Συμφωνήθηκε επίσης μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου (α) να υπάρξουν κοινές επιτροπές, (β) να προωθηθούν τα έργα Α΄ φάσης, δεδομένου ότι αυτά δεν δημιουργούν νέες προβλήτες, (γ) να εξετασθούν τα εκ νέου τα έργα Β΄ και Γ΄ φάσης τα οποία ούτως ή άλλως καλύπτουν τον χρονικό ορίζοντα 2015 – 2025 και (δ) να καταρτισθείκατάλογος από το Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας για διάφορα θέματα κοινού ενδιαφέροντος, όσον αφορά την Πολιτιστική Ακτή, τον χώρο της Λιμενοβιομηχανικής περιοχής Λιπασμάτων και επιμέρους χώρους.
Σημειώνεται ότι η συνάντηση έγινε σε πνεύμα συνεργασίας, επομένως όσα γράφονται περί καταλήψεων, εκβιαστικών πρακτικών και περί νικητών ή ηττημένων ανήκουν στη σφαίρα της συνήθους παραφιλολογίας.
Το έγγραφο του ΟΛΠ Α.Ε. το οποίο παρέδωσε στη δημοτική αρχή ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης και αποτέλεσε τη βάση της συζήτησης έχει ως ακολούθως:
Προς τον Δήμαρχο Κερατσινίου – Δραπετσώνας κ. Λουκά Τζαννή
κοιν: Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Υπουργό Θ.Υ.Ν.ΑΛ. κ. Ι. Διαμαντίδη
Βουλευτές Β΄ Πειραιά
Απαντώντας στο ψήφισμα αρ. 38/28.01.11 το οποίο μας αποστείλατε θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε τα ακόλουθα:
1. Ο ΟΛΠ Α.Ε. διαχειρίζεται βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας τη λιμενική ζώνη, η οποία του παραχωρήθηκε από το ελληνικό δημόσιο με διαδοχικούς νόμους από το 1930. Ο ΟΛΠ Α.Ε. μετατράπηκε σε Ανώνυμη Εταιρία το 1999, το 2003 εισήχθη στην κύρια αγορά του Χ.Α.Α., λειτουργεί βάσει του Ν. 2190/1920 και του Ν.3631/2008 ως Α.Ε. στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας.
2. Σύμφωνα με διαδοχικές αποφάσεις της ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων)έχουν εγκριθεί από το 2002 (α) το Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan), (β) το ειδικό προγραμματικό σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα (λιμενικές εγκαταστάσεις Δραπετσώνας, Κερατσινίου) και (γ) η χωροταξική κατανομή και οι χρήσεις του εμπορικού λιμένα.
3. Σύμφωνα με τα πιο πάνω: (α) στους χώρους Προβλήτας Ι και Προβλήτας ΙΙ εγκαταστάθηκε το ΣΕΜΠΟ, (β) στους Προβλήτες Γ1 και Γ2 το car terminal, (γ) στο Μώλο Δραπετσώνας και στον Προβλήτα Ηρακλέους η ναυπηγοεπισκευή και (δ) σε επί μέρους θέσεις η στρατιωτική διοίκηση, η ΕΤΑΝΑΛ και το χύδην φορτίο των Μύλων και SILO. Όλα τα τελευταία έργα έγιναν μεταξύ 1962 – 1995.
4. Στα πλαίσια της κατάρτισης του νέου Επενδυτικού Προγράμματος του ΟΛΠ Α.Ε. (2010 – 2014) ο ΟΛΠ διαβουλεύθηκε με Φορείς του Πειραιά, τη Νομαρχιακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση και τελικά την Κυβέρνηση, οι οποίοι ενέκριναν το Πρόγραμμα αυτό. Το Επενδυτικό του Πρόγραμμα όχι μόνο δεν έγινε αυθαίρετα όπως ισχυρίζεσθε στο ψήφισμά σας, αλλά μετά από μακρά διαβούλευση.Αναρτήθηκε μάλιστα στο διαδίκτυο, τυπώθηκε σε ειδικό φυλλάδιο και διανεμήθηκε σε όλον τον Πειραιά.
5. Η αναδιαρρύθμιση του εμπορικού λιμένα κατανεμημένη σε στάδια και φάσεις και η οποία βάσει κοινοτικών οδηγιών οφείλει να προβλέπει έργα 25ετίας, περιλαμβάνει τρία μόνο καινούργια έργα (α) την ανακατασκευή του Προβλήτα Ι Ηρακλέους και (β) την επέκτασή του ίδιου προβλήτα βόρεια στη β΄ φάση και (γ) την επέκταση των Προβλητών μεταξύ Καρβουνόσκαλας και στρατιωτικού Προβλήτα στη γ΄ φάση.
6. Επομένως κατά την πρώτη φάση δεν εκτελείται κανένα νέο έργο παρά μόνο λόγω και της λειτουργίας του επιλιμένιου σιδηροδρομικού σταθμού, το έργο αναδιαρρύθμισης του Γ2 υπάρχοντος car terminal καθώς και νέωνεπισκευών και επιστρώσεων του Προβλήτα Ι Ηρακλέους.
7. Ο ΟΛΠ Α.Ε. αποδέχεται την αναστολή των αποφάσεων για τα έργα Β΄ και Γ΄ φάσης (2015 – 2025) για τα οποία υπάρχει το χρονικό περιθώριο έναρξης ενός νέου κύκλου διαλόγου. Χωρίς αυτά δεν υπάρχει κανένα νέο κατασκευαστικό έργο και επομένως καμμία “τσιμεντοποίηση” αφού τα έργααναδιαρρύθμισης γίνονται επί ήδη κατασκευασμένων έργων
Επί των λοιπών γενικών θέσεών σας, έχουμε να παραθέσουμε ως επιχειρήματα τα ακόλουθα:
α. Όλα όσα γράφονται ή λέγονται σχετικά με την Καρβουνόσκαλα είναι ανακριβή.
Ειδικότερα: α1. Το car terminal υπάρχει και λειτουργεί επί δεκαετίες. Ο περιβαλλοντικός εκσυγχρονισμός του και η ανάδειξή του δεν αποτελούν «τσιμεντοποίηση», αφού ήδη όλη η περιοχήείναι ασφαλτοστρωμένη εδώ και 15 χρόνια. Αντιθέτως, οι χώροι αυτοί καθαρίστηκαν, απομακρύνθηκαν ρυπογόνες εγκαταστάσεις, εκατοντάδες τόνοι άχρηστων υλικών, παραπήγματα, προπολεμικά κτίσματα κ.α. Ο ΟΛΠ στην Καρβουνόσκαλα δεν δημιουργεί νέο car terminal, απλώς αναρρυθμίζει τις δραστηριότητες του υπάρχοντος, ώστε να εξυπηρετεί καλύτερα τους πελάτες του.
α2. Στο car terminal διακινούνται καινούρια αυτοκίνητα, ταοποία κατά 70% φορτώνονται και εκφορτώνονται transit, από πλοίο σε πλοίο, χωρίς να κυκλοφορούν εκτός λιμενικής ζώνης.
α3. Απομακρύνθηκαν όλα τα Ro-Ro από την Καρβουνόσκαλα. Τα μεν εξωτερικού πήγαν στο Λαύριο, τα δε εσωτερικού που εξυπηρετούν τα νησιά με εμπορεύματα, λόγω της αναδιαρρύθμισης, μετακινούνται στην πάγια θέση που κατείχαν από το 2003 στην Γ2 θέση. Μετά την εκτέλεση των έργων θα μετακινηθούν εκτός εμπορικού λιμένα. Δεν προβλέπεται νέο έργο. β. Ο χώρος του Μώλου Δραπετσώνας με το νότιο μέρος της ΠΙ Ηρακλέους έχει διατεθεί για χώρους ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών. Αλλαγή χρήσης απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη των Ενώσεων Επιχειρήσεων και Συνδικάτων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Ο ΟΛΠ έχει προτείνει τη διατήρηση των υφιστάμενων χρήσεων με αλλαγές χώρων χρήσεων μεταξύ Γ2 και ΠΙ Ηρακλέους. Ούτε εδώ προβλέπεται νέο έργο.
γ. Ο ΟΛΠ Α.Ε. εκτελεί ένα εκτεταμένο πρόγραμμα περιβαλλοντικών παρεμβάσεων, όπως απομάκρυνση ρυπογόνων δράσεων, απομάκρυνσης αδρανών πλοίων και υλικών, δημιουργία 4φωτοβολταϊκών πάρκων, νέους χώρους πρασίνου, προγράμματα συνεχούς καθαρισμού του θαλάσσιου χώρου, αισθητικές παρεμβάσεις γύρω από τα λιμάνια, ίδρυση Περιβαλλοντικού Σταθμού Μετρήσεων κ.α..
Ο ΟΛΠ στοχεύει να θεωρείται όλο το λιμάνι, επιβατικό και εμπορικό, ecoport, δηλαδή λιμάνι το οποίο θα αναγνωρίζεται διεθνώς ως φιλοπεριβαλλοντικό.
Ο ΟΛΠ Α.Ε. διαχρονικά, παράλληλα με την εξυπηρέτηση της εθνικής οικονομίας μέσω της παροχής λιμενικών υπηρεσιών σε 5 τομείς δραστηριότητας (ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα, διαμεταφόρτωση αυτοκινήτων, σταθμός εμπορευματοκιβωτίων, ναυπηγοεπισκευή) ακολουθεί πολιτική συνεργασίας με τους επιλιμένιους Δήμους. Η σημερινή διοίκηση έχει πολλές φορές τονίσει ότι Πόλη και Λιμάνι οφείλουν να συνεργάζονται σε όλα τα θέματα ειδικού ενδιαφέροντος. Από τη μια πλευρά χρέος μας είναι η εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας των εγκαταστάσεων του Λιμένος, αφού μέσωαυτών εξυπηρετούνται εκατοντάδες επιχειρήσεις και απασχολούνται δεκάδες χιλιάδων θέσεων εργασίας και από την άλλη πλευρά να ασκούνται φιλοπεριβαλλοντικές πολιτικές και να ενισχύονται μέσω των Δήμων κοινωνικές δράσεις.
Ειδικότερα, εκτός χρηματικών ποσών, ο ΟΛΠ για τους Δήμους Δραπετσώνας και Κερατσινίου έχει παραχωρήσει συγκεκριμένους χώρους όπως: α. Χερσαίο λιμενικό χώρο στο Λιμένα Αλιέων, στον οποίο με δαπάνες του ΟΛΠ μετά από προτάσεις των Αλιέων, θα κατασκευασθούν νέα μικρά έργα.
β. Υπαίθριο χώρο στο Σύλλογο Αλιέων Κερατσινίου
γ. Υπαίθριο χώρο από το 2003 στον ΟΔΔΥ για την κατασκευή του Κέντρου Υγείας αστικού τύπου και Υγειονομείου για το Δήμο Κερατσινίου, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει γίνει το έργο αυτό.
δ. Υπαίθριο χώρο στην περιοχή ΝΑΦΘΑ, το ανακαινισμένο κτίριο της οποίας έχει διαλυθεί και καταληστευθεί
ε. Παραχώρηση χώρου 20 στρ. στο Δήμο Δραπετσώνας στο Καστράκι
στ. Παραλιακή μετώπη στο Δήμο Δραπετσώνας άνωθεν Λεωφ. Α. Παπανδρέου (Κόνωνος) και άλλα μικρότερα.
Η άποψη της σημερινής διοίκησης του ΟΛΠ Α.Ε. είναι ότι η κοινή προσπάθεια Δήμου και ΟΛΠ πρέπει να επικεντρωθεί σε δύο μεγάλες παρεμβάσεις:
α. Την ανάδειξη της “Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά”, ως πόλου Τουρισμού και Πολιτισμού, έργο για το οποίο υπάρχει ευρύτατη συμφωνία μετά την παρουσίαση του Master Plan και
β. Τη δημιουργία υπερτοπικού πόλου στη λιμενοβιομηχανική περιοχήτων Λιπασμάτων με χώρους πρασίνου, παραλιών χώρων περιπάτου, αναψυχής, εστίασης και μαρίνας.
Για το πρώτο έργο ο ΟΛΠ ξεκινάει άμεσα έργα αναπλάσεων γύρω από τον αρχαιολογικό χώρο των Ηετιώνιων Πυλών καθολικά και εντός του έτους για τους λοιπούς λιμενικούς χώρους, οι οποίοι θα αποχαρακτηρισθούν και θα αποδοθούν στο κοινό.
Για το πρώτο έργο ο ΟΛΠ ξεκινάει άμεσα έργα αναπλάσεων γύρω από τον αρχαιολογικό χώρο των Ηετιώνιων Πυλών καθολικά και εντός του έτους για τους λοιπούς λιμενικούς χώρους, οι οποίοι θα αποχαρακτηρισθούν και θα αποδοθούν στο κοινό.
Για το δεύτερο έργο ο ΟΛΠ το 2010 προκάλεσε κοινή σύσκεψη των ιδιοκτητών για υπογραφή μνημονίου συνεργασίας. Λαμβάνοντας υπόψη τις μελέτες που έχουν γίνει από το δήμο Δραπετσώνας, τη Νομαρχία πρόσφατα, την Εθνική Τράπεζα, τον ΟΛΠ Α.Ε. και άλλους, οφείλουμε στα πλαίσια και της Επιτελικής Επιτροπής Συντονισμού για την Ανάπτυξη του Πειραιά (στην οποία συμμετέχετε θεσμικά) να ξεκινήσουμε άμεσα συνεργασίες.
Όπως και προφορικά σας τόνισα, τόσο ο ΟΛΠ Α.Ε. όσο και εγώ προσωπικά είμαι στη διάθεσή σας για την προώθηση του κοινού καλού. Με μια προϋπόθεση: Να προηγείται ο διάλογος και η διαβούλευση των όποιων αντιπαραθέσεων.__