από το κρατικό ταμείο.

«Βγήκε ο κ. Ερντογάν και είπε ότι δεν θέλει επ' ουδενί να φύγει η διοργάνωση της Φόρμουλα 1 από την Κωνσταντινούπολη και από την άλλη ο πρόεδρος της Βουλγαρίας δήλωσε ότι "αφού φεύγει από την Κωνσταντινούπολη, ας έρθει δίπλα στη Βουλγαρία".

Από τη στιγμή που υπάρχει τέτοιος ανταγωνισμός και ερίζουν τα κράτη ποιος θα πρωτοδιοργανώσει τους αγώνες και ειδικά μετά την επιστολή του κ. Τοντ, εμείς δεν ξέρω γιατί δυστοκούμε και δεν βγαίνει ο υπουργός Πολιτισμού, τόσο της προηγούμενης κυβέρνησης όσο και της τωρινής, κ. Γερουλάνος, να δηλώσει επίσημα ότι διεκδικούμε τους αγώνες» λέει ο κ. Τζανής.

Ο φάκελος και η συνάντηση με τον Εκλεστοουν

«Φτάσαμε πιο γρήγορα απ' ό,τι περιμέναμε σε αυτό το αποτέλεσμα και αυτή η απάντηση ήταν πολύ καλύτερη από εκείνη που θα περιμέναμε στις πιο μακρινές μας ελπίδες. Είναι πάρα πολύ θετική» σχολιάζει ο εμπνευστής της προσπάθειας αλλά και σχεδιαστής της πίστας Θανάσης Παπαθεοδώρου.

Για τον Ελληνα αρχιτέκτονα και φανατικό οπαδό της Φόρμουλα 1, ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι η απάντηση του Ζαν Τοντ ήρθε εγγράφως:

«Μας δήλωσε την υποστήριξή του με την υπογραφή του. Δεν θα το έκανε αν είχε κάποιους ενδοιασμούς».

Οπως μας πληροφορεί, ο φάκελος υποψηφιότητας αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα χέρια του Ιαν Μπραουν, που είναι ο διευθυντής των τεχνικών υπηρεσιών της FIA για τις πίστες σε όλο τον κόσμο.

«Στην πρότασή μας τους δείχνουμε τον χώρο όπου σκεφτόμαστε να φτιάξουμε αυτή την πίστα, τα κτίρια και τα εργοστάσια, τι τα κάνουμε, πώς τα αναπλάθουμε, τις χρήσεις που τους δίνουμε, και τους στείλαμε και τα σχέδια που αφορούν την πίστα.

Είναι ένας πλήρης φάκελος» λέει ο ίδιος και προσθέτει ότι θα ακολουθήσουν επαφές με ειδικούς της FIA, αυτοψία από τεχνικές επιτροπές κ.ά.

Το επόμενο βήμα είναι η συνάντηση με τον Μπέρνι Εκλεστοουν, που πιθανότατα θα είναι και η καθοριστική. «Ο Τοντ έχει τη διαδικασία της έγκρισης οποιαδήποτε πίστας, της καταλληλότητας, και έχει και τη διαδικασία της διοργάνωσης.

Ο Εκλεστοουν έχει τα δικαιώματα των αγώνων και είναι αυτός που θα πει το τελικό ναι» λέει ο κ. Παπαθεοδώρου.

Οπως εκτιμά, το πολυπόθητο ραντεβού με τον ισχυρότερο παράγοντα του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα γίνει το αργότερο μέχρι τον Ιανουάριο.

Η πρόταση ΔΙΕΛΠΙΣ (Διεκδίκηση Ελληνικής Πίστας) προβλέπει τη δημιουργία πίστας Φόρμουλα 1 σε Κερατσίνι και Δραπετσώνα, με το 70% της προτεινόμενης διαδρομής να καταλαμβάνει ήδη υπάρχουσα οδοποιία και μέρος του λιμανιού του Πειραιά.

Πέρα από την πίστα καθαυτή, το project προβλέπει σειρά παρεμβάσεων όπως περισσότερα από 250 στρέμματα πρασίνου, τη μετατροπή του διατηρητέου κτιρίου του παλιού Υαλουργείου σε πεντάστερο ξενοδοχείο, την ανακαίνιση άλλων εγκαταλειμμένων κτιρίων, τη κατασκευή μαρίνας κλπ.

«Το έργο αυτό θα μετατρέψει την πόλη μας σε πόλη έλξης παγκόσμιου ενδιαφέροντος και θα δημιουργήσει στο δήμο μας μια νέα πηγή εσόδων, καθώς θα δημιουργήσει πάνω από 3.500 νέες θέσεις εργασίας» υποστηρίζει ο δήμαρχος Λουκάς Τζανής....


 
Top